Citat:
Ursprungligen postat av
inmodumanus
Mord vs. dråp?
Det finns nog mer än döljandet av kroppen som talar för mord.
Det är troligare att LH levde och följde med MGM i bilen, rentutav frivilligt för att tex. hämta alkohol.
Jag har haft kontakter med balter och de har en enastående förmåga att retas, tramsa och leka med tjejer, det är deras grej, deras sätt att flörta. Inget en svensk tjej med skinn på näsan accepterar.
Det uppstår en konflikt som eskalerar i bilen, man slänger ut någonting som tillhör LH vid (FP1).
LH sätter sig nu i motvärn och tar fram mobilen för att ringa. Den rycks ifrån och man fortsätter kasta ut skalet (FP2) och under handgemäng övermannas LH, telefonen bryts isär och kastas ut vid (FP3).
Nu är paniken & striden i full gång och eskalerar. LH skriker som en galning och istället för att stanna vid bostaden för att plocka upp alkohol (Lettiska lastbilar har stannat här förr) fortsätter man mot Martorp där läget förvärras. MGM tystar henne på något sätt (hot eller våld) innan bilen stannar eller öppnas i Martorp där allt får ett mycket oväntat slut.
Detta går mer ihop tidsmässigt från SMS 18:23 och den korta tiden till telefonen stängs av.
Det kanske inte begicks något brott vid Cafét alls?
Varför slänga ut bevis om man begått ett brott?
Handsken kanske tappades av naturliga skäl när LH pratade med MGM? Eller möjligtvis är ett villospår av MGM för att visa att man "hjälper till" och är "oskyldiga"
Slutsats
Vad vill jag säga med teorin? Dödsorsaken och omständigheterna är avgörande helt och hållet, snarare än hur eftrebrottet utförs. Blev LH tex. strypt under ett handgemäng så kan det vara frågan om dråp.
Mitt fetade: Detta måste du utveckla eller ha grund för, finns inget som talar för detta och i dagens samhälle behöver man inte gå över ån för att få vatten, varför då utsätta sig för en fara när man inte behöver det.
Sådana kontakter skulle göra att trion som nu är två skulle tagits in med omedelbar verkan av länsman, nu var det ett helt annat som länsman fann intresse av och de greps. knappast alkohol eller levererande av detta. Det finns inte någon sådan koppling mig veterligen.