Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 20:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Är det där om att det setts en silvrig bil nära caféet ett påhitt? Jag hittar ingen nyhetsartikel om det. https://www.google.se/search?q=lisa+sett+silvrig+bil&oq=lisa+sett+silvri g+bil&aqs=chrome..69i57.2348j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&espv=1&ie=UTF-8

Han som började skriva om silverbilar (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Så nu kan vi avfärda att det nånsin hänt .
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-10 kl. 20:17.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Återigen, han hade alibi vid försvinnandet men inte vid mordet (vad vi vet). Vi kan mycket väl tänka oss ett scenario där vi har någon/några som tar hand om försvinnandet, håller BO vid liv i väntan på att fotbollsspelaren skall komma tillbaka och vara redo för att skipa rättvisa. Säg att dagen efter så anländer han och utför mord, styckning för att sedan våldföra sig sexuellt på de 5-6 kroppsdelarna. Definitivt inte ett av våra troliga scenarios men spåret måste undersökas till vi kan få fram fakta som talar för att scenariot är omöjligt. Tills vi vet måste vi hålla alla möjligheter öppna om detta fall skall lösas.

Men gode Gud lägg av! Ironi måste jag anta! Eller hur?
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om man inte fattar att det är ett normalt beteende att SMS:a när man är på väg hem för första gången på en 4,5 mil mopedresa som ovan 17-åring så är man komplett dum i huvudet.

Det är samma person som tyckte det var underligt att Lisa ville studera i Australien.
Det är ett troll, bara att ignorera.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Var cafeägarens dotter också och spelade fotboll. Samma lag eller....?

Nä, vem har påstått detta??
Vad hon gjorde spelar väl NOLL och INTET roll i denna utredning.

Ägna dig åt saker som betyder nått istället.
2015-07-10, 20:15
Medlem
katws avatar
Citat:

Men läs i tråden? Jag svarade dig för flera timmar sedan.
2015-07-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är samma person som tyckte det var underligt att Lisa ville studera i Australien.
Det är ett troll, bara att ignorera.

Ok, då förstår jag.

SMS och studier i Australien är ju nästan de två vanligaste sysselsättningarna för dagens ungdomar.
2015-07-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det är ju något väldigt udda hon råkat ut för. Hon har blivit mördad. Och därför kan det vara smart att fundera över: gjorde hon något udda/ovanligt innan hon blev mördad? Ja, det är ganska ovanligt att smsa till en anhörig: nu åker jag hem.
Jag menar inte att att smset ledde till mordet, men att det kan finnas ett samband. Alltså att hon smsade till sin pappa för att han skulle tro att hon var på väg hem.

När mina barn blir såpass stora så skulle jag vara tacksam om dom skickar ett sådant sms, speciellt om dom skulle åka en bra bit. Alla är vi olika, en del gör så, en del inte. Jag över 30 och tillhör dom som gör det, är det också udda/ovanligt?
2015-07-10, 20:21
Bannlyst
Ni som tror att det är bättre för gärningsmänen att stanna kvar. Är inte det naturligast att fly. Jag menar dem har ju haft timmtal med förhör vem gör det frivilligt?
2015-07-10, 20:23
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Det var jag som inte fattade att man börjat spekulera i att cafeägarens dotter var det egentliga planerade målet, och att denna dotter nu väntar på att bli mördad...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag vet inte att de är dumma i huvudet. Hur vet du?
Polisen vet sannolikt om hon har pratat med någon.

Jag känner 4 stycken och dom är också dumma i huvet så fort dom är lediga från sina svartjobb så super dom och pratar om brudar dom vill sätta på samma skrot och korn.
Köra bil på fyllan är dom duktiga på också sånt jävla pack .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Ni som tror att det är bättre för gärningsmänen att stanna kvar. Är inte det naturligast att fly. Jag menar dem har ju haft timmtal med förhör vem gör det frivilligt?

Nu är det väl inte direkt frivilligt..
2015-07-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility

Va!?!?

Att fly är ju detsamma som att erkänna gärningen.
Och vart skulle de ta vägen. Inte särskilt välbärgade, EU-medborgare, troligt inte särskilt stort kontaktnät i Sverige eller utomlands.

Låter som en ytterst usel idé. Bättre att försöka göra sig av med spåren och sitta lugnt i båten. Det är ju det man har försökt med här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in