2015-06-27, 16:00
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du verkar väldigt förtjust i att lägga ord i munnen på folk och tilldela de en massa åsikter de aldrig har sagt att de har.

En sak du aldrig skulle göra, va?
Citera
2015-06-27, 16:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej nej nej. Försök inte. Jag har sagt att det inte handlar om alla män. Ska jag behöva säga det igen trots att du vet att det bara handlar om vita män.

Titta på trådens namn: "rasism". Det är en synonym för vita män.

Så som framkommit i tråden så är bita män ansvariga för folkmordet i Rwanda. Vill du ha fler folkmord i Afrika?

Är svaret nej så finns det bara en lösning. En slutgiltig sådan. "Rasistsvin" måste bort

Jag förstår gör övrigt inte vad du menar med pratet om islamistiska länder samtidigt som du berättar om hur hemskt sverige är på grund av vita män.

Vet inte vad jag ska skriva för att försöka få dig att förstå att jag inte hatar de vita männen. Sen
att många främlingsfientliga och rasister även är emot feminismen må så.

Anser verkligen inte att endast vita män var ansvariga för folkmorden i Rwanda. Visst de var bland annat belgare som kom dit och satte in dem i grupper efter ursprung men jag kan knappast beskylla alla vita män för det och det är ju mer därtill som ledde till folkmordet. Var folket där också som vart mer och mer hatiska mot varandra.

Det jag menade är att jag anser att vi har det förhållandevis jämställt här i Sverige om vi jämför med exempelvis islamitiska länder. Jag anser inte Sverige vara ett hemskt land men vi är långt ifrån så jämställda jag önskar att vi vore
Citera
2015-06-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vet inte vad jag ska skriva för att försöka få dig att förstå att jag inte hatar de vita männen. Sen
att många främlingsfientliga och rasister även är emot feminismen må så.

Anser verkligen inte att endast vita män var ansvariga för folkmorden i Rwanda. Visst de var bland annat belgare som kom dit och satte in dem i grupper efter ursprung men jag kan knappast beskylla alla vita män för det och det är ju mer därtill som ledde till folkmordet. Var folket där också som vart mer och mer hatiska mot varandra.

Det jag menade är att jag anser att vi har det förhållandevis jämställt här i Sverige om vi jämför med exempelvis islamitiska länder. Jag anser inte Sverige vara ett hemskt land men vi är långt ifrån så jämställda jag önskar att vi vore

Du skrev det i ett annat inlägg. Så jag förstår. En allians med fyra kvinnliga partiledare betyder att vita män tar för mycket plats politisk.

Som du själv skriver. En allians med fyra kvinnliga partiledare innebär att extremt mycket återstår för att mota bort vita män.

Men som du framhärdar med... Folkmord I svartaste afrika.... vita mäns fel.

Det du säger om vita män säger nazister om judar.
Senast redigerad av experten10 2015-06-27 kl. 16:16.
Citera
2015-06-27, 16:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Hon har tydligt pratat om makt på politisk nivå. Att vita män tar för mycket plats.

Alliansen med fyra kvinnliga partiledare räcker alltså inte.

Hon pratar om ekonomi. Vita män jobbar i företag. Måste bort.

Det här är ju saker du själv tycker. Eller har du plötsligt blivit förtjust i "rasistsvin"?

Har jag gjort det? Var mer än vad jag visste. Har aldrig sagt att jag tycker att män inom företag måste bort eller att fyra kvinnliga partiledare inte är tillräckligt. Ja män har mycket plats i samhället oavsett hudfärg. Jag tycker inte man ska förneka att det finns ett patriarkat. Sen vet jag inte om jag inser att lösningen är att det måste vara 50/50 inom politiken och företag för att det ska vara bra. Jag vill ha en läkare som är bra sen om det är en man eller kvinna skiter jag fullständigt i. Dock anser jag att man bör försöka locka kvinnor till mansdominerade yrken och tvärsom. Då jag tror det finns en rädsla och osäkerhet från båda könen att söka sig till något "manligt" respektive "kvinnligt" yrke. Det tror jag man kan nå genom att jobba med genus så tidigt som möjligt och undvika att sätta in tjejer och killar i fack
Citera
2015-06-27, 16:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag anser inte Sverige vara ett hemskt land men vi är långt ifrån så jämställda jag önskar att vi vore
Nej, det finns ju fortfarande områden där män inte har det värst.

Som Gender Gap Report rapporterar, och som feminister hänvisar till, inklusive feministerna på flashback; kvinnor har ju inte 100% av allt, först då blir det 100% jämställt.
Citera
2015-06-27, 16:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, det finns ju fortfarande områden där män inte har det värst.

Som Gender Gap Report rapporterar, och som feminister hänvisar till, inklusive feministerna på flashback; kvinnor har ju inte 100% av allt, först då blir det 100% jämställt.

Varför tror du jag vill att man ska ha det värst?

Vill att vi ska vara jämställda mellan könen
Lika lön för lika arbete
Att typiska kvinnodominerande yrken värdesätts lite mer
Att män vågar och vill söka till kvinnodominerande yrken
Att män och kvinnor ska våga få vara sig själva och inte sätts in i fack där män ska gilla hockey och kvinnor ska gilla hushållsarbete. Sådant sitter inte i våra kön
Vill att man ska ta allvarligare på våldtäkt. Kvinnor ska inte behöva få frågan om de var fulla eller inte. Jag vill att fler män ska våga anmäla att de blivit våldtagna
Citera
2015-06-27, 16:24
Medlem
Citat:
Har jag gjort det? Var mer än vad jag visste. Har aldrig sagt att jag tycker att män inom företag måste bort eller att fyra kvinnliga partiledare inte är tillräckligt. Ja män har mycket plats i samhället oavsett hudfärg. Jag tycker inte man ska förneka att det finns ett patriarkat. Sen vet jag inte om jag inser att lösningen är att det måste vara 50/50 inom politiken och företag för att det ska vara bra. Jag vill ha en läkare som är bra sen om det är en man eller kvinna skiter jag fullständigt i. Dock anser jag att man bör försöka locka kvinnor till mansdominerade yrken och tvärsom. Då jag tror det finns en rädsla och osäkerhet från båda könen att söka sig till något "manligt" respektive "kvinnligt" yrke. Det tror jag man kan nå genom att jobba med genus så tidigt som möjligt och undvika att sätta in tjejer och killar i fack

(FB) Vad är grejen med antifeminism och rasism?

Klart och tydligt.

Jag undrar om du medvetet försöker provocera. Nu är det tredje gången du skriver "män" när alla vet att det handlar om vita män. Titta på trådens namn.

Så du anser alltså att det var rätt det polisskolor gjorde? Trots att de fick fel i domstol? Ett antal vita män fick skadestånd.

Du är som en liten barnunge. Vill inte ta ansvar för dina åsikter. Med det menar jag inte att feminister i allmänhet är sådana. Disciplina och ScottWalter tjatar på om vita män utan några betänkligheter eller reservationer.

Patriarkala rasistsvin har du inget emot säger du. Jag tycker inte att du är trovärdig.
Citera
2015-06-27, 16:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Lika lön för lika arbete
Att män och kvinnor ska våga få vara sig själva och inte sätts in i fack där män ska gilla hockey och kvinnor ska gilla hushållsarbete. Sådant sitter inte i våra kön
Vill att man ska ta allvarligare på våldtäkt. Kvinnor ska inte behöva få frågan om de var fulla eller inte. Jag vill att fler män ska våga anmäla att de blivit våldtagna
Du tycker inte Sverige är tillräckligt jämställt. Du räknar upp ett antal punkter.

Du ignorerar dock alla punkter där kvinnor har det bättre än män.

Precis som alla andra feminister.

Och de där "facken" är ju bara tramsiga påhitt som bara existerar i genusvetenskapens förvirrade värld.

En man kan gå ut i rosa tanga och bli hyllad, inga problem.
Citera
2015-06-27, 16:33
Medlem
Citat:

Lika lön för lika arbete

Är det på något sätt tabu i dagens Sverige att som man inte gilla ishockey?
Eller att som kvinna inte tycka diskning är jätteroligt?
Citera
2015-06-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna

Naturligtvis inte.

Men vita män tar för mycket plats. Och det föds blivande patriarkala rasistsvin varje dag....
Citera
2015-06-27, 16:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
(FB) Vad är grejen med antifeminism och rasism?

Klart och tydligt.

Jag undrar om du medvetet försöker provocera. Nu är det tredje gången du skriver "män" när alla vet att det handlar om vita män. Titta på trådens namn.

Så du anser alltså att det var rätt det polisskolor gjorde? Trots att de fick fel i domstol? Ett antal vita män fick skadestånd.

Du är som en liten barnunge. Vill inte ta ansvar för dina åsikter. Med det menar jag inte att feminister i allmänhet är sådana. Disciplina och ScottWalter tjatar på om vita män utan några betänkligheter eller reservationer.

Patriarkala rasistsvin har du inget emot säger du. Jag tycker inte att du är trovärdig.

Jag ser trådens namn men jag håller inte med men jag gillar att diskutera saken. Sen att de män här i Sverige som är rasister även är emot feminism må så vara och att det då hänger ihop. Jag ville även poängtera att antifeminism finns hos alla hudfärger och att svenska män i regel är mer öppna för jämställdhet än många andra. Är glad att jag är en feminist i Sverige och inte låt oss säga Indien

Ja att jag anser det finns ett patriarkat har jag aldrig förnekat och att män har största delen av makten. Med det menar jag dock inte bara politiskt och inom företag. Jag anser att det är ett problem att många kvinnor som män anser att det är männen som ska ta hand om sin familj och vara huvudförsörjare och att det är kvinnans jobb att ta hand om hem, barn och mannen.

Jag tycker det är jättebra att vi har många kvinnor inom politiken och nej vi behöver inte fler för att jag ska vara nöjd. Får vi fler, ja jättebra men det är inte det jag eftersträvar så att säga. Finns viktigare saker jag vill kämpa för än att det ska vara 50/50 inom politiken och företag.

är osäker på vad det är polisskolor gjort.
Citera
2015-06-27, 16:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna

Sa jag inte utan jag gav exempel. Jag älskar att städa men inte är det för at jag är kvinna heller. Män får älska hockey, bilar och andra typiskt "manliga" saker hur mycket de vill men det är sunt att anta att män inte nödvändigtvis ska gillar det eller att kvinnor nödvändigtvis ska älska att diska. sen ska vi givetvis inte tvinga en kille att börja älska att sticka men att ge killar chansen att få testa det är bra och det är bra att låta tjejer få testa teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in