Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
(FB) Vad är grejen med antifeminism och rasism?
Klart och tydligt.
Jag undrar om du medvetet försöker provocera. Nu är det tredje gången du skriver "män" när alla vet att det handlar om vita män. Titta på trådens namn.
Så du anser alltså att det var rätt det polisskolor gjorde? Trots att de fick fel i domstol? Ett antal vita män fick skadestånd.
Du är som en liten barnunge. Vill inte ta ansvar för dina åsikter. Med det menar jag inte att feminister i allmänhet är sådana. Disciplina och ScottWalter tjatar på om vita män utan några betänkligheter eller reservationer.
Patriarkala rasistsvin har du inget emot säger du. Jag tycker inte att du är trovärdig.
Jag ser trådens namn men jag håller inte med men jag gillar att diskutera saken. Sen att de män här i Sverige som är rasister även är emot feminism må så vara och att det då hänger ihop. Jag ville även poängtera att antifeminism finns hos alla hudfärger och att svenska män i regel är mer öppna för jämställdhet än många andra. Är glad att jag är en feminist i Sverige och inte låt oss säga Indien
Ja att jag anser det finns ett patriarkat har jag aldrig förnekat och att män har största delen av makten. Med det menar jag dock inte bara politiskt och inom företag. Jag anser att det är ett problem att många kvinnor som män anser att det är männen som ska ta hand om sin familj och vara huvudförsörjare och att det är kvinnans jobb att ta hand om hem, barn och mannen.
Jag tycker det är jättebra att vi har många kvinnor inom politiken och nej vi behöver inte fler för att jag ska vara nöjd. Får vi fler, ja jättebra men det är inte det jag eftersträvar så att säga. Finns viktigare saker jag vill kämpa för än att det ska vara 50/50 inom politiken och företag.
är osäker på vad det är polisskolor gjort.