2015-06-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kanske, kanske inte. Tror det beror mer på individnivå än könet.

Sant, men jag lutar åt fakta inget annat.

Oja, så som det ser ut idag och (30 år tillbaka i tiden? Här är jag dock osäker om att kvinnor t ex inte fick bli brandmän) så kommer hon sannerligen att lyckas.

Absolut! Jag tycker hela händelsen är helt unik och väldigt intressant. Mest förbannad är jag över hur FN skötte det hela. Men belgarna är hack i häl, och förklaringen är precis som du skriver.

Just att hutuer var effektivare på att döda sina medmänniskor än vad nazisterna gjorde är helt otroligt. Dom belgare som fortfarande lever och hade ansvar över det hela borde definitivt skämmas och ta ansvar för det som hände. Innan dom lämnade över styret så borde dom ha rensat upp rasismen. Man tycker ju att dom åtminstone borde ha avskaffat dess "identitetskort" som spädde på utvecklingen om vi och dom tänk. Nu hamnade det på papper som att det vore något "vetenskapligt".

Afrikaner mördar afrikaner. Vita män ska skämmas!

Beviset på det rasistiska samhället är att ingen belgare dömdes för det folkmordet. Till antifeministers glädje får man förmoda.

"Rasister"....

Vita mäns fel....
Citera
2015-06-27, 10:49
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du gör samma misstag som andra. Du kopplar inte ihop det.

Det handlar inte om "alla män", det handlar om vita män. Det är bara att läsa Disciplinas och ScottWalters inlägg.

Att vara feminist är att vara antivit. Så om man är emot feminism så är man automatiskt "rasist". Det ser du på Disciplinas inlägg.

Har aldrig påstått att allt är de vita männens fel. Det som jag anser är att det finns en samhällsstruktur idag som är felaktig och ja givetvis finns det ett patriarkat idag också där män tar mer plats. Det gäller att det redan på förskolorna kan läras ut genus så att det det inte behöver bli dessa fack över vad som är manligt respektive kvinnligt.
Citera
2015-06-27, 11:58
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag tror aldrig vi kommer ha samma syn på detta oavsett hur många undersökningar vi länkar till eller inte.
Du har förstås inte länkat till en enda.

Att vi inte kommer att nå samma syn vet jag redan. Religiösa människor går inte att resonera med.
Citera
2015-06-27, 12:03
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Har aldrig påstått att allt är de vita männens fel. Det som jag anser är att det finns en samhällsstruktur idag som är felaktig och ja givetvis finns det ett patriarkat idag också där män tar mer plats. Det gäller att det redan på förskolorna kan läras ut genus så att det det inte behöver bli dessa fack över vad som är manligt respektive kvinnligt.
"Givetvis" finns det, va?

Vad du säger är att du gillar inte när samhället formas på frivillig basis, utan du vill använda statens våld för att forma samhället enligt din utopi, till och med mot småbarn.

Varför hycklar ni om att ni är fascister?
Citera
2015-06-27, 12:09
Medlem
Citat:

Ja, precis. Vita mäns samhällsstruktur. Hemsk i jämförelse med andra samhällen... eh... nej fel tankebana. Stopp.

Vita män är riktigt patriarkala. Alltid en svensk man som bestämmer allt i hushållet.

Precis. Vi måste börja tidigt. Lära barnen om vita män redan på dagis. Kanske kan barnet börja med "rasistsvin" som Disciplina uttrycker det i stället för "pappa".

Det hänger ihop. Vita män tar fr mycket plats. Cosmic_dancer visst vore det bättre om det inte fanns några vita män? Eller anser du att "rasism" och patriarkat är bra saker? Tycker du att folkmordet i Rwanda var bra?
Senast redigerad av experten10 2015-06-27 kl. 12:11.
Citera
2015-06-27, 12:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
"Givetvis" finns det, va?

Vad du säger är att du gillar inte när samhället formas på frivillig basis, utan du vill använda statens våld för att forma samhället enligt din utopi, till och med mot småbarn.

Varför hycklar ni om att ni är fascister?

Ja män tar mer plats i samhället och de är männen som har makten. Börjar redan på förskolan då man som tjej fick lära sig att killar som slog en var kära i. Är det två killar som bråkar under nån samling sätter man en tjej emellan. Tjejer har fått lära sig att vara tysta medlare medans killar ska ta plats och synas och höras.

Jag tycker man ska arbeta med de rätt verktygen så att synen på vad som är manligt och kvinnligt suddas ut något. På förskolor och skolor kan man göra det genom lek och spel. Tycker det är viktigt att bygga upp en dialog, att erkänna att det finns ett problem. Sen tycker jag inte det behöver vara exakt 50/50 med allt. Jag vill inte tvinga någon att gillar saker enbart för att bryta normer, en kille som verkligen älskar bilar och teknik ska givetvis få fortsätta med det.

Givetvis kan detta lösas utan våld.
Citera
2015-06-27, 12:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ja, precis. Vita mäns samhällsstruktur. Hemsk i jämförelse med andra samhällen... eh... nej fel tankebana. Stopp.

Vita män är riktigt patriarkala. Alltid en svensk man som bestämmer allt i hushållet.

Precis. Vi måste börja tidigt. Lära barnen om vita män redan på dagis. Kanske kan barnet börja med "rasistsvin" som Disciplina uttrycker det i stället för "pappa".

Det hänger ihop. Vita män tar fr mycket plats. Cosmic_dancer visst vore det bättre om det inte fanns några vita män? Eller anser du att "rasism" och patriarkat är bra saker? Tycker du att folkmordet i Rwanda var bra?

Nä jag älskar män och kuk för mycket för att jag skulle vilja att alla män försvann. Älskar att skämma bort mina pojkvänner också med ompyssling, god mat och välstädat hem.

Visst kan jag se problemen här i sverige men vi har det bra om man jämför med andra länder. Kvinnosynen i exempelvis de islamistiska länderna är ett problem och jag är av den åsikten att vi måste våga prata om det utan att behöva vara rädda att bli kallade rasister. Så nej jag ser inte bara till de problem vi har här men nu var det det som diskuterades.

Nä tycker absolut inte att folkmord är bra inte i någon form.
Citera
2015-06-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ja män tar mer plats i samhället och de är männen som har makten. Börjar redan på förskolan då man som tjej fick lära sig att killar som slog en var kära i. Är det två killar som bråkar under nån samling sätter man en tjej emellan. Tjejer har fått lära sig att vara tysta medlare medans killar ska ta plats och synas och höras.

Jag tycker man ska arbeta med de rätt verktygen så att synen på vad som är manligt och kvinnligt suddas ut något. På förskolor och skolor kan man göra det genom lek och spel. Tycker det är viktigt att bygga upp en dialog, att erkänna att det finns ett problem. Sen tycker jag inte det behöver vara exakt 50/50 med allt. Jag vill inte tvinga någon att gillar saker enbart för att bryta normer, en kille som verkligen älskar bilar och teknik ska givetvis få fortsätta med det.

Givetvis kan detta lösas utan våld.

Hur kan man resonera så? 2018 kommer troligtvis folk ta sitt förnuft till fånga och rösta in en borglig regering och när Jan Björklund inte vill vara partiledare kommer säkerligen Birgitta Olsson ta den rollen. Vi har i så fall kvinnor på de fyra högsta beslutsfattarpositionerna i samhället. Ändå, ändå kommer samma gnäll att höras precis som det gör över allt annars i samhället trots att kvinnor är politiker, domare, journalister. Ja allt.

Jag ser ingen annan situation i samhället där man kan resonera på det sättet som du gör utan att möta kraftiga motargument eller löjeväckande ironi överallt. Men i fråga om jämnställdhet i Sverige så fungerar det.
Citera
2015-06-27, 15:16
Medlem
Citat:
Nä jag älskar män och kuk för mycket för att jag skulle vilja att alla män försvann. Älskar att skämma bort mina pojkvänner också med ompyssling, god mat och välstädat hem.

Visst kan jag se problemen här i sverige men vi har det bra om man jämför med andra länder. Kvinnosynen i exempelvis de islamistiska länderna är ett problem och jag är av den åsikten att vi måste våga prata om det utan att behöva vara rädda att bli kallade rasister. Så nej jag ser inte bara till de problem vi har här men nu var det det som diskuterades.

Nä tycker absolut inte att folkmord är bra inte i någon form.

Nej nej nej. Försök inte. Jag har sagt att det inte handlar om alla män. Ska jag behöva säga det igen trots att du vet att det bara handlar om vita män.

Titta på trådens namn: "rasism". Det är en synonym för vita män.

Så som framkommit i tråden så är bita män ansvariga för folkmordet i Rwanda. Vill du ha fler folkmord i Afrika?

Är svaret nej så finns det bara en lösning. En slutgiltig sådan. "Rasistsvin" måste bort

Jag förstår gör övrigt inte vad du menar med pratet om islamistiska länder samtidigt som du berättar om hur hemskt sverige är på grund av vita män.
Citera
2015-06-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motherslove
Hur kan man resonera så? 2018 kommer troligtvis folk ta sitt förnuft till fånga och rösta in en borglig regering och när Jan Björklund inte vill vara partiledare kommer säkerligen Birgitta Olsson ta den rollen. Vi har i så fall kvinnor på de fyra högsta beslutsfattarpositionerna i samhället. Ändå, ändå kommer samma gnäll att höras precis som det gör över allt annars i samhället trots att kvinnor är politiker, domare, journalister. Ja allt.

Jag ser ingen annan situation i samhället där man kan resonera på det sättet som du gör utan att möta kraftiga motargument eller löjeväckande ironi överallt. Men i fråga om jämnställdhet i Sverige så fungerar det.

Det spelar ingen roll. Vit man bort från partiledarposten i fp betyder ingenting.

Vita män - "rasistsvin" - måste bort överallt. Än sen om alla fyra borgerliga partier har kvinnliga partiledare. Partierna har fortfarande ekonomiska talespersoner som är män. Bort med dem. Vita män har företag. Bort med dem också.

Och då är cosmic_dancer ändå inte nöjd.
Senast redigerad av experten10 2015-06-27 kl. 15:19.
Citera
2015-06-27, 15:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Vit man bort från partiledarposten i fp betyder ingenting.

Vita män - "rasistsvin" - måste bort överallt. Än sen om alla fyra borgerliga partier har kvinnliga partiledare. Partierna har fortfarande ekonomiska talespersoner som är män. Bort med dem. Vita män har företag. Bort med dem också.

Och då är cosmic_dancer ändå inte nöjd.

Du verkar väldigt förtjust i att lägga ord i munnen på folk och tilldela de en massa åsikter de aldrig har sagt att de har.
Citera
2015-06-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du verkar väldigt förtjust i att lägga ord i munnen på folk och tilldela de en massa åsikter de aldrig har sagt att de har.

Hon har tydligt pratat om makt på politisk nivå. Att vita män tar för mycket plats.

Alliansen med fyra kvinnliga partiledare räcker alltså inte.

Hon pratar om ekonomi. Vita män jobbar i företag. Måste bort.

Det här är ju saker du själv tycker. Eller har du plötsligt blivit förtjust i "rasistsvin"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in