2015-06-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Du påstår att utländska kvinnor som är gifta med antifeminister är köpta. Du är en rasist.
märks att du är ny här, inte rasism att påpekar antifeminism
Citera
2015-06-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul

Det hänger som du skrivit ihop.

ScottWalter har visat att feminism innebär att vara antivit (hon ser vita män som ett problem som ska lösas). Genom att inte vara feminist blir man per automatik "rasist" - dvs inte antivit.
Citera
2015-06-24, 19:21
Medlem
Citat:
Det är rasistiskt att påstå att utländska kvinnor som är ihop med antifeminister är "köpta" och "importfruar". Vad är grejen med feminism och rasism?
Citera
2015-06-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det hänger som du skrivit ihop.

ScottWalter har visat att feminism innebär att vara antivit (hon ser vita män som ett problem som ska lösas). Genom att inte vara feminist blir man per automatik "rasist" - dvs inte antivit.
jag läste inte allt så noga men det som scott walter skriver är inte alls att man är rasist om man inte är feminist men det var bara förklaring på varför kulturmarxism inte är svaret på min fråga, det verkar som du missuppfattade

kulturmarxism är alltså inte svaret kan vi komma överens om, det är som någon skrev att marx är betraktad som mossig och gammaldags

jag väntar att någon antifeminist ska förklara ärligt vad hen tänker, jag tror också att hen kommer nog få respekt för sin ärlighet istället för som nu att alla bara är less och inte orkar argumentera
Citera
2015-06-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det är rasistiskt att påstå att utländska kvinnor som är ihop med antifeminister är "köpta" och "importfruar". Vad är grejen med feminism och rasism?
okej visst men det är som jag förklarade enligt antifeminister köper alltid män alla kvinnor det är bara olika betalning jag använder bara deras språk för att komma fram om du förstår
Citera
2015-06-25, 09:35
Medlem
Citat:
jag läste inte allt så noga men det som scott walter skriver är inte alls att man är rasist om man inte är feminist men det var bara förklaring på varför kulturmarxism inte är svaret på min fråga, det verkar som du missuppfattade

kulturmarxism är alltså inte svaret kan vi komma överens om, det är som någon skrev att marx är betraktad som mossig och gammaldags

jag väntar att någon antifeminist ska förklara ärligt vad hen tänker, jag tror också att hen kommer nog få respekt för sin ärlighet istället för som nu att alla bara är less och inte orkar argumentera

Tänker om vad? Jag är inte antivit. Det är inte mer komplicerat än så.

Kulturmarxism är inte svaret på vad?
Citera
2015-06-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
När jag var lika naiv som dig trodde jag inte heller att det fanns några egentligen skillnader raser emellan och att bara "dumma" människor var "rasister". Men idag så kan man med lite efterforskning se att människor har en tendens att ha en större benägenhet att utnyttja människor som inte är så nära genetiskt beslkäktade med en själv. Desto större avståndet är, desto mindre samhörighet känner man och större chans att man utnyttjar personen i fråga - och det verkar ännu tydligare bland våra invandrare. Det kan även gälla oss svenskar även fast vi är bland dom mer toleranta här på jorden.

Och det blir allt tydligare att troende muslimer inte är kompatibla med vårt sekularisarade samhälle.

Detta går i 3 faser förstår du…barn ser ingen skillnad, sen blir de lite äldre och börjar armbåga sig i samhället och där kommer rasismen och rädslan, sen blir man ännu lite äldre och förhoppningsvis lite mer pålåst och då fattar man att de saker man är så rädd för inte är bundet till pigment i huden utan till andra saker, som visserligen kan existera mer vanligt hos invandrargrupper ex. men faktiskt inte är den gruppens fel utan just rasismens. Kontraproduktivt alltså. Så du får väl vänta in tills du blir lite klokare helt enkelt.

För nej det är tvärtom väldigt tydligt att den absoluta majoriteten invandrare klarar alldeles utmärkt att leva och bo i Sverige, de jobbar, de betalar skatt och de deltar i samhället.

Citat:
Ni "antirasister" verkar istället belöna invadrarnas dåliga beteende, och det funkar väl bra om man vill ge allt fler incitament för kriminalitet. Men för oss med sunt förnuft verkar det ganska idiotiskt faktiskt.

Därför har jag nu på senare tid tvivlat allt mer på den månkulturella utopin som vi med vår höga invandring försöker införa.

Och ironiskt nog är det just allt fler erfarenheter av de importerade kulturerna som gör att den så kallade "rasismen" ökar.

Jasså det gör vi?

Citat:
En gång i tiden kan feminismen handlat om jämlikhet, men inte längre idag.

Gillar inte dagens feminism för att den handlar för mycket om censur och kontroll och att göra kvinnor till en allt mer skyddad och privilegierad överklass på skattebetalarnas bekostnad, när mest skattepengar redan går till kvinnor. Ja det är redan som att ni är den nya "adeln" när ni får mest skattepengar i alla möjliga åtgärder och även straffrabatter när ni begår brott.

Antar att du syftar med sexköpslagen när du pratar om censur? Brukar vara den som "känns" för div. här inne. Tror snarare du har problem med att män som grupp börjar mista sina privilegier som
du känner som hotfullt och mest skattepengar går inte till kvinnor.

Citat:
Ganska tydligt att du försöker vara lite rolig, men man får ändå en bra inblick hur du som en typisk vänsterfascist vill tysta åsikter och fakta med våld.

tsss

Citat:
Det beror helt på var du bor för någonstans, i Japan är japaner "privligierade" och i Saudiaraben är saudier "priviligierade".

"Er grupp"... Ja jämt ska du komma med kollektiv skuldbeläggning och arvsynd. Förresten så har inte vi svenskar sysslat med så mycket "skit" såsom andra länder har gjort även om man skulle tro på arvsynden.

Och den mest privilegierade gruppen vi har i vårt land är kvinnor, speciellt ni vita. Ni kräver allt fler skattefinansierade åtgärder och räkmackor.

Och har du redan glömt vad jag nämnde i en annan tråd? Vita HAR varit förslavade av andra raser de med:
https://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade

Går verkligen ingenting in i ditt huvud? Kan du inte ta till dig kunskap förutom sådan där någon vit man gjort någonting dumt? Du är ett praktexempel på en feminist som inte kan se verkligheten utan bara ser det du vill se.

ja visst. Gick massvis med slavskepp från europa till afrika och mellanöstern, miljoner med vita fick slava på de afrikanska bomullsplantagen. Jupp serru. Afrika gjorde verkligen big business på vitas slavande.

Citera
2015-06-25, 10:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ja visst. Gick massvis med slavskepp från europa till afrika och mellanöstern, miljoner med vita fick slava på de afrikanska bomullsplantagen. Jupp serru. Afrika gjorde verkligen big business på vitas slavande
Och vilka var det som fångade in alla svarta afrikaner och sålde dessa till vita affärsmän?
Citera
2015-06-25, 10:57
Medlem
Citat:
Detta går i 3 faser förstår du…barn ser ingen skillnad, sen blir de lite äldre och börjar armbåga sig i samhället och där kommer rasismen och rädslan, sen blir man ännu lite äldre och förhoppningsvis lite mer pålåst och då fattar man att de saker man är så rädd för inte är bundet till pigment i huden utan till andra saker, som visserligen kan existera mer vanligt hos invandrargrupper ex. men faktiskt inte är den gruppens fel utan just rasismens. Kontraproduktivt alltså. Så du får väl vänta in tills du blir lite klokare helt enkelt.

För nej det är tvärtom väldigt tydligt att den absoluta majoriteten invandrare klarar alldeles utmärkt att leva och bo i Sverige, de jobbar, de betalar skatt och de deltar i samhället.

Jasså det gör vi?

Antar att du syftar med sexköpslagen när du pratar om censur? Brukar vara den som "känns" för div. här inne. Tror snarare du har problem med att män som grupp börjar mista sina privilegier som
du känner som hotfullt och mest skattepengar går inte till kvinnor.

tsss

ja visst. Gick massvis med slavskepp från europa till afrika och mellanöstern, miljoner med vita fick slava på de afrikanska bomullsplantagen. Jupp serru. Afrika gjorde verkligen big business på vitas slavande.

Som sagt: att vara feminist är att vara antivit. CherryJul undrade hur det hänger ihop och du har gett svaret.
Citera
2015-06-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Och vilka var det som fångade in alla svarta afrikaner och sålde dessa till vita affärsmän?

Sluta vara defensiv.
Citera
2015-06-25, 11:44
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Hahaha nej lilla gumman, vi är inte OFFER. Vi är fria individer som tar eget ansvar för våra liv. Gissa varför vi har det bättre? Vi spenderar vår tid och energi på att bli något i livet, medans du och dina vänner slösar bort livet på att skylla ALLA era brister på ALLT och ALLA.

Tänk om du slutade runka till Gudrun Schyman och istället utbildade dig? Då skulle du kunna hamna i toppen av näringskedjan också, men jag förstår dig, det är lättare att leva på andras pengar och hata människor som faktiskt gör något av sitt liv.

Jag ger dig en utmaning; spendera en dag utan att bli kränkt av "strukturella patriarkala maktutryck" och röka hasch. Lägg den energin till att städa, laga en god och näringsrik middag och någon form av konditionsträning. Kom sen tillbaka och berätta om det kändes bra att faktiskt uträtta något för en gångs skull, eller om du ska gå tillbaka till ditt soc-bidrag och hat lobbande.

Godkväll på dig!

Det här är det bästa jag har läst på länge.

Det här visar exakt skillnaden på oss som inte är feminister, människor som kämpar och växer för varje dag.

Feminister är förlorare, de vill ha något att skylla på.
Citera
2015-06-25, 11:56
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:

hur lyckas dom med det när de blir förtryckta av den onda vita Svenska CIS mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in