2015-06-26, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Okej. Ponera att IRGC då faktiskt lyckas sänka 1 CSG - till kostnaden av att mer eller mindre samtliga anfallare själva blir förintade.

Och sedan då? Hela flygvapnet och samtliga av alla dessa övernaturliga speedboats kommer då vara mos, medans US Navy har åtminstone 8-9 CSG "kvar", som med säkerhet kommer vilja hämnas. Vad blir Irans nästa steg, när stora delar av Iran består av radioaktivt grus och en styrka 8-9ggr så stor är på väg mot Iran?

Utöver CSG'na, så har ju trots allt US Navy dessutom 9 styck ESG's (Expeditionary Strike Group) som också kan komma att hjälpa till...

Vilket betyder ännu mer stjärtvärk för det vid det här laget ganska decimerade IRGC...

För att inte tala om, när det tunga strategiska bombflyget med B52or och annat skoj då har lyft från amerikanskt fastland samt övriga amrikanska flygbaser världen över, med kurs mot Teherans radioaktiva öken...

Varför ska jag ponera nåt som inte stämmer? MC2002 sätter grundvillkoren, börja där och försök igen. Annars dra åt helvete.
Citera
2015-06-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Gjorde han det?
Deception

Google ger honom rätt men inte FB!

Skitsnack, det han skrev om, och försökte blanda bort korten kring, var asymmetriska taktiker, se citatet nedan som citerades (vilket du sedermera svarade på).
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Kom ihåg att asymmetriska taktiker inte handlar om att slå till och springa iväg, det är en missvisande uppfattning som många har. Det är snarare taktiker för att överväldiga fienden med felaktig information och samtidigt styra fienden med sina aktioner.
Citera
2015-06-26, 15:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YTUY
Varför ska jag ponera nåt som inte stämmer? MC2002 sätter grundvillkoren, börja där och försök igen. Annars dra åt helvete.

Nej, nu var det 2600+ taktiska kärnvapen som hälsat på i Teheran och allt annat vad civilisation o Iran heter (och vad det är går ju att diskutera), och så skulle ju Iran då genast ut och sänka allt vad hangarfartygsgrupper heter, minns du inte?

Det där tramset om MC2002 är det bara du som sitter och masturberar till, det har inget med diskussionen att göra.

Så, svara nu på frågan istället för att börja med ännu mer pretentiöst fantasisvammel
Citera
2015-06-26, 15:53
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Det är du som svamlar, ditt tröga helvete. Hur de samordnar? Hur fan tror du? GENOM KOMMUNIKATIONSRADIO. Dessutom andra primitiva sätt som det gavs exempel på i mc2002. USA/Israel kunde inte störa ut hezbollah och kan inte störa ut Irans radio heller.

Undrar vem som är trög när svaren är så uppenbart tagna ur det blå. Jag förmodar att om jag frågar om inte radiotrafiken avlyssnas så kommer du väl i vanlig pro-Iransk andra klämma fram att Iran har en hemlig radio där man inte ens kan upptäcka att det sänds något... så jag låter bli att ställa den uppenbara frågan om du inte tror att man reagerar på onormal radiotrafik i området...
Citera
2015-06-26, 15:53
Medlem
Citat:
1. De befinner sig i persiska viken, om de lämnar viken förstår Iran vad som väntar och sänker skeppen.

2. De har tränat för det så det kommer ske direkt. Hela taktiken är så.
Bra..
Då förstår man också vad som är psykologiskt krig mot befolkningen i Iran. Ibland vill man markera närvaro genom att demonstrera några skrot i viken som i ett krig endast innebär självmord.
Men det är endast ett tecken på deras buildup, att man lämnar viken..
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Min hangarfartyg är någonstans i indiska oceanen utanför räkvidd för dina vapen. Mina ubåtar finns någonstans i havet och väntar på att få ordern när jag får reda på var statsledningen är ex på en parad för att fira revulotionen. Då väljer jag ut dom 500 viktigaste militära baserna, 500 politiska mål,1000 mål i städer och infrastruktur och 600 mål inom din ekonomi. Varje mål får smaka på 100kt(Nagasaki bomben var på 20kt). när det är klart så seglar vi fram till kusten pissar på en palm och kör hem.

Du förstår att en buildup föregår din beskrivning? Du kan inte genomföra en sådan buildup utan att Iran i förväg märker något. I praktiken så har du kommunikation mellan 100tals hamnar, förflyttningar och ett område vars luftrum får sina garantier av Iran. Det du berättar är inte ett verkligt scenario och skulle passa bättre i en film.
Citera
2015-06-26, 16:00
Medlem
auchentoshans avatar
Varför kan vi inte bara släppa MC2002? Det är en övning man genomförde för över tio år sedan. Att tro att man inte har utvärderat resultatet och sedan anpassat sitt uppträdande är så främmande att klockorna stannar. Eller ska vi utgå från att tiden stått still sedan övningen och varken Iran eller USA har gjort några som helst framsteg, tekniskt eller taktiskt?
Så släpp sargen och kom in i matchen och kom med förslag på ett troligt händelseförlopp istället för att länka till propagandafilmer där man skjuter på pråmar eller kör formation med småbåtar med rekvisita-minor på och var lite realistiska. Då kanske de som är pro-USA också höjer sig ett snäpp.
Citera
2015-06-26, 16:02
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Bra..
Då förstår man också vad som är psykologiskt krig mot befolkningen i Iran. Ibland vill man markera närvaro genom att demonstrera några skrot i viken som i ett krig endast innebär självmord.
Men det är endast ett tecken på deras buildup, att man lämnar viken..

Du förstår att en buildup föregår din beskrivning? Du kan inte genomföra en sådan buildup utan att Iran i förväg märker något. I praktiken så har du kommunikation mellan 100tals hamnar, förflyttningar och ett område vars luftrum får sina garantier av Iran. Det du berättar är inte ett verkligt scenario och skulle passa bättre i en film.

Fantastiskt att Iran vid varje given tidpunkt då kan genomföra ett överraskningsanfall som resulterar i 40-70 sänkta fartyg utan att någon märker att något är på gång...
Citera
2015-06-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, nu var det 2600+ taktiska kärnvapen som hälsat på i Teheran och allt annat vad civilisation o Iran heter (och vad det är går ju att diskutera), och så skulle ju Iran då genast ut och sänka allt vad hangarfartygsgrupper heter, minns du inte?

Det där tramset om MC2002 är det bara du som sitter och masturberar till, det har inget med diskussionen att göra.

Så, svara nu på frågan istället för att börja med ännu mer pretentiöst fantasisvammel

Jag tror inte politiska konsekvenserna av en sådan aktion skulle gynna amerikanska intressen.. Dessutom så ser du allt i ett vakuum.. antar du att Iran inte räknar med sådana galenskaper från USA:s sida.. Jo, men du måste förstå att även IRGC har planer..

Ja IRGC överlever taktiska kärnvapen.. Men hur IRGC gör för att besvara det är en annan femma.. Men jag tror absolut inte att iran efter en sådan attack sänker hangarfartyget.. Jag tror Iran kommer att använda biologiska vapen för att förinta befolkningen i vissa västländer..

Så det är en annan fråga som jag tycker att man inte ska diskutera här..det är en annan och tråkigare nivå i en konflikt..
Senast redigerad av IR5 2015-06-26 kl. 16:38.
Citera
2015-06-26, 16:27
Medlem
Citat:

Jag tror inte Iran har bättre koll än Ryssland eller Sovjet för dem och där är det i efterhand känt att USA opererade med hangarfartygsgrupper mitt under näsan på dem i flera dygn i sträck utan att de märkte ett skit. En regelrätt uppbyggnad för en invasion lär märkas dock, men det är halva syftet med USAs shock-and-awe filosofi, alla normalt funtade människor på motståndarsidan begriper då att loppet är kört och moralen är körd i botten innan första skottet ens avlossas. Kvar blir fanatikerna och de som är politiskt indoktrinerade eller helt beroende av systemet för sin överlevnad från lynchmobben.
Citera
2015-06-26, 16:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte politiska konsekvenserna av en sådan aktion skulle gynna amerikanska intressen.. Dessutom så ser du allt i ett vakuum.. antar du att Iran inte räknar med sådana galenskaper från USA:s sida.. Jo, men du måste förstå att även IRGC har planer..

Ja IRGC överlever taktiska kärnvapen.. Men hur IRGC gör för att besvara det är en annan femma.. Men jag tror absolut inte att iran efter en sådan attack sänker hangarfartyget.. Jag tror Iran kommer att använda biologiska vapen för att förinta befolkningen i vissa västländer..

Så det är en annan fråga som jag tycker att man inte ska diskutera här..
Tänker svara mer sedan men 100kt är inga små smällar. Det finns inget Iran kvar efter den smällen. Och biologiska vapen fungerar inte så bra som andraslagsförmåga. Läs på vad en riktig andraslagsförmåga är.
Citera
2015-06-26, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Undrar vem som är trög när svaren är så uppenbart tagna ur det blå. Jag förmodar att om jag frågar om inte radiotrafiken avlyssnas så kommer du väl i vanlig pro-Iransk andra klämma fram att Iran har en hemlig radio där man inte ens kan upptäcka att det sänds något... så jag låter bli att ställa den uppenbara frågan om du inte tror att man reagerar på onormal radiotrafik i området...

Kriget 2006 är min referens, din referens är din katt.
Citera
2015-06-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ditt missfoster, horunge och äckliga nolla.

MC 2002 kostade en kvarts miljard dollar med två års förberedelser. Om du tror du kan bättre än den vill jag inte diskutera med dig. Alla skepp i viken kommer sjunka.

Dra åt helvete ditt jävla offer som inte kan uttrycka dig som folk.

Och om USA atombombar Iran väcker Iran sina sleeper cells, tusentals säkert. Det tog en timme för en piket att ta sig till ett kärnkraftverk som miljönissar tagit sig in i. Miljöfolket gav upp efter ett dygn där de gömde sig utan att bli hittade. Tänk vad en kommando kan göra.......

90 % av kärnkraftverken i skandinavien sprängs, 50 % i resten av väst då de har mer säkerhet. Folksamlingar sprängs, infrastruktur sprängs, gift i ventilation, civila flygplan o.s.v.

"Vi vill inte ha krig, men om ni vill ha krig ska ni få krig" - Nasrallah

Bete er som folk istället, jävla ociviliserade apor.
Ni har ingen andraslagsförmåga och fattar ni inte vad USA mena kan ni ju få 2500 stridsspetsar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in