Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Så en gästarbetare som mördat, troligtvis första gången, stannar upp i sin panik o tänker, "oj en fin i-fån, den måste jag spara"?

Sluta med dina fördomar Petter-Nicklas o gå träna på rita dina hakkors

Fast han var väl ironisk här, NiklasP.
2015-06-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan vi tro att GM hade ett verktyg när iphonen blev sönderslagen?
På ängen om det var där den blev upphittad finns ju inget (elskåp troligen heller inte en synlig sten)
Räcker det med att stampa på den med jord som underlag?
En kant utav något slag men då måste någon form av hård materia finna tillgänglig.

Iofs är detta bara en tanke jag har att det kunde ha varit någon yngre person som gjort detta
typ tidigare sms mellan BO och GM.

Med hjälmen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hon hittas inte nära där hon försvann, ca 1 km har jag förstått det som. Och att hon hör nåt konstigt och går och kollar....skulle du göra det?
Närmsta vägen drygt 3 km.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankom1
Om du klickar på varje röd markering så står det i en textruta vad varje markering gäller.
T ex att polis genomsökt gödselbrunn

Jo jag vet, men det står ju samtidigt i texten längre ner att:
Citat:
Eftermiddagen
Polisen gör flera nya fynd.

Tillhörigheter hittas utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann.

– Det är säkerställt att det är kopplat till henne, säger insatsledaren Martin Fredman.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En teori är att klockspännet hittades i bilen på hemväg efter slutfört värv, och kastades ut på ängen för att försvinna för evigt. Det fyndet skiljer sig från de andra, det verkar vara för långt från vägen för att kunna vara slängt från ett bilfönster.

Men vad är det då för fynd utöver klockspännet?

PhantasyStar: Medelplana kyrka ligger ca 2 km från Caféet. Det stämmer varken med positionsbeskrivningen "ängarna ovanför caféet" eller kartan.
2015-06-26, 00:04
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det kanske lät som ett skadat djur eller något,vad vet jag? Tonåringar är inte så rädda av sig

Vad är det för ljud som ett skadat djur ger ifrån sig som också kan komma från en människa som rotar bland containrar?
2015-06-26, 00:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om fynden bildar ett "Hans och Greta-spår" mellan caféet och fyndplatsen - varför har då GM slängt ut ett gäng grejer på en äng NORR om caféet enligt Aftonbladets artikel/grafik?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Får erkänna att jag helt missat fynden på ängen, men de verkar å andra sidan inte särskilt uppmärksammade i tråden heller.

Det finns inga fynd gjorda norr om caféet som visat sig kunna kopplas till Lisa.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Specialverktyg, nja... Ett uppböjt gem funkar ganska bra ifall man har tappat bort den där lilla fåniga nyckeln som man ska peta upp batteriluckan med. Egen erfarenhet
Har du egen erfarenhet av att bära med dig ett gem också, när du dödar småtjejer? Brukar du bära gem öht? Eller kan du tänka dig att GM slog sönder mobilen för att det var det närmaste han kunde komma på när han ville stänga av den?
Medlem
Citat:
Jo jag vet, men det står ju samtidigt i texten längre ner att:

Men vad är det då för fynd utöver klockspännet?

PhantasyStar: Medelplana kyrka ligger ca 2 km från Caféet. Det stämmer varken med positionsbeskrivningen "ängarna ovanför caféet" eller kartan.

Missade texten kollade bara på kartan och där verkar de inte utmarkerade men stämmer texten så, ja då är det något som glömts bort.
2015-06-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vad är det för ljud som ett skadat djur ger ifrån sig som också kan komma från en människa som rotar bland containrar?

Tror han menade att någon skulle fejkat ett ljud för att lura dit henne i och för sig, men ja människan är nyfiken av sig, hon kanske hade hört om stölderna som hade försekommit och var rädd det kunde bli inbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Med hjälmen?
Helt klart en möjlighet!
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan finnas tredje part likaväl.

Intressant. Någon i en förlängning, säg nära bekantskapskrets?
AJ verkar ha bott i trakten väldigt länge, kanske rent av född där. Flyttade till Blomberg från Forshem Hällekis -82. Han om någon kan trakten med folket då han verkat där under så många år.
2015-06-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Intressant. Någon i en förlängning, säg nära bekantskapskrets?
AJ verkar ha bott i trakten väldigt länge, kanske rent av född där. Flyttade till Blomberg från Forshem Hällekis -82. Han om någon kan trakten med folket då han verkat där under så många år.

Och dessutom har han några rätt skumma polare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in