Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför trashades den ens? Hade det inte räckt med att ta ut batteriet.
Hon kanske levde under färden och försökte sända ett medelande,det blev panik i bilen
och telefonen slogs sönder och slängdes ut i ren stress.
2015-06-25, 23:56
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det har väl aldrig stått någonstans att sakerna som hittades vid Medelplana kyrka är bekräftade från Lisa eller har det?
Tvärtom, enligt vad jag såg någonstans.
Glöm Medelplana!
2015-06-25, 23:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Hon kanske levde under färden och försökte sända ett medelande,det blev panik i bilen
och telefonen slogs sönder och slängdes ut i ren stress.
För att inte snacka om paniken strax innan, när fodralet slängdes ut...
2015-06-25, 23:57
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ett annan möjlighet är rätt nära den jag skrev om sist,Lisa kommer ut och tar på hjälmen sms:ar pappa och hör något vid containern,går dit för att kolla och ser något hon inte borde se,blir livrädd och tappar sin mobil och börjar springa,denna någon hinner ikapp henne och kör på henne,stuvar in henne i bagaget och krossar mobilen som hen har plockat upp. Kör mot en byggnad hen vet allt om och gömmer henne där med tanke på att återvända och ta hand om den. Slänger ut allt löst som låg på vägen efter påkörningen och kör sedan hem . Låter konstigt men fynden fördröjde alla som letade lite varje gång

Det som är konstigt i allt detta är att hon försvinner utan ett spår strax efter hon skickat ett sms,hon hittas väldigt nära där hon försvann och ändå tog den en hel vecka innan någon hittade henne trots fler sökande än någonsin, börjar man inte med alla hus i närheten om man misstänker att någon blivit bortförd? Varför skulle kroppen gömmas och grejer spridas ut mellan cafet och fyndplatsen där man hittade kroppen som en snitslad bana till kroppen?
Mycket är konstigt och det är därför man inte kan sluta gissa,en sak som hela tiden slår mig är, hur vet man att inte Lisa dog tidigare på dagen? Hur vet man att det var Lisa som skickade sms:et, jag tror inte att det är bröderna utan någon av alla dom vi redan sett och hört ,och jag tror inte att det var planerat
Hon hittas inte nära där hon försvann, ca 1 km har jag förstått det som. Och att hon hör nåt konstigt och går och kollar....skulle du göra det?
2015-06-25, 23:59
Är det konstaterat att hon blev bortförd med bil?
2015-06-26, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Är det så? att vi är ifånexperter hela FB klubben??
Det är ju bara för GM / upphittare att stoppa den i en påse/låda av metall. Så är den tystad och lugn.
En gästarbetare krossar väl f.ö. inte en fin ifåne??!

Så en gästarbetare som mördat, troligtvis första gången, stannar upp i sin panik o tänker, "oj en fin i-fån, den måste jag spara"?

Sluta med dina fördomar Petter-Nicklas o gå träna på rita dina hakkors
2015-06-26, 00:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om fynden bildar ett "Hans och Greta-spår" mellan caféet och fyndplatsen - varför har då GM slängt ut ett gäng grejer på en äng NORR om caféet enligt Aftonbladets artikel/grafik?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Får erkänna att jag helt missat fynden på ängen, men de verkar å andra sidan inte särskilt uppmärksammade i tråden heller.
De fynden har inte bekräftats av polisen. - Av alla de fynd som gjorts (ett drygt tiotal har MF vid ett tillfälle sagt), är det endast X stycken som med säkerhet kunnat kopplas till LH. - De få fynd som har redovisats har samtliga återfunnits på en plats där det varit möjligt för en bilförare (eller dennes passagerare) att kasta ut föremålen genom en vindruta. - Skulle föremål ha hittats så långt från farbar väg att de inte har kunnat kastas från en bil (undantaget nära platsen där LH återfanns), får man kanske börja tänka i lite nya banor.
2015-06-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hon hittas inte nära där hon försvann, ca 1 km har jag förstått det som. Och att hon hör nåt konstigt och går och kollar....skulle du göra det?

Det kanske lät som ett skadat djur eller något,vad vet jag? Tonåringar är inte så rädda av sig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför trashades den ens? Hade det inte räckt med att ta ut batteriet.
iFånen har inbyggt batteri.
Medlem
Någon som vet något om Mercedesen som hittades i skogen ca 3 mil bort utan reg skyltar?
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Asså läs i tråden från tidigare. Telefonen har vi gått igenom i 200 sidor. Vi är fucking iPhone experter gällande den. Går inte ta ut batteriet utan specialverktyg. Vi vet inte om hela telefonen är trashad. Vi vet bara att delar hittats o att den inte fungerade mot mast efter 1830. Släpp telefon fan nu.

Specialverktyg, nja... Ett uppböjt gem funkar ganska bra ifall man har tappat bort den där lilla fåniga nyckeln som man ska peta upp batteriluckan med. Egen erfarenhet
2015-06-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle

fågelvägen 2,25 km mellan cafeet och martorp enligt eniros karta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in