2015-06-25, 18:58
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, det försökte du inte. Du försökte få den världsbild du delar med SW att stämma, vilket kräver rejält med skohorn.

Eftersom hon vägrar svara på frågor kanske du kan göra det:

Vilken grupp är minst rasistisk enligt artikeln?

Fast det är ju inte alls det vi pratar om. Vi pratar inte om vilka som är mest rasistiska, vi pratar om huruvida en vit kan vara rasist mot en vit och om en svart kan vara rasist mot en svart. Och om man talar om biologisk rasism (vilket jag har gjort) så är det ovanligt.

Att det finns en massa konflikter mellan olika svarta grupper är en helt annan sak. Det har funnits en jävla massa konflikter mellan olika vita grupper också men man har oftast inte kallat det för rasism ändå.
Citera
2015-06-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jaså. Hur många gånger förekommer ordet rasism där? Just det. Noll gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast det är ju inte alls det vi pratar om. Vi pratar inte om vilka som är mest rasistiska, vi pratar om huruvida en vit kan vara rasist mot en vit och om en svart kan vara rasist mot en svart. Och om man talar om biologisk rasism (vilket jag har gjort) så är det ovanligt.

Att det finns en massa konflikter mellan olika svarta grupper är en helt annan sak. Det har funnits en jävla massa konflikter mellan olika vita grupper också men man har oftast inte kallat det för rasism ändå.

Exakt. "Rasism" är något som vita står för. "Rasist" är en vit person på samma sätt som "nigger" är en svart person.
Citera
2015-06-25, 19:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Exakt. "Rasism" är något som vita står för. "Rasist" är en vit person på samma sätt som "nigger" är en svart person.

Nja, en svart person kan vara rasistisk mot en vit, eller mot en indier eller mot en japan. Det är inte bara vita som är rasister.
Citera
2015-06-25, 19:07
Medlem
Citat:
Nja, en svart person kan vara rasistisk mot en vit, eller mot en indier eller mot en japan. Det är inte bara vita som är rasister.

Jaså?

Exempel på det tack?

En hel del indier kördes ut ur afrika. Visa exempel på när denna "rasism" omnämns.

Det kan celeno och nousernameneeded försöka med också.
Citera
2015-06-25, 19:07
Medlem
Celenos avatar
Citat:
För det första pratar vi om fler saker, bland annat hatet mot vita män och de lögner som NI sprider ("orsaken till allt ont") och de argument NI vägrar bemöta (andra grupper som gjort minst lika illa, eller allt gott som vita gjort).

Åter, jag skriver NI eftersom du själv påstod att du delar SWs världsbild.

För det andra; nej, det är mycket vanligt.
Citat:
Om svenskar på allvar anser att norrmän är korkade, för att de är norrmän, så är det rasism.

Om svenskar anser att vi är lite vitare i huden än finnarna och därför finare, så är det rasism.

Om svenskar anser att danskarna har lite lägre pannor och därför är fulare, så är det rasism.
Citera
2015-06-25, 19:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
En hel del indier kördes ut ur afrika. Visa exempel på när denna "rasism" omnämns.

Det kan celeno och nousernameneeded försöka med också.
Exempel: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Racism_in_Africa

Din poäng är att det bara är vita som anklagas för rasism, jag håller med.

Men det är fortfarande rasism att vara rasistisk. Håller du med?
Citera
2015-06-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det finns ingen som försökt dölja Europas del i slavhandeln, däremot finns det ett behov av att nyansera bilden. Bara som exempel. Under samma period som ungefär 10 miljoner svarta köptes av vita européer längs Afrikas västkust så fångade svarta afrikaner in 30-40 miljoner svarta afrikaner med avsikten att sälja som slavar. Men hur ofta hör vi om detta? Just det, vi hör aldrig om det. Tycker du att tiotals miljoner dödade och förslavade är något som bör ignoreras samtidigt som vita ska ha en sekellång arvsskuld för vad förfäder till helt andra grupper gjorde?
Och varifrån kommer dessa siffror på 30-40 miljoner? För inte är det väl så att det är ett påhitt från rasister på internet?

För övrigt handlar det inte om att någon behöver känna skuld för tidigare generationers handlingar, det enda som egentligen begärs är att ni ska bilda er om det förflutna för att förstå er samtid, men kunskapsfientlighet och förljugenhet ligger er visst närmare till hands.
Citera
2015-06-25, 19:12
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
det enda som egentligen begärs är att ni ska bilda er om det förflutna för att förstå er samtid, men kunskapsfientlighet och förljugenhet ligger er visst närmare till hands.
En feminist bör vara försiktig med att anklaga andra om kunskapsfientlighet och förljugenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ok.

Byggnads aktuella feministiska kampanj är en lögn.

Kampanjen Fatta! var en lögn: https://hagwall.wordpress.com/2014/04/17/att-fatta-och-inte-fatta/

"Prataomdet"-kampanjen byggde på en lögn: (FB) Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?(utbruten tråd/Mod)

Och så vidare.

Feminister kan inte presentera statistik på ett sätt som kan representera sanningen. Efter att ha debatterat på flashback tror jag att det beror på att feminister inte kan läsa statistik överhuvudtaget.

Sen kommer alla krönikor där feminister berättar om allt de råkar ut för i vardagen. De måste ha väldigt händelserika liv som råkar ut för något nytt som patriarkatet orsakat, att berätta om varje vecka. Jag har förstås inga belägg för att de ljuger, men JAG hör sällan folks konversationer på tåg trots att jag åker tåg ganska ofta då jag saknar bil.

Frågan är istället om någon feminist de senaste 30 åren har sagt ett sant ord?

Jag kan i alla fall inte komma på nåt.

Kan du?
Citera
2015-06-25, 19:14
Medlem
Citat:
Och varifrån kommer dessa siffror på 30-40 miljoner? För inte är det väl så att det är ett påhitt från rasister på internet?

För övrigt handlar det inte om att någon behöver känna skuld för tidigare generationers handlingar, det enda som egentligen begärs är att ni ska bilda er om det förflutna för att förstå er samtid, men kunskapsfientlighet och förljugenhet ligger er visst närmare till hands.

Exakt. Allt är vita män fel.

Känns det igen, skotittare,
Citera
2015-06-25, 19:18
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?
  • Vi gillar inte massinvandringen eftersom syftet är att utrota den ariska rasen.
  • Vi gillar inte feminismen för att judarna använder den för att undergräva den ariska civilisationen.

Det är så logiskt och enkelt. Hur kan man inte begripa det? Att dessa åsikter hänger ihop beror självklart på att det är politiskt insatta personer som hyser dem.

Citat:
Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor
Det här är ett typiskt sätt som våra politiska motståndare har: undvika att bemöta själva sakfrågan (invandringens och feminismens skadeverkningar) och istället komma med personangrepp (ad hominem). Nej, det beror inte på att alla som inte tycker som du har dålig självkänsla & är arbetslösa.

Citat:
eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?
Eller så kanske feminismen och invandringen är samhällsproblem som alltfler börjar reagera på.

Citat:
En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
Ja, det är bara hyckleri. Man kan inte säga att det är dåligt med att vi hämtar hit rasfrämlingar för att i nästa veva hämta ett kinesluder från andra sidan jordklotet.
Citera
2015-06-25, 19:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Exakt. Allt är vita män fel.

Känns det igen, skotittare,

Ser inte någonstans i hennes inlägg att hon skriver detta.
Citera
2015-06-25, 19:25
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Har jag som vit svensk man en skuld i Slavhandeln?
Har jag som vit svensk man en skuld i Nutidens påstådda människohandel?
Har jag som vit svensk man en skuld i Att kvinnor ofta har lägre befattningar?
Har jag som vit svensk man en skuld i Vissa länders utnyttjande av fattiga länder?
Har jag som vit svensk man en skuld i Nuvarande krig?
Har jag som vit svensk man en skuld i Historiska krig?
Har jag som vit svensk man en skuld i Kvinnors prostitution?
Har jag som vit svensk man en skuld i Människors flykt till mitt hemland?
Har jag som vit svensk man en skuld i Miljöförstörelse?
Har jag som vit svensk man en skuld i Åsiktsförtryck?

...Har jag som vit svensk man mer skuld än en Svensk vit kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in