2015-06-25, 18:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Läste du ens rubriken?
Ja?

Gjorde du?
Citera
2015-06-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordet_i_Rwanda

Är väl ett utmärkt exempel på rasism mellan svarta?

Jaså. Hur många gånger förekommer ordet rasism där? Just det. Noll gånger.
Citera
2015-06-25, 18:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jaså. Hur många gånger förekommer ordet rasism där? Just det. Noll gånger.
En gång.
Citera
2015-06-25, 18:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja?

Gjorde du?

Ja, det handlade om länder vars invånare inte ville ha andra "raser" som grannar. Alltså att de länder med mycket svart befolkning var t.ex. rasister mot vita. Och det har jag aldrig sagt att det inte existerar.
Citera
2015-06-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ja, det handlade om länder vars invånare inte ville ha andra "raser" som grannar. Alltså att de länder med mycket svart befolkning var t.ex. rasister mot vita. Och det har jag aldrig sagt att det inte existerar.

Det där går inte ihop. Vilka länder skulle det vara.

Du sitter alltså här och säger på fullt allvar att avskaffandet av kolonialismen och apartheid är "rasism".

Visa gärna på någon nyhetsartikel krönika eller annat som har samma åsikt. Lycka till.
Citera
2015-06-25, 18:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Och så googlar du Rwanda.

Jag vet inte hur mycket du har rest runt i Afrika eller i resten av världen, men folk delas inte in i "vita" och "svarta" utan i "hutuer och tutsier" eller "lao, hmong och Khmu" eller "han och tibetan".
Citera
2015-06-25, 18:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det där går inte ihop. Vilka länder skulle det vara.

Du sitter alltså här och säger på fullt allvar att avskaffandet av kolonialismen och apartheid är "rasism".

Visa gärna på någon nyhetsartikel krönika eller annat som har samma åsikt. Lycka till.

Nej, jag försökte förklara den lilla kartan som Celeno postade.
Citera
2015-06-25, 18:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Jag vet inte hur mycket du har rest runt i Afrika eller i resten av världen, men folk delas inte in i "vita" och "svarta" utan i "hutuer och tutsier" eller "lao, hmong och Khmu" eller "han och tibetan".

Tror inte Skottitare har förstått det där ännu vi får ha överseende med honom! eftersom han inte tror att rasism mellan svarta är speciellt vanligt.
Citera
2015-06-25, 18:52
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Och oftast handlar det inte om saker som vi i vardagligt tal kallar rasism utan t.ex att det är en konflikt mellan olika religioner och liknande.

Egentligen är ju diskussionen löjlig då jag sa att jag som vit inte är rasist mot vita. Alltså, jag är inte rasist mot mig själv vilket ju är ju rätt självklart.
Citera
2015-06-25, 18:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, jag försökte förklara den lilla kartan som Celeno postade.
Nej, det försökte du inte. Du försökte få den världsbild du delar med SW att stämma, vilket kräver rejält med skohorn.

Eftersom hon vägrar svara på frågor kanske du kan göra det:

Vilken grupp är minst rasistisk enligt artikeln?
Citera
2015-06-25, 18:55
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Och oftast handlar det inte om saker som vi i vardagligt tal kallar rasism utan t.ex att det är en konflikt mellan olika religioner och liknande.
Nej, det är det inte utan det handlar om ren och skär rasism. Men jag märker att du inte har rest särskilt långt, inte ens inom Europa.

Fråga Ungrarna vad de tycker om Rumäner.
Citera
2015-06-25, 18:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, det är det inte utan det handlar om ren och skär rasism. Men jag märker att du inte har rest särskilt långt, inte ens inom Europa.

Fråga Ungrarna vad de tycker om Rumäner.

Han kan ju inte så mycket om historia heller

Bara fråga vad Hitler tyckte om ryssar som ändå bör anses som vita... (slaver)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in