2015-06-23, 15:09
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
naturen (d.v.s. gud) har skapat kvinnan för att behaga mannen men kulturen har fördärvat kvinnan så att den moderna kvinnan mest sysslar med att jävlas med mannen, men du är ju bög så vad vet du om saken?

Jag sa ju det! Anti-feminister ser på kvinnan som representant för djävulen och mannen som representant för gud.

Hellre begår jag harakiri än kallar mig anti-feminist!
Citera
2015-06-23, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag sa ju det! Anti-feminister ser på kvinnan som representant för djävulen och mannen som representant för gud.
Djävulen är till skillnad från kvinnor inget att leka med

Citera
2015-06-23, 15:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Hellre begår jag harakiri än kallar mig anti-feminist!

Likewise

Feministerna demonisera män som ondskan över världen, och utmålar kvinnan som ett stackars offer.

Så ja hellre begår jag självmord än kallar mig feminist...

Dock roligt att du hellre begår harakiri än kallar dig antifeminist när du är Sverige demokrat
Citera
2015-06-23, 15:20
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag är misantrop, jag hatar alla lika mycket,men mest hatar jag feministluder!
Citera
2015-06-23, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Dock roligt att du hellre begår harakiri än kallar dig antifeminist när du är Sverige demokrat
Sverigedemokraterna består av typ 1 miljon anti-feministiska män och 1 harakiri-jude-bög-feminist
Citera
2015-06-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ska vi köra denna tårtliknelse gällande vita och svarta i världen så….
Vita bestämde att tårtan skulle bakas och hur den skulle se ut, och använt ca 70% svartas grunkor: grädde och tårtbottnar samt svarta som bagare och konditorer, sen har den vite sålt tårtan till andra vita eller gula och roffat åt sig hela vinsten, typ.

Du kan inte ha det på två olika sätt. Om vita män ger jobb åt rasifierade kroppar så är det att utnyttja dem. Men att inte jobb till rasifierade kroppar är "diskriminering". Så oavsett vad man gör så är vita män problemet enligt dig. Du är antivit, d.v.s antirasist.

Citat:
Västvärldens tårtor/rikedomar/ välfärd vilar i stort på förmögenheter som byggts upp under och av kolonisationer eller rena rama plundringar. De grundvaror som skapat rikedom har varit kryddor, socker, bomull, kaffe, te, guld, metaller etc. Mycket av detta togs från andra. Sen satte man slavar eller extremt underbetalda människor att göra jobbet som man sen tog nästan hela vinsten av. Marx i ett nötskal, men helt korrekt analys av "tårtbakandets" grunder.

Det fungerar inte på det viset. Förmögenheter försvinner snabbt. Afrika producerar inte mycket, därav ser du inget välstånd där heller. Vita män producerar alltså blir det välstånd där vita män är. Om det vore så att tidigare rikedomar hade betydelse så skulle Sovjet varit rikt i stället för utfattigt.

Rikedom skapas hela tiden. Dagligen.

Citat:
en i princip tagit hela vinsten och äran för att tårtor skapas.
Det evinnerliga tjatandet: "Män har skapat allt! " är ju tydliga bevis därom.

Nu är det inte så att män och kvinnor lever separat. De män som tar vinsten har nästan alltid en fru.

Citat:
Att vi fortsätter att jobba som idioter trots att vår arbetstid rimligen borde ha gått ner med tanke på robotar och annan effektivisering får du skylla andra för inte kvinnor tack. Är en helt annan fråga.
P1, Obs har haft en intressant serie kring nya tankar kring arbete…lyssna av den.

Du föreslår något omöjligt. Nu säger du att vita män arbetar och producera för mycket. Hur går det ihop med att vita män ska dela med sig av det vi producerar i ännu högre grad?

Gör inte dig själv till "kvinnor". Du är antivit och feminist. Alla kvinnor är inte det. Vill du att rasifierade kroppar ska få mer och mer så krävs det att vita män arbetar mer för att ge saker åt de rasifierade kropparna. Då kan du inte klaga på att det arbetas för mycket.
Citera
2015-06-23, 15:32
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Sverigedemokraterna består av typ 1 miljon anti-feministiska män och 1 harakiri-jude-bög-feminist

Hahaha... Den var bra.
Citera
2015-06-23, 15:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Förstod inte logiken bara... att först säga att han hellre gör harakiri än kallar sig antifeminist men i nästa stund rösta på SD ett antifeministiskt parti

Ungefär som att säga att jag tar hellre livet av mig än att bli kommunist för att sedan gå och rösta på vänster partiet.
Citera
2015-06-23, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Förstod inte logiken bara... att först säga att han hellre gör harakiri än kallar sig antifeminist men i nästa stund rösta på SD ett antifeministiskt parti

Ungefär som att säga att jag tar hellre livet av mig än att bli kommunist för att sedan gå och rösta på vänster partiet.
SD är främst ett rasistiskt parti och wellovedone är främst rasist och röstar därför på SD. Sedan så är även SD ett antifeministiskt parti, men det är inte en viktig fråga för SD, dock så är det en viktig fråga för wellovedone och av detta kan vi dra slutsatsen att wellovedone har starka rasistiska övertygelser, så starka att de överskuggar hans harakiri-feminism.
Citera
2015-06-23, 15:41
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig så har jag läst flera tjocka böcker skrivna av medlemmar av Frankfurtskolan. Jag har även studerat Foucaults skrifter.

Nej, det är inte sant. Om du t.ex. läser filosofi på universitetsnivå så pratas det sällan eller aldrig om Marx. Det samma gäller de flesta vetenskaper. Marx är främst central inom sociologi och ekonomisk historia och några till discipliner. Dessutom så var det inte så att Frankfurtskolan, Foucault och Gramsci passerade genom Marx, de var Marxister, de läste ingående varenda text Marx skrivit, de ägnade år att diskutera Marx med vänner och partikamrater i kommunistiska partier som de var aktiva inom, osv. Sedan så utvecklade de post-marxistiska teorier som utgår från begrepp som kulturell hegemoni, diskursordning, lydnad och auktoritet, kritisk samhällsvetenskap, osv. med andra ord så fokuserade de på kultur och inte materiella ekonomiska faktorer som Marx. Därför kallar vissa högerkonservativa liksom nazister o.d. denna inriktning av nymarxism för kulturmarxism. Jag har inga problem med beteckningen. Begreppet beskriver väl innehållet. Sedan så tar jag kritikernas påstående om att de vill förstöra den västerländska kulturen med flera nypor salt då jag varken är konservativ eller främlingsfientlig.

Du har ex. politisk filosofi, där ingår Marx kan jag lova dig.
Marx lärs t.o.m ut på amerikanska universitet vilket säger en hel del.
Citera
2015-06-23, 15:45
Medlem
Citat:

Ja, det säger en del om universitet. Även efter Sovjets fall så finns det fortfarande lojala stödtrupper i väst. Nästan enbart akademiker. Samma akademiker som in i det sista påstod att Sovjet när som helst skulle gå om västvärlden ekonomiskt.
Citera
2015-06-23, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ja, Marx är viktig inom den politiska filosofin, men det är ju blott en mindre del av ämnet filosofi. Givetvis lärs Marx ut även på amerikanska universitet. Dessutom så är även amerikanska universitet vänstervridna, de flesta inom akademin röstar på demokraterna, d.v.s. amerikanska universitet avspeglar inte det politiska klimatet i USA. Du kommer finna relativt många politiskt aktiva marxister även på sociologiska institutioner i USA. Jag förnekar inte att Marx är en betydelsefull tänkare. Det jag säger är att det finns hundratals för att inte säga tusentals betydelsefulla tänkare och Marx har ingen särställning. Däremot så har han en särställning inom kulturmarxismen, post-marxismen, 68-marxismen, nymarxismen, identitetsvänstern, socialkonstruktivistisk vänster, postmodern vänster, eller vad du föredrar att kalla samtida vänster inom forskning och politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in