2015-06-25, 18:29
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu tycks ju en hel del av skribenterna i denna tråd vara omogna slynglar utan barn....
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!

Fast så är det inte. Kön har inte med lön att göra. Kön har inte med hur framgångsrik i livet du blir.

En kvinna kan aldrig bli jämställd mannen. Jämlik, absolut, men inte jämställd.
Att vara emot feminism är inte samma sak som att vara emot jämlikhet.

Det låter som att du har en dotter. Varför göra dottern till ett offer? Hon är inget offer, du gör henne till ett offer.
Citera
2015-06-25, 18:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det känns som att jag och Scott har rätt likadana värderingar. Jag brukar hålla med henne om det mesta hon skriver. Och om jag talar för mig själv så har jag inget som helst hat mot vita människor. Inte mot män heller. Ändå så kallar vissa mig här för antivit manshatare (mycket konstigt då jag själv är både vit och man). Dessa personer som slänger sig med dessa uttryck är folk som jag har extremt lite förtroende för då de väldigt sällan brukar komma med något vettigt.

Ditt argument är ju ungefär som att svarta inte kan vara rasister
Citera
2015-06-25, 18:31
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

De är väldigt sällan det mot andra svarta, nej.
Citera
2015-06-25, 18:34
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Beror lite var någonstans i världen man tittar. Rasismen i Afrika är högst påtaglig mellan svarta grupper.
Citera
2015-06-25, 18:34
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Det känns som att jag och Scott har rätt likadana värderingar. Jag brukar hålla med henne om det mesta hon skriver.
Du har rätt till dina egna åsikter, men du har inte rätt till dina egna fakta.

Men det verkar folk tro.
Citat:
Och om jag talar för mig själv så har jag inget som helst hat mot vita människor. Inte mot män heller.
Du håller bara med folk som kallar vita män för gubbslem, skriver "Män är en sjukdom", tycker att alla "CIS-män borde dödas", etc, etc.

Det är nämligen vad era åsiktsfränder tycker. Människor som ni hänvisar till när ni letar "fakta" och "argument".

Jag skriver "ni", eftersom du satte dig själv i det lägret i din första mening.
Citat:
Ändå så kallar vissa mig här för antivit manshatare (mycket konstigt då jag själv är både vit och man).
Du kan ju förstås också bara vara riktigt riktigt blåögd.
Citat:
Dessa personer som slänger sig med dessa uttryck är folk som jag har extremt lite förtroende för då de väldigt sällan brukar komma med något vettigt.
Ungefär som personer som sätter likhetstecken mellan antifeminism och rasism?

Hmmm, vad hette denna tråd nu igen?
Citera
2015-06-25, 18:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Jaså? Då tycker jag du ska kolla upp folkmorden som begås i Afrika...
Citera
2015-06-25, 18:35
Medlem
Citat:

Det kan de inte vara per definition.
Citera
2015-06-25, 18:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Beror lite var någonstans i världen man tittar. Rasismen i Afrika är högst påtaglig mellan svarta grupper.

Jo, det är jag faktiskt medveten om. Men då handlar det ju inte om hudfärg (ganska ofta om religion dock). Självklart vidrigt hur som helst.
Citera
2015-06-25, 18:36
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hahahaha!

Jaja, det förklarar ju en del i alla fall. Blåögd stämde alltså.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2325502/Map-shows-worlds-racist-countries-answers-surprise-you.html
Citera
2015-06-25, 18:37
Medlem
Citat:
Jaså? Då tycker jag du ska kolla upp folkmorden som begås i Afrika...

Jag tycker att du ska kolla det. Återkom sedan med hur många gånger du sett "rasism" i samband med det.

Den "rasism " du kommer att hitta är att vita män anklagas för att inte satt stopp för det tidigare.
Citera
2015-06-25, 18:38
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hahahaha!

Jaja, det förklarar ju en del i alla fall. Blåögd stämde alltså.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2325502/Map-shows-worlds-racist-countries-answers-surprise-you.html

Läste du ens rubriken?
Citera
2015-06-25, 18:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tycker att du ska kolla det. Återkom sedan med hur många gånger du sett "rasism" i samband med det.

Den "rasism " du kommer att hitta är att vita män anklagas för att inte satt stopp för det tidigare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordet_i_Rwanda

Är väl ett utmärkt exempel på rasism mellan svarta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in