2015-06-24, 17:59
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag har stått och hållt i mayon flera gånger, burken påminner lite om Hellmans som är den enda mayo jag äter men jag har inte vågat prova, har slängt så mycket oHellmans genom åren att jag inte är så sugen att chansa. Men du som provat kanske har en jämförelse med Hellmans?

När bregott finns på extrapris så är kilopriset ungefär samma som bordsguld, men till standardpris så är bregott dyrare och då blir det bordsguld.
Jag kan testa i helgen och återkomma, har både hellmans och lidls variant hemma faktiskt. Och Findus, får köra en 'manage a trois' och se hur dom placerar sig och om lidls är lik hellmans.

Bordsguld kostade typ 26.90 och Bregott 29.90. Såg iofs inte hur många gram bordsguld innehöll.
Citera
2015-06-24, 18:05
Medlem
pyttefnaxs avatar
Något av det godaste från Lidl är vad jag precis satte i mig, 3 st kluvna cevapcici mellan två tekakor, kungligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag kan testa i helgen och återkomma, har både hellmans och lidls variant hemma faktiskt. Och Findus, får köra en 'manage a trois' och se hur dom placerar sig och om lidls är lik hellmans.

Bordsguld kostade typ 26.90 och Bregott 29.90. Såg iofs inte hur många gram bordsguld innehöll.
500g bordsguld har kostat 19,90 medan bregott på extrapris brukar kosta ca 25:- för 600g, jag läste i tråden att bordsguld ligger på 600g nu, så då har dom smyghöjt priset samtidigt som dom ökade innehållet. Visst är bordsguld gott och bra men bregott är ändå bregott så kostar dom lika är det inget svårt val.

Ser fram emot testen, kan avslöja att findus är inget jag köper mer än första gången, har man ätit Hellmans så är det svårt med annan mayo.
Citera
2015-06-24, 19:08
Medlem
Citat:
Harvest Basket? Smaken är suverän, bättre än Felix, men tyvärr är det rena tapetklistret i konsistensen, på extrapris är den dock alldeles för prisvärd för att låta bli att köpa.

Jag har en kartong som är max en månad och den smakar som vanligt.

Så hette den ja! Okej, men då får jag anta att de kanske var en dålig låda jag råkade få med mig hem. Ska prova den igen någon gång.
Citera
2015-06-24, 23:53
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Absolut! Mycket prisvärd med tanke på alla tillbehör. Köpte en Skantic på Netonnet för 149 som fått bra recensioner, men då var det bara mixer - ingen visp, ingen mixerbägare och ingen hackningstillsats.

Den på Lidl har dessutom steglös reglering av hastigheten och en stark motor.

Liknande av "känt" märke börjar på 400 ungefär: http://www.netonnet.se/art/hemhushall/koksmaskiner/stavmixer/braun-mq325/210902.9415/

Slog till på en idag, dock var den slutsåld på den orten jag bor på.
Så fick be syrran handla en då det fanns flera kvar där.

199:- 3års garanti, känns som ett kap.
Citera
2015-06-25, 14:36
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Det är den senaste månaden jag har reagerat och slutat haft dom i kylen, sommartid vill man gärna ha kall läsk men...

Kan inte säga exakt vad det är med smaken, men den är annorlunda, ingen annan av den mat/dryck jag äter smakar annorlunda så jag tror inte det beror på någon stroke. När man dricker den kall känns den motbjudande, precis som att man druckit säg urtrött på den, eller att den har gått förbi datumet med något år.

Eftersom dom haft extrapris på läsken flera gånger under den tiden så har jag trott att det varit någon felbatch dom velat bli av med, men nu börjar jag misstänka att det är dags att gå över till ica-läsk eller kanske t o m soda stream.

Är det inte mindre kolsyra som ger en annorlunda smak? Tycker att kolsyran försvinner snabbt ur Freeway zero.
Citera
2015-06-25, 14:47
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Är det inte mindre kolsyra som ger en annorlunda smak? Tycker att kolsyran försvinner snabbt ur Freeway zero.
Kolsyran är dålig redan vid öppning av flaskan, det går hand i hand med smaken, mycket möjligt att det kan vara orsaken.

Jag har alltid gillat zero, det tog ett par flaskor att vänja sig vid smaken precis som all annan lightläsk men när man vant sig smakar sockrad cola skumt istället. Jag kommer nog prova köpa zero igen men det blir någon flaska freeway light så kanske kolsyrafattiga batchen med zero säljs slut under tiden.
Citera
2015-06-25, 15:21
Moderator
rotadents avatar
Blev besviken på USA-veckan. Inga såna där goda pommes som förra gången, ingen barbecue-sås, ingen barbecuekrydda med chili-flakes. Köpte allt det förra gången och såg fram emot att fylla på förrådet. Köpte dock chicken strips som var bra förra gången och cheesecake-dessert. Annars tunt med intressanta grejer tyvärr.

I övrigt köpte jag på mig klyftpotatis med rosmarin som fanns kvar sen italien-veckan, den är grymt god. Smakar mycket, går snabbt som attan att värma upp i stekpanna (den är färdig och behöver inte köras i ugn). Köpte också en enkilos cheddar för 69 spänn, minns inte namnet på märket men den är väldigt god, finns både som bit och riven.

Fick praktisera enorm självkontroll för att inte köpa en sån där dagmartårta igen
Citera
2015-06-25, 17:06
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Jag har stått och hållt i mayon flera gånger, burken påminner lite om Hellmans som är den enda mayo jag äter men jag har inte vågat prova, har slängt så mycket oHellmans genom åren att jag inte är så sugen att chansa. Men du som provat kanske har en jämförelse med Hellmans?

Lilds majjo är den godaste på marknaden enligt mig. Även enligt många andra, bara att söka i tråden.
Citera
2015-06-25, 17:44
Medlem
Amerikanska pizzorna (loaded cheese specifikt), Grandiosa-nivå eller bättre/sämre?

Den vita Lidl-majonnäsen är alldeles utmärkt för övrigt, mer Hellman än den märkliga svenska.
Citera
2015-06-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Amerikanska pizzorna (loaded cheese specifikt), Grandiosa-nivå eller bättre/sämre?

Sämre, mycket sämre. Dålig smak och degen är på tok för fluffig. Kanske funkar att slänga på egna grejer ovanpå när jag tänker efter.
Citera
2015-06-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Sämre, mycket sämre. Dålig smak och degen är på tok för fluffig. Kanske funkar att slänga på egna grejer ovanpå när jag tänker efter.

Beklagligt. Quattro Formaggio tyckte jag visserligen inte heller om, medans övriga här verkar hylla den så det kanske är en tvärtom-grej.
Reservation för att jag råkade läsa ingredienslistan och den varnade för bland annat kräftdjur och blötdjur, så aptiten var inte på topp.
Senast redigerad av lorddesh 2015-06-25 kl. 18:44.
Citera
2015-06-26, 08:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Testade deras Cien X-Bolt deodorant förra veckan, med mycket bra resultat. Betydligt 'dyrare' lukt än vanliga stormarknadsdeo (axe osv), men kostar hälften, ca 12-13 kr. En varning för att den de första gångerna man öppnar luktar riktigt starkt, det ger sig när den använts några dagar.

Tycker alla Lidls hud- och kroppsvårdsprodukter jag testat har varit av överlägsen kvalitet i förhållande till priset, dofterna kan vara lite underliga ibland så man får provsniffa.

Även tvättmedlen är bra, speciellt vittvättsmedlet Formil Ultra, det blir verkligen rent och har fått bort gamla ingrodda fläckar som inte andra medel har tagit.

Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Kom att tänka på en sak. Är det någon som har provat Lidls pulvermos?

Bästa pulvermoset enligt mig. Kör i en klick smör, byt ut en del av mjölken mot grädde. Till fisk kan man köra i lite dill, till det mesta funkar det med gräslök.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Lilds majjo är den godaste på marknaden enligt mig. Även enligt många andra, bara att söka i tråden.

Håller med. Jag gillar inte majonnäs egentligen men Lidls äter jag.

Vill också passa på att tipsa om det (nästan) bredbara irländska smöret. Milbona Golden Hills. Det är osaltat, funkar på macka och att baka med. Konsistensen beror visst på att korna får vara mycket ute på bete, vi diskuterade det i en annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in