Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Idag säljer ju de flesta matbutiker semlor, någon som möjligen vet om Lidl gör detsamma och hur dessa isf är?
Har inte sett det själv där men har aldrig letat och tanken slog mig att det vore gott med en till hockeyn idag!

Var in häromdagen och då sålde dom 2-pack semlor,har inte köpt nån nu men däremot förra vintern och dom gick då ner utan problem.
Citera
2014-02-14, 16:14
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Idag säljer ju de flesta matbutiker semlor, någon som möjligen vet om Lidl gör detsamma och hur dessa isf är?
Har inte sett det själv där men har aldrig letat och tanken slog mig att det vore gott med en till hockeyn idag!

Yes. Europa Bagarn eller nått liknande. Köpte i dag. 2 st/pack. Smakade gott till kaffet. Inget fel kunde hittas.

Gillar Lidls glasspraliner. Nu var det dags för hjärtformade sådana pga Valentines dag. Äckligt söta kan någon annan tycka men jag gillar

Däremot gillade jag inte fryst Bami Goreng. Smaklöst med jävligt sega nudlar. Deras Nasi Goreng är gott dock.
Citera
2014-02-14, 16:19
Medlem
pyttefnaxs avatar
Senast jag var på Lidl så hade dom semlor, såg helt okej ut, men dom var bakade dagen innan och hos min ICA-handlare så kostar gårdagens semlor halva priset så jag köpte inte. Har de semlorna ni köpt varit bakade samma dag eller dagen innan? Kan tänka mig att med en central distribution som ska ut över hela landet så blir det svårt att hålla dagsfärskt.
Citera
2014-02-14, 17:12
Medlem
kostymnisses avatar
Tackar för svaren om semlorna! Det blev semlor annorstädes idag då det låg mer i det område jag var i men det är helt klart att Lidls semlor får testas!
Citera
2014-02-14, 17:40
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Yes. Europa Bagarn eller nått liknande. Köpte i dag. 2 st/pack. Smakade gott till kaffet. Inget fel kunde hittas.

Som semmelkonnässör måste jag få invända mot åsikten att Europabagarns semlor skulle vara goda. Fabrikssemlor med antingen sladdriga eller för hårt gräddade bullar, semmelblandning som substitut för mandelmassa och lätt metalliskt doftande grädde.

Tvi vale!

/#LOUDmouth#
Citera
2014-02-14, 21:24
Medlem
Benziinas avatar
Smaken är som baken.

Jag upprepar: inget fel med semlor jag köpte i dag.

Färska vad jag kan bedöma och jävligt goda
Citera
2014-02-14, 23:29
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Smaken är som baken.

Jag upprepar: inget fel med semlor jag köpte i dag.

Färska vad jag kan bedöma och jävligt goda

Instämmer
Citera
2014-02-15, 20:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Som semmelkonnässör måste jag få invända mot åsikten att Europabagarns semlor skulle vara goda. Fabrikssemlor med antingen sladdriga eller för hårt gräddade bullar, semmelblandning som substitut för mandelmassa och lätt metalliskt doftande grädde.

Tvi vale!

/#LOUDmouth#

Butiksbakade semlor kan funka, köpte i dag på ICA Maxi som var helt okej, men de som kommer färdiga till butiken är inte kul. Det finns betydligt roligare saker att köpa på Lidl om man vill ha något gott.

Jag köpte på mig tre påsar klyftpotatis från Harvest Basket i veckan, riktigt bra för att vara fryst potatis och de kostade 9.90 styck för 700 gram. Svårslaget.
Citera
2014-02-16, 07:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Jag köpte på mig tre påsar klyftpotatis från Harvest Basket i veckan, riktigt bra för att vara fryst potatis och de kostade 9.90 styck för 700 gram. Svårslaget.

Det är bra grejer ja. Visst är det fryst potatis men som du säger för att vara det är det mycket bra!
Citera
2014-02-16, 16:20
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Är pastamaskinen för 199kr något att ha?
Ja, den är prisvärd och funkar bra

Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Högreven från Lidl är ett måste för hamburgerälskare, köttet är svenskt och det är främst väldigt fint kött med marmorering och insprängd fett i köttet.

I vanliga matbutiker är det annars väldigt svårt att få tag på sådan marmorerad högrev för samma pris (87kr/kg). Nästa vecka kommer den kosta 70kr/kg. DubbelMal, forma, och frys. Ger ca 6 stora hamburgare per kg. Är man en stor familj går den åt samma dag.
Tack för tipset
Citera
2014-02-17, 13:43
Medlem
ew80s avatar
Är det någon som vet om Lidl kommer att börja sälja Cocktailmixen med cornichons oliver o syltlök igen? har grym abstinens
Citera
2014-02-17, 20:39
Medlem
ew80s avatar
american snack box dom hade med mozarella sticks,lökringar och cheesenuggets var ju helt fantastisk synd att dom inte säljer detta längre¨, men kan rekomendera deras pan pizza för 19;90 känns mycket prisvärd, även deras rivna parmesan för 17:90 är fin och den rivna mozzarellan är ett fynd.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in