Citat:
Ursprungligen postat av
Lifeisnow
Hmm..jag skrev med ett ? ...är hon skyldig så är hon nog rätt stressad och sticker fort som f-n..det är på ngt sätt inte ett beteende som ngn oskyldig skulle göra..Sverige är ett mycket liberalt och generöst land..hon hade säkert kunnat få bidrag m.m. och stanna kvar vid sin oskyldig (??) mans sida och kämpat för hans frigivnng..eller?
Hon lär vara ganska knäckt oavsett om hon vet vad som hänt eller ej. Bara en sån sak som att sitta i häkte med fullständiga restriktioner kan få vem som helst att bli tokig.
Men vad jag har undrat över, är varför litauiska media och litauisk polis tycks ha nappat så snabbt. Vem är det som matat litauisk press och med vad?
Försvarsadvokaten säger:
"Vad som är olyckligt, kan jag tycka, är att intresset tagit sig felaktigt uttryck i hennes hemland. Hon känner sig nog oerhört utlämnad".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21018623.ab
Ja, nu kommer väl många säga att det inte är "ett felaktigt uttryck" att anta att någon är skyldig och skriva det i tidningen, men det är det ju, och konstigt dessutom. De borde väl vara lite patriotiska och ifrågasätta det.