Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hmm..jag skrev med ett ? ...är hon skyldig så är hon nog rätt stressad och sticker fort som f-n..det är på ngt sätt inte ett beteende som ngn oskyldig skulle göra..Sverige är ett mycket liberalt och generöst land..hon hade säkert kunnat få bidrag m.m. och stanna kvar vid sin oskyldig (??) mans sida och kämpat för hans frigivnng..eller?
Med tanke på vilket brott de är misstänkta för så vågar hon knappast vara kvar, hon skulle inte kunna gå ner till affären och handla, de personer hon känner är inlåsta, hon får inte träffa sin man som sitter inlåst, hon kan inte diskutera med sin mans advokat då denne har yppandeförbud.

På vilket sätt skulle hon kunna kämpa för sin mans frihet när hon inte ens kan svenska? Läs inte in för mycket i detta, att hon har åkt tillbaka till Litauen säger ingenting om skuldfrågan.
2015-06-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var nytt för mig med exakta tiden 21.40. Hinner inte nu men får lyssna igen om längre variant finns som micro kanske hittat?
Men visst kan det väl vara så, att det var en direktsändning på natten då en poliskvinna sa den exakta tiden. Som sedan inte nämndes i presskonferensen eftersom de vill ha allting så hemligt som möjligt.
Jag vet inte om alla sändningar finns inspelade men det går väl att leta upp i sveriges radios arkiv, om man vill vara säker på sin sak och fortsätta "privatspana"
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hmm..jag skrev med ett ? ...är hon skyldig så är hon nog rätt stressad och sticker fort som f-n..det är på ngt sätt inte ett beteende som ngn oskyldig skulle göra..Sverige är ett mycket liberalt och generöst land..hon hade säkert kunnat få bidrag m.m. och stanna kvar vid sin oskyldig (??) mans sida och kämpat för hans frigivnng..eller?
Vadå för bidrag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
När är då det senaste livstecknet? (SMS kl 18:23 räknas inte som ett definitivt livstecken.) Om inte BO själv skickade SMS kl 18:23, vem kan ha gjort det och varför? Utifrån den sparsamma offentliggjorda informationen anger väl Ockhams rakkniv att vi bör anta att BO levde åtminstone kl 18:23. Med tanke på textmeddelandets innebörd, att BO nu var på väg hem, så torde det inte finnas tid eller rimlighet i att hon begav sig någon annanstans frivilligt. Och den "tysta" mobilen (jag vet fortf inte om den var avstängd eller slut på batterier, men jag antar att den var faktiskt avstängd), enligt uppgifter på tråden, så tystnade den ca kl 18:30. Den rimliga tanken är väl då att GM stängde av den.

Varför mördar man någon? Av materiell vinning, hämnd eller pervers lusta. Finns det någon som hatade BO eller ansåg sig ha något att vinna? Verkar inte så. Sexuellt betingat? Sannolikt. Det alternativ som finns är dråp och griftefridsbrott för att maskera ett ringare brott än mord. Obduktionen och eventuella DNA-fynd kan ge vägledning beträffande detta.
2015-06-25, 14:39
Medlem
Citat:
"Hon hade säkert kunnat få bidrag"? Men herregud, hur skulle hon kämpa för sin mans frigivning menar du?
2015-06-25, 14:41
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2757870-misstankta-kvinnan-har-lamnat-sverige
Så då har den litauiske kvinnan lämnat Sverige...flyr?

Taktiskt smart, man fick ut det man ville ha ut och i lugn och ro göra sina husis.

Nu blir det svårt för damen att i ett senare komma med nya/ändrade eller tillrättalagda uppgifter i efterhand utifrån de kontroller som redan gjorts och de tekniska bevis som ramlar in, man har originalversionen.
Senast redigerad av ToZon 2015-06-25 kl. 14:45.
2015-06-25, 14:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Men visst kan det väl vara så, att det var en direktsändning på natten då en poliskvinna sa den exakta tiden. Som sedan inte nämndes i presskonferensen eftersom de vill ha allting så hemligt som möjligt.
Jag vet inte om alla sändningar finns inspelade men det går väl att leta upp i sveriges radios arkiv, om man vill vara säker på sin sak och fortsätta "privatspana"

Se sid.3258
2015-06-25, 14:43
Medlem
Vad är det man vill ha en syndabock så man slipper stå med skam för att mördaren gäckat dem mitt framför ögonen. Samt lugna ner folket så det inte blir oro. Eller är byråkratin så enkelriktad att den nöjer sig med det den har utan egentliga bevis? Personligen vill jag ha rätt mördare fälld så inte samma sak inträffar igen såsom Eklund fallet.
2015-06-25, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tack, då vet man var masterna finns och då förstår jag ditt resonemang, furuskogen verkar då täcka hela området man sökt samt att det förmodligen täcks av en cell. Man kan då inte se eventuella förflyttningar om samma cell täcker hela området, detta säger jag utan veta exakt hur cellerna täcker från furuskogen.

Det kan vid vissa platser möjligen bli handover till mast medelplana men det reder tekniker ut. Det händer ibland att man kopplas upp mot en mast som fysiskt ligger längre ifrån just p.g.a. topografin. signaleringslistorna blir intressanta och framförallt flickans mobil och om den stängdes av manuellt eller på annat sätt (dödades med våld) och vilken tid det kan möjligen ha skett.

Kl: 18.30 var en ej verifierad uppgift men det kan ha skett senare beroende om det skett någon handskakning med nätet.

Precis.
Enligt min erfarenhet, mätningar i fält, topografin och studier av flertalet operatörers täckningskartor ligger Cafét under Medelplana och mastbyte sker till Furuskogen när telefonen rör sig söderut, fyndplatser ligger under Furuskogen när väl mastbyte skett pga dödbandet.

Det är tydligt att Polisens tekniker tidigt inhämtade den informationen och koncentrerade söket söderut.

Man får heller inte glömma av tidsaspekten för dessa händelser, kanske ihop med vittnesmål.
Frågan är om brödernas telefoner följer LHs det återstår att se men något (inom den bredare undersökningen (Trolläng)) väckte misstankarna mot bröderna.
Senast redigerad av inmodumanus 2015-06-25 kl. 14:49.
2015-06-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Flyr? Läste du inte artikeln?

Först litauen sen ryssland, då har sverige inte en chans att få henne utlämnad.
2015-06-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Precis.
Enligt min erfarenhet, mätningar i fält, topografin och studier av flertalet operatörers täckningskartor ligger Cafét under Medelplana och mastbyte sker till Furuskogen när telefonen rör sig söderut, fyndplatser ligger under Furuskogen när väl mastbyte skett pga dödbandet.

Det är tydligt att Polisens tekniker tidigt inhämtade den informationen och koncentrerade söket söderut.

Är det så blir deras (MGM) mobiler väldigt intressanta var de har befunnit sig vid tidpunkt för försvinnandet, strax före försvinnandet och senare under kvällen/natten och kommande dagar.
Och givetvis vilken telekommunikation de haft med varandra/kvinnan eller annan person.
2015-06-25, 14:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Först litauen sen ryssland, då har sverige inte en chans att få henne utlämnad.
Varför inte? Vad skulle Ryssland ha emot att lämna ut brottsmisstänkta utlänningar? Hon är medborgare i Litauen, enligt häktningsframställan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in