Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Tack, då vet man var masterna finns och då förstår jag ditt resonemang, furuskogen verkar då täcka hela området man sökt samt att det förmodligen täcks av en cell. Man kan då inte se eventuella förflyttningar om samma cell täcker hela området, detta säger jag utan veta exakt hur cellerna täcker från furuskogen.
Det kan vid vissa platser möjligen bli handover till mast medelplana men det reder tekniker ut. Det händer ibland att man kopplas upp mot en mast som fysiskt ligger längre ifrån just p.g.a. topografin. signaleringslistorna blir intressanta och framförallt flickans mobil och om den stängdes av manuellt eller på annat sätt (dödades med våld) och vilken tid det kan möjligen ha skett.
Kl: 18.30 var en ej verifierad uppgift men det kan ha skett senare beroende om det skett någon handskakning med nätet.
Precis.
Enligt min erfarenhet, mätningar i fält, topografin och studier av flertalet operatörers täckningskartor ligger Cafét under Medelplana och mastbyte sker till Furuskogen när telefonen rör sig söderut, fyndplatser ligger under Furuskogen när väl mastbyte skett pga dödbandet.
Det är tydligt att Polisens tekniker tidigt inhämtade den informationen och koncentrerade söket söderut.
Man får heller inte glömma av tidsaspekten för dessa händelser, kanske ihop med vittnesmål.
Frågan är om brödernas telefoner följer LHs det återstår att se men något (inom den bredare undersökningen (Trolläng)) väckte misstankarna mot bröderna.