2015-06-24, 23:11
Medlem
Som jag tolkar Rohna är det C:s bostadsort som hen inte är säker på - däremot inte att det är just C (vem nu det är?)
Hittade ytterligare ett inlägg: "Gården M ägs av AJ men drivs helt av en vid namn C på uppdrag av AJ"
2015-06-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Trista bilder. Det finns inget på dem.

Kolla hitta.se kartan igen och där ser du gödselsbrunnarna och skuggan av höga silot (silon?) och daa ser man ju att det är samma plats
2015-06-24, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är detta som frågan handlar om liksom...
Men oavsett ytterligare en reflektion:
Om man som ägare arrenderar ut en gård samt ställer sig välvillig till eftersök så har de nog en dialog med varann - tror du inte det? Uppmanar arrendatorn att kolla lokaler? Öka tillgängligheten för granskning?
Jag ställer mig frågande oavsett vem som äger eller arrenderar iom att MP inte skulle kolla gården på onsdag enligt tråduppgift. Känns underligt att närområde genomsöks med inte den enorma gården?
Om man som ägare arrenderar ut en gård så är det oväsentligt hur man som ägare ställer sig till genomsök -- arrendatorn avgör det.

Själv skulle jag inte låta MP härja i mina lokaler. Jag skulle kolla själv och ge tillträde till polisen .. men inte ett gäng gökar som kan bestå av vad som helst från nyfikna, tjuvar, mördaren själv och annat pack.
Det finns liksom ingen kontroll på vilka som ansluter sig till MP:s sök eller i vilket syfte de gör det.
2015-06-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilliz
Som jag tolkar Rohna är det C:s bostadsort som hen inte är säker på - däremot inte att det är just C (vem nu det är?)
Hittade ytterligare ett inlägg: "Gården M ägs av AJ men drivs helt av en vid namn C på uppdrag av AJ"

Om C driver gården på uppdrag av AJ , så innebär det ju isåfall att gården inte kan vara utarrenderad. Fast media har kanske missuppfattat det där med uppdrag.
2015-06-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Ja, det att man har flera domstolar att överklaga till är skit, låt oss lägga ned HD, vad?
(eftersom detta är FB, så varnas ni, detta är ironi från min sida...)

Du uppger att du är känd i trakten eftersom du har fotografi som hobby och ofta varit där. Har du varit vid Martorp och Hovsgärde?

Kommer mediabilderna (där man skulle hittat Lisas kropp) från Martorp eller Hovsgärde, enligt dig?

Andra från trakten?
2015-06-24, 23:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Kolla hitta.se kartan igen och där ser du gödselsbrunnarna och skuggan av höga silot (silon?) och daa ser man ju att det är samma plats
Det finns inget på bilderna du visade. Döda länkar. Gödselbrunnarna och silon finns på Martorp, inte på Hovsgärde. Så jag vill fortfarande ha källa på att Hovsgärde är fyndplatsen.
2015-06-24, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om C driver gården på uppdrag av AJ , så innebär det ju isåfall att gården inte kan vara utarrenderad. Fast media har kanske missuppfattat det där med uppdrag.
Ja, vad innebär "på uppdrag av" -- är C då anställd och AJ fortfarande är den som har driftansvar och rättigheter??
2015-06-24, 23:17
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Nu hittade jag denna karta : http://www.hitta.se/kartan!~58.53956,13.36697,16z/tr!i=G902gpRx

om du gör om den till satelitbild, känner man igen platsen Hovsgärde, som där Lisa hittades
Vad baserar du det på?
Hon hittades ju i den första byggnaden till höger när man kommer in på gården.
2015-06-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vad innebär "på uppdrag av" -- är C då anställd och AJ fortfarande är den som har driftansvar och rättigheter??

Ja så borde man ju tolka det.
2015-06-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Bodan med galler fönster där dom hittade Lisa ligger ju alldeles vid jätteskorstenen. Flygfotona och gogelmaps verkar vara äldre, där finns bodan med gallerfönster inte med. Men det kanske alla redan vet.

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609664902366646273

Xenia: försök här ovan
2015-06-24, 23:20
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tvärtom! Det är de facto ganska vanligt att gm kollar till, tillrättalägger eller flyttar på mordoffer.
Nej, de allra flesta mord i Sverige 2013 visade att offret inte hade flyttas efter mordet.
2015-06-24, 23:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Finns hur mycket forskning som helst som visar att hårda straff har mycket liten avskräckande verkan. USA, enda västlandet med dödstraff och den högsta mordstatistiken i väst (för att inte tala om att staten fängslar sin befolkning mest i världen). Mord har varit förbjudet i tusentals år men vi mördar iallafall. Osv osv.
Nej, det hjälper nog inte vad man än funderar ut tyvärr. Vill man mörda så gör man det bara
oavsett vilka konsekvenser det kan bli för en.

Påfallande många mord och dråp sker ju under drog- och/eller alkoholpåverkan och då förblindar den våldsamma aggressivitet man är behärskad av och omdömesförmågan är menligt nedsatt.
Vilket inte ursäktar nånting; ruset gör en inte till mindre förövare för den sakens skull.

Nu är vissa mord också fullt förståeliga faktiskt. Som i fallet med svärfadern som fick nog
av den brutale hustruplågaren nånstans i Helsingborgstrakten för flera år sedan och slog
ihjäl honom. Det hade hamnat i ett läge där dotterns liv stod på spel och det var mycket
desperation kring det här dramat. En sån förövare vill jag inte ha på livstid.

Nog om detta nu. Och kontentan av det hela blir alltså: det går bara inte att avskräcka,
ingenting förslår. Varken hos oss eller någon annanstans. Allra minst i landet over there.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in