2015-06-25, 10:36
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Horadric Cube är väl tämligen intressant också kan jag tycka. Eller Kanai’s Cube som puckona vill kalla det :P

Frågan är bara hur bra den kommer bli.
Klart fan det kan bli riktigt fett att man "omvandlar" en skill hos ett item till att bli en passive skill istället.
Dock måste ju självklart den biten justeras så man inte kan stacka hur mycket som helst. Som wiz hade man blivit skapligt OP om man hade Aether Walker och Serpent's Sparker som passiva.
Eller kör F/R-kombon och lägger RORG som en passiv typ.
Ska oavsett bli kul att se va dom får till här och kan helt klart bjuda på nya intressanta builds.

Ja, verkligen puckat att hedra en bortgången blizz-anställd genom att döpa kuben efter honom

Det kommer begränsas genom att man kan ha 1 passive per slot där slotsen är weapon, jewelry och armor (resten). Sen tror jag inte heller set-bonusar kommer fungera men någon får gärna rätta mig om jag har fel. Så ditt exempel med aether walker + sparker så funkar det ju så länge du har ett av dem equippat. Sen är väll poängen att det ska bli "op", fortfarande en bit kvar till grift 100 så..
Citera
2015-06-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Har du spelat d2 innan? Jag fattade inte riktigt beskrivningen från PTR notes.

/B

Kanai's Cube is like a new Artisan - acquired by completing a quest in the new zone (only in Adventure Mode), and accessible on all Acts' Town Hub.
It's a collection system meant to, among other benefits, help players deal with hoarding cool items "just in case" you want to use them in the future.
You find a Legendary item and extract its essence into the Cube.
You can then "equip" your hero with one affix from each type of item: Weapon, Armor and Jewelry.
The Armor slot encompasses: Boots, Pants, Helmet, Shoulders, Bracers, Chest Armor, Gloves and Belt.
The Weapon slot encompasses both weapons and off-hand items (Quivers, Mojos, Sources, Shields).
You cannot equip a Legendary Affix from another class (so no Calamity bonus for Barbarians).
Ancestor's Grace and Hellfire Amulet passives cannot be extracted into the Cube.
Kanai's Cube passive bonuses do not compete with Class Passives - they're independent.
Affixes with variable rolls retain their maximum roll in the Cube - it's meant to be a collection system, not a progression-based one.
In the current iteration the Cube will let players know what Legendary Powers they are missing!

eller blev texten rörig nu?

http://www.diablofans.com/news/48451-blue-post-summary-patch-2-3-blue-posts-round-up
där är länk till förklaringen!
Citera
2015-06-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Konsol och PC är olika servrar och lite olika patcher.

Så spelen är lite annorlunda mot varandra och mest folk tror jag du faktiskt hittar på PC.

Va trist jag som ville spela o snacka me nån aja får spela singleplayer tills jag hittar nån.

Men ps4 och xbox one samma servrar?
Citera
2015-06-25, 12:21
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
2.3.0 ser jävligt bra ut, hoppas att torment 10 inte kommer bli för enkelt.

för enkelt? kan du ta grift 40 solo lätt nu så kommer du kunnde ta TX lika lätt.
Citera
2015-06-25, 12:22
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Va trist jag som ville spela o snacka me nån aja får spela singleplayer tills jag hittar nån.

Men ps4 och xbox one samma servrar?

nej. olika servrar.
Citera
2015-06-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Det finns inte någon shop eller auction house.
Om du spelar local co-op i soffan är alla lootdrops first to grab. Spelar du online kan du droppa loot du inte behöver så andra kan ta. Det går att köra player to player trading med items och guld.
Har du vänner så kan du ibland loota gift items som du kan välja att med en knapptryckning skicka din vän, det kommer fram som en legendary item i mottagarens mailbox.

Tack så mycket..

Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
nej. olika servrar.

aah ok.

Någon som vet hur jag får den där Gift saken man ska få när man Registrerar sig på battlenet och kopplar sitt xbox konto till Bnet kontot?

Står att jag ska få en gift men hittar den fan inte
Citera
2015-06-25, 12:44
Medlem
Citat:
för enkelt? kan du ta grift 40 solo lätt nu så kommer du kunnde ta TX lika lätt.

Kan ju hoppas att de balanserar det för närmare GR50
Men även om det är som GR40 är det ju ett jävla lyft. Gillar verkligen inte som det är nu att T6 är värdelöst när det kommer till exp efter några dagar.
När man passerat paragon 600 börjar det fan gå sakta i T6.

Tycker GRs är tråkiga eftersom de saknar goblins och loot.
Citera
2015-06-25, 13:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Alltså enligt den angivna mallen (***-*** ** **) ska man inte byta ut nollan. Har förstås ändå testat att göra det, men nä. No luck.

EDIT: Äeh men dra åt helvete. Testade nu att ta "remove authenticator", varpå sidan sa att ett sms skickats till mig med en kod för att bekräfta att jag vill ta bort SMS Protect. Kikade telefonen och hade mycket riktigt fått en kod, fyllde i koden och tryckte OK, och vad möts jag av då? "You don’t have an authenticator on this account." Märker det...

Fuck off and die blizzard, du e för ful för mig och din morsa går för en hundring.

Gick inte att lösa skiten, fick kontakta live support, som inte heller fattade vad som hände, men de återställde lösenordet åt mig. Nu jävlar blir det D3 igen!
Citera
2015-06-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Någon som vet hur jag får den där Gift saken man ska få när man Registrerar sig på battlenet och kopplar sitt xbox konto till Bnet kontot?

Står att jag ska få en gift men hittar den fan inte

Jag har för mig den kommer i mailboxen eller redan ligger i din stashbox. Det ska gå att hitta dem direkt när du kommer in i New Tristram med en ny karaktär.
Om den kom i mailboxen så är det anpassat för den klassen du gjort annars finns det lite olika beroende på vad du behöver.

Det du får är iallafall en legendary ring (som du bara kan bära en av oavsett hur många varianter du har i stash) för level 1, men konkurrenskraftig i säkert 15 levlar ändå.
Citera
2015-06-25, 16:03
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Ja, verkligen puckat att hedra en bortgången blizz-anställd genom att döpa kuben efter honom

Det kommer begränsas genom att man kan ha 1 passive per slot där slotsen är weapon, jewelry och armor (resten). Sen tror jag inte heller set-bonusar kommer fungera men någon får gärna rätta mig om jag har fel. Så ditt exempel med aether walker + sparker så funkar det ju så länge du har ett av dem equippat. Sen är väll poängen att det ska bli "op", fortfarande en bit kvar till grift 100 så..

Set-bonusar kommer inte att fungera. Men du kan ex överföra en Maras amus passiva skill (dvs poison resistant) till en Cameo amu och då vara immun mot både arcane och poison.

Och ja, för alla oss som lirade D2 och är vana vid att kalla den Horadrics Cube så blir det bara fel att kalla den för Kanais. Vet knappt hur det ska uttalas för tusan :P
Hedra anställda är självklart fint att dom gör, men rör inte min Horadrics haha

Vilka spännande kombinationer kommer ni att tänka på så där direkt?
Jag tänker att som DH-main blir ju Calamityn och Kridershoten självklarheter att jobba med.
Vidare tänker jag att Unityn hänger rätt löst, känns som många solospelare kommer lägga över den passiva på en annan ring.
Meticulous bolts kan också va intressant att laborera med.
Men sitter på jobbet nu så har svårt att få överblick över all jäkla gear som finns haha
Citera
2015-06-25, 16:11
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Om dom skalar med samma ratio som normal-T6 gör så kommer T10 motsvara grift43.
Jag hoppas personligen på en höjning och att T10 motsvarar grift+50.
Med tanke på allt det nya kommer folk klippa 50 som man gjorde 30-35 den här säsongen
Citera
2015-06-26, 03:42
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Om dom skalar med samma ratio som normal-T6 gör så kommer T10 motsvara grift43.
Jag hoppas personligen på en höjning och att T10 motsvarar grift+50.
Med tanke på allt det nya kommer folk klippa 50 som man gjorde 30-35 den här säsongen

har sett olika siffror vad TX ska motsvara och Grimiku har sagt 45~ så vi får se vad som händer. Personligen hoppas jag också 50-50+ så det blir ett jävla steg och ingen riktig snöboll som man rullar in i utan problem.
Dvs då kommer jag klippa 75+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in