2015-06-10, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
vad jag tycker är att paragon är viktigt vid högre grifts pga den ökade dmgboosten. men jag förstår inte varför man ska ha hög paragon om du bara ska köra t6 och speedrifta 40-42. då känns det verkligen som man har missat en viktig poäng med att spela alls nu när leaderboards finns.

kommer fixa 800+ i alla fall, fixa keys och pusha dom sista veckorna som dom flesta andra.

Ja, alltså jag ligger ju topp50 i Europa och då har jag inte farmat trial keys ännu, utan bara använt såna som jag levlat upp i diverse speed grifts.

Min poäng är som jag skrev att skillnaden mellan plvl 1000 och plvl 1200, som är drygt dubbla speltiden eller så, motsvarar en dmg increase på kanske 8%, dvs en halv grift högre. Det känns väldigt... klent.

I och för sig finns det väl inte så mycket andra alternativ. Levla gems, skaffa plvls, skaffa bra/rätt gear, specca rätt och sedan farma tonvis med keys.
Citera
2015-06-10, 20:21
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ja, alltså jag ligger ju topp50 i Europa och då har jag inte farmat trial keys ännu, utan bara använt såna som jag levlat upp i diverse speed grifts.

Min poäng är som jag skrev att skillnaden mellan plvl 1000 och plvl 1200, som är drygt dubbla speltiden eller så, motsvarar en dmg increase på kanske 8%, dvs en halv grift högre. Det känns väldigt... klent.

I och för sig finns det väl inte så mycket andra alternativ. Levla gems, skaffa plvls, skaffa bra/rätt gear, specca rätt och sedan farma tonvis med keys.

tja klent och klent. paragons ska ju bara vara en boost och inget major. fast det blir ju det när folk lägger mer tid än andra
Citera
2015-06-11, 17:18
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist

Är det munk eller DH du ska pressa med? Har inte spelat på länge så inte riktigt med i svängarna, men jag tror att om det är dh behöver du nog så mycket fördel du bara kan fixa. För att klara 65 (vilket förmodligen krävs då han klarat 64 på 12.xx) måste man nog ha tur i astronomiska mått mätt. Helt galet! Din plvl nu räcker föromdligen för att fixa en top 10 mot slutet av säsongen iaf! Kör på det du tycker är roligasat vetja.
Citera
2015-06-19, 18:29
Medlem
Fûrims avatar
Är det bara jag som inte kan logga in? Fastnar på retrieving hero list.
Citera
2015-06-22, 12:41
Medlem
Beställde just Reaper of souls till Xbox one. någon som lirat det på denna konsoll och kan säga om det fungerar bra eller anus? tänkte med kontrollerna osv
Citera
2015-06-23, 10:29
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Beställde just Reaper of souls till Xbox one. någon som lirat det på denna konsoll och kan säga om det fungerar bra eller anus? tänkte med kontrollerna osv

Jag har spelat MYCKET på både ps4a och pc.
Det funkar överlag bra att lira på konsoll och är rätt skönt faktiskt.
Ett par negativa grejer finns dock.
1. Alla builds kan du inte köra, eftersom du inte har en muspekare så går det inte att vara strategisk när man ska placera ut vissa skills, typ Wizens Hydra eller DHn sentrys. Dom poppar upp lite där de själva behagar.
2. Det är svårare att hålla koll på både inventory och skattkista då det är en massa "flikar" att leta runt i.
3. Book of Cain finns inte, dvs du måste identifiera alla legs manuellt.
4. Seasons existerar inte i konsoll-versionen
5. finns shitloads med fusk-gear som spelare gärna kopierar upp och slänger runt sig. Mitt tips, lira ALDRIG public!
Citera
2015-06-23, 21:11
Medlem
qrounxqrounxs avatar
http://us.battle.net/d3/en/blog/19802338/patch-230-ptr-preview-6-23-2015

Ny PTR uppe snart för 2.3.0. Ser SJUKT lovande ut!
Citera
2015-06-24, 10:28
Medlem
fgnms avatar
Ser verkligen lovande ut!

Mest nyfiken på torment x och hur pass bra det kommer vara att solofarma vanliga rifts. Kuben verkar intressant också
Citera
2015-06-24, 10:37
Medlem
2.3.0 ser jävligt bra ut, hoppas att torment 10 inte kommer bli för enkelt.
Citera
2015-06-24, 10:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Fan, tom jag blir sugen att återvända när den här patchen kommer.
Citera
2015-06-24, 12:11
Medlem
swebarbs avatar
Högre diffiiculty har man ju väntat på torment 6 är ju ett skämt kan ju en paragon 200 karaktär klara hyffsat solo utan problem.
Citera
2015-06-24, 13:05
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Nya området tycker jag ser rätt coolt ut. Men jag står mig lite tveksam till de resterande, vad är tanken med T10 egentligen? att lösa de problem som finns nu?? I mina öron låter inte som någon lösning på Torment och Greater Rifts framtid..
Dom höjer svårighetsgraden? jaha, och när man når level 80-90 på Greater Rifts, hittat de nya legs som kickar ass så kommer T10 vara lika simpelt precis som T6 är nu?? Eller?
Jag hoppas att har fel, och att blizzard kommit med nya ideer som gör att man T10 kommer kännas svårt trots att man ligger högt upp i Greater Rifts. Skall bli intressant se hur dom löser det.
Senast redigerad av Opilus5500 2015-06-24 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in