2015-06-23, 19:53
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Jag har ju en tendens att impulshandla böcker jag sedan inte läser (eller hinner läsa, för den delen). Senaste besöket i bokhandeln resulterade i Varsel och 22/11/63 av King, andra delen i ASOIAF och Boktjuven. Sistnämnda då jag snyltat av en bekants exemplar ett bra tag nu.
Citera
2015-06-23, 20:05
Medlem
Lisa Marklunds bok Livstid såg filmen och tänkte att boken är nog bra men orkade inte mer än 20 sidor innan jag blev uttråkad böcker är nog inte min starka sida
Citera
2015-06-23, 20:13
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
August antikvariat säljer pockets för 20 kr styck så jag bestämde mig för att köpa lite böcker till min bror.

Dessa böcker införskaffades:

The hobbit
Pesten
Tio små negerpojkar
Muren
Anteckningar från ett källarhål

The Hobbit tycker jag absolut du ska läsa. Det må vara en barnbok per se, men den är helt klart värd det. Riktigt mysig upplevelse, rentav.

Muren, talar vi om Sartres Muren då? Har du läst något i den ännu? Har funderat på att införskaffa den, men har inte sett den i de bokaffärer eller antikvariat jag besöker regelbundet och därmed har det inte blivit av.
Citera
2015-06-23, 23:22
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
The Hobbit tycker jag absolut du ska läsa. Det må vara en barnbok per se, men den är helt klart värd det. Riktigt mysig upplevelse, rentav.

Muren, talar vi om Sartres Muren då? Har du läst något i den ännu? Har funderat på att införskaffa den, men har inte sett den i de bokaffärer eller antikvariat jag besöker regelbundet och därmed har det inte blivit av.
Jag läste nyss ut Fellowship of the ring som är första boken i sagan om ringen-trilogin och läser just nu om brott och straff men efter den hade jag tänkt att läsa färdigt trilogin och gå vidare till The hobbit. Yes, det är muren, jag har inte kommit runt till att läsa den men det ska jag nog göra inom snarast framtid.
Citera
2015-06-23, 23:23
Medlem
Burnhams avatar
Min pappa gick förbi august antikvariat idag och köpte James Joyces odysseus till mig, det ska bli roligt att läsa den

Vad tycker ni om den?
Citera
2015-06-24, 00:01
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Min pappa gick förbi august antikvariat idag och köpte James Joyces odysseus till mig, det ska bli roligt att läsa den

Vad tycker ni om den?
Olidlig. Orkade inte ta mig igenom. En speciell bok minst sagt.
Citera
2015-06-24, 00:23
Medlem
DizzyXs avatar
Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg. Tyckte den verkade intressant, och då jag var förbi en Pocket Shop med några vänner och såg att den kommit ut på pocket så slog jag till. Tjejen i kassan hade läst ut den nån dag innan och sa att jag hade mycket bra, men mörk, läsning framför mig...
Citera
2015-06-24, 00:26
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:

Vad tycker ni om den?

Trivial Pursuit lärde mig att James Joyce fick skit av sin hustru eftersom hon menade att han enbart skrev tegelstenar som ingen orkade läsa. Intressant läsning, om än inte så värst underhållande!
Citera
2015-06-24, 00:39
Medlem
Spyrrans avatar
Gick in till ett ställe som sålde böcker för 1 kr st, så jag köpte dessa böcker igår:

Andreas Carlsson - Live to win: låtarna som skrev mitt liv
Harlan Coben - Berätta inte för någon
John Grisham - Domarens brev
John Grisham - Utpressningen
Dennis Lehane - Gone, baby, gone

Har sett filmen Gone, baby, gone, så ville läsa boken. Gillar Grisham, och Carlssons bok kan bli intressant att läsa. Cobens bok kan nog vara läsvärd också, jag brukar gilla den typen av böcker.
Citera
2015-06-25, 18:28
Medlem
bombaccis avatar
Köpte massor med böcker för min skolstart i augusti. Passade även på att köpa två "roliga" böcker.

Martin Luthers lilla katekes för 40 kr. Borde ha den någonstans men var ett så fint omslag så kan tänka mig att ha två av den. Behöver ha den till skolan och till arbetslivet senare.

och

Hur bli en bra kommunist av Lio Shao- chi. Läst en del om kinas historia och han var en av dem som Mao och kutlurrevolitionen slog ut från ledningen och blev sedan placerad i fängelset. Kan vara intressant. 40 kr.
Citera
2015-07-03, 09:40
Medlem
emma80s avatar
Köpte sex böcker i samma serie, från Albert Bonniers Förlag / Expressen.

Karin Boye - Kalocain
Pär Lagerkvist - Dvärgen
Albert Camus - Främlingen
Oscar Wilde - Dorian Grays porträtt
Ernest Hemingway - Den gamle och havet
Harper Lee - Dödssynden (To Kill a Mockingbird)

5 kr/st, alltså totalt 30 kr. Second handbutik. Nya och inplastade.
Jag hade redan några av dem, 2-3 st, men inte inbundna och i denna serie.

Franz Kafka - Processen, 10 kr, pocket (2014).
Den fullständiga versionen, i nyöversättning.

Jag hade redan Processen i några olika utgåvor, men inte denna fullständiga översättning med fem kapitel mer än tidigare översättningar.
Citera
2015-07-04, 15:30
Medlem
Nix-registrets avatar
Är på besök i Stockholm och tog en antikvariatrunda

Théophile Gautier - Den döda älskarinnan
Friedrich Dürrenmatt - Vinterkriget i Tibet
Fredrik Böök - Storskolan
Annie Åkerhielm - Sagan om Vemund
Sven Hedin - Utan uppdrag i Berlin

Nån som läst dessa? Hur är Böök som skönlitterär författare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in