2015-06-23, 17:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Om Modo nu är klara med truppen som Svartvadet säger, då är det säkert något sånt här man tänkt gällande kedjorna:

Possler-Wilson-Thomas
Skröder-Ritchie-Haataja
Grundström-Pettersson-Olofsson
Nilsson-Öberg-Junior

Ser ju bättre ut än förra säsongen i alla fall. Men lite udda att inte ha någon i åldern 22-29.
Bättre forwardssida än Malmö, KHK, och Rögle i alla fall.

Backsidan är också bättre än vad 4-5 andra lag har, och det är det som kommer göra att Modo inte behöver kvala. KHK och Rögle kommer bli uppätna med sina backsidor, speciellt med tanke på att det är betydligt fler toppspelare i SHL denna säsongen.
Citera
2015-06-23, 17:49
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Svartvadet sa idag att truppen är spikad, möjligt att det kan komma en tryout till backsidan till hösten.

Personligen tycker jag vi har bra spets på forwardssidan, sämre bredd. Svaga backar i och med att Welch missar första 15 matcher, och ett helt OK målvaktspar. Bör räcka för att undvika kvalplats som det ser ut nu.
Okej, då känns det väl hyfsat ändå, får vi inte några stora skadeproblem på våra toppspelare så ska vi nog kunna undvika kval.
Citera
2015-06-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Okej, då känns det väl hyfsat ändå, får vi inte några stora skadeproblem på våra toppspelare så ska vi nog kunna undvika kval.
Alla lag drabbas ju av skador tyvärr. Men skillnaden i år är att våran trupp är så pass bred att vi kan hantera det bättre.
Citera
2015-06-23, 17:56
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Om Modo nu är klara med truppen som Svartvadet säger, då är det säkert något sånt här man tänkt gällande kedjorna:

Possler-Wilson-Thomas
Skröder-Ritchie-Haataja
Nilsson-Öberg-Junior

Ser ju bättre ut än förra säsongen i alla fall. Men lite udda att inte ha någon i åldern 22-29.
Jag skulle nog byta plats på Nilsson och Grundström, Pettersson och Nilsson spelade väl tillsammans i Timrå och får säkert spela tillsammans i en kedja. Och Öberg vill jag inte ha som Center, helst inte alls. Christoffer Bengtsson är väl kvar?
Citera
2015-06-23, 17:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Va? Skellefteå och Växjö har redan de bästa trupperna. För att inte tala om när de värvat färdigt. Du överskattar Brynäs något enormt. Backuppsättningen ser otroligt svag ut och forwardssidan är halvbra. Modo är väl ungefär jämnstarka. Båda lagen kommer att lida av losermentaliteten som de har byggt upp under senare år. Sedan kommer som sagt en drös med lag som i mina ögon är klart bättre. SAIK och Växjö ohotade i toppen.
KHK och Rögle svagast.

Vänta med spänning vad dom presenterar på årsmötet ikväll. Nästan så jag skulle bli förvånad om dom inte lägger upp ett namn för att dom som närvarar ska få vara först med nyheten och känna sig extra motiverade att betala sina säsongskort.
Citera
2015-06-23, 18:02
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alla lag drabbas ju av skador tyvärr. Men skillnaden i år är att våran trupp är så pass bred att vi kan hantera det bättre.
Ja den är bredare än förra säsongen iallafall, skillnaden mot ifjol är att då var det våra juniorer som skulle bära laget, iår är det de äldre som ska stå för poängen.
Citera
2015-06-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ja den är bredare än förra säsongen iallafall, skillnaden mot ifjol är att då var det våra juniorer som skulle bära laget, iår är det de äldre som ska stå för poängen.
Vi blev ju lidande av att vi tappade 3 av junisarna till JVM också. Men i år lär vi inte bli lidande lika mycket av det. Givetvis har ALLA i truppen ett ansvar men det känns ju som att hela konceptet kring vårt lagbygge är mycket mer genomtänkt än ifjol.
Citera
2015-06-23, 18:16
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vi blev ju lidande av att vi tappade 3 av junisarna till JVM också. Men i år lär vi inte bli lidande lika mycket av det. Givetvis har ALLA i truppen ett ansvar men det känns ju som att hela konceptet kring vårt lagbygge är mycket mer genomtänkt än ifjol.
Ja sen lämnade ju Nylander, vi fick inte nån kontinuitet överhuvudtaget ifjol det var byte av tränare Nylander kom, åkte till JVM, kom tillbaka och lämnade igen, Brashear som kom och gick som han ville. Det känns som det kommer vara mycket lugnare iår.
Senast redigerad av ZenginsMask 2015-06-23 kl. 18:19.
Citera
2015-06-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ja sen lämnade ju Nylander, vi fick inte nån kontinuitet överhuvudtaget ifjol det var byte av tränare Nylander kom, åkte till JVM, kom tillbaka och lämnade igen, Brashear som kom och gick som han ville. Det känns som det kommer vara mycket lugnare iår.
För min del hade Brashear gärna fått vara kvar alltid något extra med någon som får busarna ur balans
Senast redigerad av Azdz 2015-06-23 kl. 18:26.
Citera
2015-06-23, 18:33
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Det är bara tre klubbar har ett klart bättre lag och det är Djurgården,Luleå och färjestad.Jag imponeras inte av Dif:s backuppsättning dom har mest offensiva backar som har gjort en bra säsong och dom saknar bra defensiva backar men sen så har dom ju en väldigt bra forwards som Thoreson,Sallinen,Sörensen och Ljung.Brynäs trupp tycker jag är ungefär lika bra väldigt tungt tapp i Andersen,sen så passar Sweatt bättre i Brynäs än Johnson,Nu har dom två grovjobbare i Johnson och Scott istället för en riktigt snabb Sweatt som kunde skapa lägen ur nästan ingenting.

Vår backuppsättning har kanske inte så många flashiga namn men det var ändå de som höll oss kvar i elitserien
Förra säsongen var det offensiven som var det stora problemet där egentligen bara Sören,Ljungh och Samme var hot.
Falk, Holm, Högström och Norell har visat hålla bra klass i elitserien. Englund och Ollas Mattsson kommer säkert med i jvm så inga skitspelare, Hultström gjorde mest poäng av alla backar i 5vs5 förra året(dessutom i seriens näst sämsta lag) och sen finns Westlund och Press som också ska konkurrera.
Fernholm kommer jag inte sakna. Var faktiskt en av våra sämre backar innan skadan.
Citera
2015-06-23, 18:36
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:

Possler-Wilson-Thomas
Skröder-Ritchie-Haataja
Nilsson-Öberg-Junior

Svartvadets egna ord är att dom fortsätter att leta efter förstärkningar till truppen.
Citera
2015-06-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Svartvadets egna ord är att dom fortsätter att leta efter förstärkningar till truppen.
Ja fast som jag förstod av artikeln i AM att döma så blir det inga fler förstärkningar just nu. Han menade väl att om det dyker upp något intressant så kanske dom slår till om det ligger i linje med budgeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in