Citat:
Ursprungligen postat av
mille678
Det är bara tre klubbar har ett klart bättre lag och det är Djurgården,Luleå och färjestad.Jag imponeras inte av Dif:s backuppsättning dom har mest offensiva backar som har gjort en bra säsong och dom saknar bra defensiva backar men sen så har dom ju en väldigt bra forwards som Thoreson,Sallinen,Sörensen och Ljung.Brynäs trupp tycker jag är ungefär lika bra väldigt tungt tapp i Andersen,sen så passar Sweatt bättre i Brynäs än Johnson,Nu har dom två grovjobbare i Johnson och Scott istället för en riktigt snabb Sweatt som kunde skapa lägen ur nästan ingenting.
Vår backuppsättning har kanske inte så många flashiga namn men det var ändå de som höll oss kvar i elitserien
Förra säsongen var det offensiven som var det stora problemet där egentligen bara Sören,Ljungh och Samme var hot.
Falk, Holm, Högström och Norell har visat hålla bra klass i elitserien. Englund och Ollas Mattsson kommer säkert med i jvm så inga skitspelare, Hultström gjorde mest poäng av alla backar i 5vs5 förra året(dessutom i seriens näst sämsta lag) och sen finns Westlund och Press som också ska konkurrera.
Fernholm kommer jag inte sakna. Var faktiskt en av våra sämre backar innan skadan.