Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 18:11
Medlem
Ghandis avatar
var hennes kropp hel eller i delar vid fynd ?
2015-06-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Du har inte förstått vad jag menade. Jag menade att väldigt få personer skulle få iden att dumpa ett kropp på just Martop. Det krävs någon sorts koppling till Martorp att man får den iden. Vetskap om Martorp, vilka som bor eller uppehåller sig där, vad man sysslar där osv. Vanligare är att man kastar kroppar i sjön eller gräver i jorden. Ett öde stuga, skulle har varit mer vanlig val och sådana finns i detta område, sa godsägaren AJ.

Ja där håller jag med. Vi kan väl utesluta att man inte dumpar en kropp i en lada man valt på måfå. Det är helt klart att det är någon med koppling till den.
2015-06-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jämfört med pappan, ja.

Insinuerar du att fadern skulle vara GM?
2015-06-23, 18:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Utan att veta någonting liksom alla andra.

Jag funderar också kring vad som fick polisen att lägga ihop 1+1.

Jag spekulerar i att det kanske är så att bröderna hade grävt en grav på ett område där MPS redan varit. De blir överrumplade när MPS kommer tillbaka till samma plats igen.

Lägg därtill min tidigare fundering där kanske den nu släppta frun kanske blivit hörd i samma veva och sagt att bröderna skall befinna sig på annan plats än där MPS stöter på dem.

Sedan när man hittar Lisa blir det 1+1.
2015-06-23, 18:15
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
.....och det fyndet ledde polis till Lisa. Nyckelteorin har vi haft länge, nyckel märkt bod eller liknande som mgm på något sätt kopplades till. Eller vad kan det vara? Vi kanske lägger för stor vikt vid detta men mystiskt är det.

Troligtvis ingen nyckel. Hennes nyckel satt i moppen, och ladan var dom tvugna att bryta upp - alltså inte ladunyckeln heller.
2015-06-23, 18:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte heller att det är hennes pappa som har dödat henne. Det har jag sagt flera gånger nu.

Men ändå tar du dig tid att formulera den mest stolliga teorin efter den andra avseende honom?

Som sagt, vissa har för lite att göra.
2015-06-23, 18:16
Medlem
bokfodrals avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab

"I ett av husen runt knuten från caféet bor de gästarbetande litauerna..."

Runt knuten?
Senast redigerad av bokfodral 2015-06-23 kl. 18:19.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej, det tror inte jag. Jag själv har varit med om ett korsförhör på en polisstation. Det är inte konstigare som så att förhöraren vill veta om alla partners berättelser om saken, händelsen eller situationen stämmer med varanadra. Förhöraren går från ett rum till ett annat i tur och ordining och de som förhörs får inte träffa varandara däremellan.

Den här kvinnans roll i häktet kan ha från början varit just att berätta i korsförhör vad dessa bröder höll sig till, sysslade med, när och hur. Ensam eller tillasammans osv. Förhöraren sedan ställde samma frågor till bröderna var för sig. Om kvinnan hade inte häktats hade mycket av viktig information blivit okänd eller risken har varit att hon försvann. Situationen hade blivit helt ohållbar.

Är detta verkligen korsförhör? Svara den som vet....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Hon levde ett par dagar efter det våldet hon utsattes för.

Tror du.

https://www.youtube.com/watch?v=1oEqafm0FBw
2015-06-23, 18:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hoppas att åklagaren gör en korrekt bedömning av vilken information som kan vara till men för utredningen om den yppas för den misstänkte. Endast sådan information får undanhållas den misstänkte.

Det handlar således inte om information som kan vara till men får åklagaren vad gäller domstolsförhandlingen, förundersökning och domstolsförhandling är väl inte samma sak, eller?
De åtalade måste fortfarande delges hela FUP före rättegången och de åtalade kan mycket väl hålla tyst fram tills dess.
Vid mordet på finskan Sallinen? Så höll den hyrda torpeden tyst vid förhör fram tills han fick all bevisning presenterad för sig och kunde skräddarsy en historia som matchade, dock väldigt ovanligt.
2015-06-23, 18:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab

"I ett av husen runt knuten bor de gästarbetande litauerna litauerna..."

Runt knuten?
Drygt kilometern. "Ett stenkast" brukar mäklare kalla det.
2015-06-23, 18:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I presskonferansen säger polisen att bröderna var ca 500 meter ifrån den platsen där fyndet, som ledde till att dom hittade Lisa's lik, hittades.
På fråga om var det fyndet hittades, vil dom inte svara på det.
Polisen säger också om det omtalade fyndet, att innan dom hittade Lisa, kunde dom inte knyta fyndet till Lisa, och att det altså inte var förns efter att dom hittade Lisa att dom kunde knyta fyndet till Lisa. Mysko !!! är det någon som har en föklaring på det ?

Här är presskonferens sekvensen om ovanstående:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

Från 15:19 till 16:11 inne i videoen
Fågelvägen är det 1 km mellan fyndplatsen och bostaden, och jag tror att han egentligen inte visste det exakta avståndet utan bedömer det som 500 meter.

Det som hittades var sannolikt ett plagg som Lisa skulle kunna ha haft (t.ex byxor). Därför började man genomsöka Martorp grundligt och hittade snart Lisa. Och under tiden hade man även kunnat knyta plagget till henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in