Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jaha dax att lämna marknaden för gott då? Men det tjänar du förmodligen inget på, så därför bor du kvar där du gör.
Det är ju just det som haken som bubbelbabblarna missar. Det finns inga vettiga alternativ till ägande.
Nu har jag tjatat länge nog om att få höra på alternativen tycker jag, men inte får man något svar för det...
Nej skall bo i detta huset ca 12 år till (minsta grabben går ut högstadiet då), har ägt detta huset i ca 3 år.
Kommer förbereda min flytt genom att köpa en lägenhet redan nu vid nästa sättning och då köpa i tex Lund (har inte riktigt bestämt vart flyttlasset går nästa gång) och hyra ut lägenheten fram tills dess att vi vill flytta in.
Om 12 år har jag för längesedan amorterat bort lånet på huset jag bor i nu och hyresgästen + jag har förhoppningsvis amorterat det mesta av lägenheten i "Lund" och kan betala av resten när jag säljer huset jag bor i nu
Alternativet är att bo i en hyresrätt, alla de pengar som går till ränta och amortering och underhåll sätter man på börsen istället. Har nämnt detta tidigare i tråden.
Detta är om man vill tjäna en massa pengar, men inget för mig eftersom jag har mitt boende även som min hobby (trädgård, damm osv..) och inte för att tjäna en massa pengar.