Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 00:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag har inte tidigare uppfattat att platsen där lisa hittades angivits exakt. Men ser nu på en karta i trådstarten att det en bod i gårdens bakkant ut mot åkrarna.
Är det klarlagt vad det är för slags bod? Är det en låst bod överhuvudtaget och är det en bod enkom för bekämpningsmedel?
Är den normalt låst kan det rimligen endast vara bekämpningsmedel som förvarats där då det saknar all orsak att förvara byggmaterial eller verktyg på det avståndet från gårdens centrum, dessutom verkar boden onödigt liten för byggmaterial.
Bekämpningsmedel ska låsas in, men får också endast hanteras av personal direkt utbildade av länsstyrelsen, vilket de inte kan vara.

Bränsledunkar, stängsel och diverse förbrukningsmaterial? Kanske mindre maskiner eller om det är en mindre allt i allo förråd.
2015-06-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har du källa på att Lisa var begiven på alkohol?
Du utgår ju härifrån att hon nyttjade starkvaror.
Alla ungdomar av idag super tydligen i din värld eller?
Men jag tror bestämt att det finns en och annan ung människa som inte alls gillar att vara
påverkad av varken alkohol eller några andra kemiska gifter som förstör hjärnan på folk
även om dom inte är särskilt många kanske till antalet.

Vem vet? Lisa kanske avskydde allt vad sprit och öl hette. Hon tyckte kanske att man kunde ha
det festligt utan att behöva konsumera dylikt.
Blir det kanske för svårt att tro på?

Blir det nog ändå. Kul utan alkohol och droger går ju bara inte att ha.

Jag spekulerade bara. Meningen var inte att trampa på Lisas helgongloria.
2015-06-23, 00:30
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Finns väl sparat i datorn eller mobilen i en logg...

Absolut, om du har tillgång till den (t.ex. att den inte ligger på en åker).
2015-06-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Märk väl att jag skrev fullt möjligt. Och jaa, de som har pengar har nog inga problem att sätta dit "balterna" som någon skrev.
Och det är mycket möjligt att de har rätt personer bakom lås och bom just nu, du kanske vet?? Men en omöjlighet är det inte! Även om inte Helena mördades igår borde ju gärningsmannen sitta bakom lås och bom och Helena vara hittad i så fall!! där

Lever du i en maffiafilm? Det går inte till som det gjorde på 20-talet i USA längre, det funkar inte!
Om det varit som du påstått så hade det funnits en massa vittnen som snackat även här på Flashback!
Om det handlat om något i närheten av maffia och att maffian velat sätta dit någon, så hade bröderna redan erkänt, enkel krimatematik!
2015-06-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Något jag tycker är lite lustigt är att det är någon här i tråden...samma person...som genom hela tråden nästan tvångsmässigt måste dra upp att "Lisa Holm..hon såg inte något speciellt ut hon...hon var minsann inte snyggare än vilken 17-årig flicka som helst"....hm...verkar nästan som någon slags avundsjuka...det var någon annan i tråden som drog upp just avundsjuka som motiv förresten. Om man frågar mig så var Lisa Holm en kandidat för miss world...är alla 17-åringar det?? vilket inte har någon betydelse om någon är eller inte...men att så kraftigt poängtera att "Lisa Holm minsann inte såg något vidare ut", det tycker jag verkar skumt...kanske hon mördades av någon som hatade henne pga avundsjuka ändå?????

Eller också skriver någon det för att det påstås ibland att inte så många skulle brytt sig annars.
Miss Worldkandidat?!?... Nja, hon var söt men knappast Miss World kandidat. Inte av fotot att döma i medier i vart fall.
2015-06-23, 00:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Märk väl att jag skrev fullt möjligt. Och jaa, de som har pengar har nog inga problem att sätta dit "balterna" som någon skrev.
Och det är mycket möjligt att de har rätt personer bakom lås och bom just nu, du kanske vet?? Men en omöjlighet är det inte! Även om inte Helena mördades igår borde ju gärningsmannen sitta bakom lås och bom och Helena vara hittad i så fall!! där

Tar du medhjälp till mord för troligt angående punkt 4 som ursprungligen diskuteras?
Skyddande av brottsling?
Angående bröderna alltså.
2015-06-23, 00:36
Medlem
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.

Min känsla om den nu säger något...

En av bröderna är den skyldige, rimligtvis den yngre. Platsen är så pass minimal så att någon med icke god kännedom skulle inte kunna utföra detta. Däremot så tror jag att storebror med fru blev inblandade först i bortforslandet. Därav misstänker jag att den äldre brodern kommer att frias från misstankar om mord och istället åtalas för skyddande av grov brottsling liksom sin fru.
2015-06-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Lever du i en maffiafilm? Det går inte till som det gjorde på 20-talet i USA längre, det funkar inte!
Om det varit som du påstått så hade det funnits en massa vittnen som snackat även här på Flashback!
Om det handlat om något i närheten av maffia och att maffian velat sätta dit någon, så hade bröderna redan erkänt, enkel krimatematik!

Men teorin i den spekulationen bygger väl inte på att maffian ville sätta dit någon? De ville ha ihjäl någon i så fall.
2015-06-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.

Min känsla om den nu säger något...

En av bröderna är den skyldige, rimligtvis den yngre. Platsen är så pass minimal så att någon med icke god kännedom skulle inte kunna utföra detta. Däremot så tror jag att storebror med fru blev inblandade först i bortforslandet. Därav misstänker jag att den äldre brodern kommer att frias från misstankar om mord och istället åtalas för skyddande av grov brottsling liksom sin fru.

Om fadern hörde henne skrika före 18:30 innan telefonen dog skulle han väl inte vänta en timme innan han åker ? De väntade i godan ro en timme på att hon skulle komma hem.
2015-06-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om fadern hörde henne skrika före 18:30 innan telefonen dog skulle han väl inte vänta en timme innan han åker ? De väntade i godan ro en timme på att hon skulle komma hem.

Vet vi säkert att han visste vart det låg?
2015-06-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om Missing People hävdar att de får gå in på folks tomter eller annan mark som inte omfattas av allemansrätt så antar jag att de kan stödja sig på denna paragraf i Lagen om skydd mot olyckor 6 kap:

Det skulle i så fall gälla om Missing People som nu var fallet är inordnade i en större sökinsats beordrad av polis/räddningstjänst där man fortfarande bedömer att det finns en möjlighet att hitta den försvunna personen vid liv.

Observera att denna lag inte kräver någon husrannsakan. Däremot känns det som att man inte bara kan klampa på rutinmässigt, utan man behöver ha beslut från ansvarig räddningsledare i det enskilda fallet.

Vilken/vilka lagar man annars skulle kunna stödja sig mot vet jag inte.

I det här fallet kanske det räcker långt att AJ hade gett fritt tillträde.
Annars har du "fara i dröjsmål".
2015-06-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om du uppfattar mig som en tilltänkt mörderska måste jag göra dig besviken. Jag har alibi.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också skriver någon det för att det påstås ibland att inte så många skulle brytt sig annars.
Miss Worldkandidat?!?... Nja, hon var söt men knappast Miss World kandidat. Inte av fotot att döma i medier i vart fall.

Jodå!...fast du och nantale skulle väl rösta på någon annan...men jag tycker det verkar skumt att dra upp att "hon såg inget vidare ut"....nähä...kanske ni och några andra inte tycker det då...men hon anses säkert vara en 10-poängare ändå av dom flesta..men det är då ingen idé att hålla på att ifrågasätta hennes utseendepoäng..det är helt meningslöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in