Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 00:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Finns det något klipp från presskonferensen när polisen råkade säga något om "hittat en del av Lisa" eller hur han formulerade sig?

Jag har för mig någon postade et. Eller om det var citat.

Apropå uppgiften att man skulle påbörjat stycka , eller förstöra kroppen. Oavsett det är gjort av människa eller djur så ndrar jag då som hon funnits någon annanstans (innan hon ev. flyttas till skjulet) och sedan flyttats. Har hon legat ute kan ju kroppen förstöras rätt snabbt av djur. En ren okulär undersökning av polis på plats torde väl inte kunna ge vid handen att man använt särskilda verktyg, i så fall är det väl att skadorna är symmetriska.?
2015-06-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men han säger"och där hittar vi Lisa senare"
Exakt så, jag höjde volymen på "are", då hörs det tydligt. I originalet faller röststyrkan där och möjligen för lite lomhörda FB Blomqvistare svårare att höra "re".
2015-06-23, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Känner någon till liknande fall där minst två misstänka gärningsmän efter en veckas tid fortfarande nekar till alla misstankar?
Sarnecki uttalar sig.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753829-sarnecki-typiskt-att-broderna-misstanks

Pågående förundersökning i Uddevalla (trippelmord) har tre häktade > 3 månader, alla nekar fortfarande. Två misstänkta för mord, en för medhjälp.
Enorm utredning som är på drygt 3000 sidor hittills. Åtal förväntas väckas först i augusti.
Förvisso tre BO så det tar väl mer tid. men det finns dock en likhet med detta fall och det är yppandeförbud:
.. Så om folk tycker det går sakta nu med bevisanalys och utredning och brist på information efter drygt en vecka:
sitt ner i båten.
2015-06-23, 00:19
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Men du kan väl fortfarande se när senaste samtal skett??

Inte i nätet och utan stor apparat, men visst går det om man är beredd att lägga ner resurser som krävs för att hitta just den datasessionen (bland alla sessioner till dagstidningen, Facebook och annat).

Min poäng var att det finns helt annan beredskap för att spåra i mobilnätet.
2015-06-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Min poäng med teorin om att Lisa skulle ha kommit överens med litauerna att köpa sprit från dem är följande. Polisen har någonting som knyter litauerna till Lisa. Den enda anledningen till att de är sannolikt misstänkta kan inte vara att de är litauer och ''deras sätt att vara'' . Någon bevisning som talar för att det finns en koppling mellan Lisa och dem måste väl finnas, även om det inte finns teknisk bevisning i form av DNA? Annars är häktandet av dem helt obegripligt.

Ja? Vissa av hennes prylar fanns mellan deras bostad och arbetsplats. Där de då rör sig minst två ggr/dag.
2015-06-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Varför slängde han in handsken i ladan rätt över vägen, samt ett kvitto lisa fått när hon handlat i skövde?

Någon har lagt lisa i ladan med hennes kasse som kanske innehöll fika från kaffeet,kan vara en räv som har spridit ut hennes saker ute på åkern. Har det hänt någonting inne på fiket har man även plockat bort mobilen,satt nyckeln i mopedlåset och ringt någon för att få hjälp, där kan kanske litauerna komma in i bilden. Någon av tjejerna på kaffeet kanske har någon diagnos och fick spelet på Lisa som inte bara var snygg utan kanske jäkligt drivande.
2015-06-23, 00:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om man vill köpa svartsprit eller knark så får man oftast numret av en tidigare kund och de är kanske inte angelägna att lämna ut det till polisen. Men visst, när det gäller mord så tror jag också att man lämnar info till polisen om ett nummer som man ringa för att köpa sprit som Lisa kan ha fått. Detta är kanske någonting som ingår i åklagarens bevisning men det bevisar inte att det är litauernas nummer om inget SIM-kort hittats, och det bevisar heller inte att de dödat Lisa, det är bara en indicier.
Har du källa på att Lisa var begiven på alkohol?
Du utgår ju härifrån att hon nyttjade starkvaror.
Alla ungdomar av idag super tydligen i din värld eller?
Men jag tror bestämt att det finns en och annan ung människa som inte alls gillar att vara
påverkad av varken alkohol eller några andra kemiska gifter som förstör hjärnan på folk
även om dom inte är särskilt många kanske till antalet.

Vem vet? Lisa kanske avskydde allt vad sprit och öl hette. Hon tyckte kanske att man kunde ha
det festligt utan att behöva konsumera dylikt.
Blir det kanske för svårt att tro på?

Blir det nog ändå. Kul utan alkohol och droger går ju bara inte att ha.
2015-06-23, 00:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Jag har inte tidigare uppfattat att platsen där lisa hittades angivits exakt. Men ser nu på en karta i trådstarten att det en bod i gårdens bakkant ut mot åkrarna.
Är det klarlagt vad det är för slags bod? Är det en låst bod överhuvudtaget och är det en bod enkom för bekämpningsmedel?
Är den normalt låst kan det rimligen endast vara bekämpningsmedel som förvarats där då det saknar all orsak att förvara byggmaterial eller verktyg på det avståndet från gårdens centrum, dessutom verkar boden onödigt liten för byggmaterial.
Bekämpningsmedel ska låsas in, men får också endast hanteras av personal direkt utbildade av länsstyrelsen, vilket de inte kan vara.
2015-06-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, om polisen är på rätt spår, tror jag på den äldre brodern vilket jag redogjorde för tidigare.
Men alltså han har bott i Sverige i 6 år med en fet fru och har inga barn.
Den yngre brodern har inte bott här alls lika länge och har ett liv i Litauen med barn och en fräsch fru.
Say no more.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=53793658

Men den yngre brodern kanske blir tokig av svartsjuka över vad fräscha frun gör och blir desperat efter en egen sidorätt? )
2015-06-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja? Vissa av hennes prylar fanns mellan deras bostad och arbetsplats. Där de då rör sig minst två ggr/dag.

Ja, men det finns väl flera personer som rör sig mellan ladan - där litauerna inte jobbade dagen då Lisa försvann - och litauernas bostad.
2015-06-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Inte i nätet och utan stor apparat, men visst går det om man är beredd att lägga ner resurser som krävs för att hitta just den datasessionen (bland alla sessioner till dagstidningen, Facebook och annat).

Min poäng var att det finns helt annan beredskap för att spåra i mobilnätet.

Finns väl sparat i datorn eller mobilen i en logg...
2015-06-23, 00:28
Medlem
Något jag tycker är lite lustigt är att det är någon här i tråden...samma person...som genom hela tråden nästan tvångsmässigt måste dra upp att "Lisa Holm..hon såg inte något speciellt ut hon...hon var minsann inte snyggare än vilken 17-årig flicka som helst"....hm...verkar nästan som någon slags avundsjuka...det var någon annan i tråden som drog upp just avundsjuka som motiv förresten. Om man frågar mig så var Lisa Holm en kandidat för miss world...är alla 17-åringar det?? vilket inte har någon betydelse om någon är eller inte...men att så kraftigt poängtera att "Lisa Holm minsann inte såg något vidare ut", det tycker jag verkar skumt...kanske hon mördades av någon som hatade henne pga avundsjuka ändå?????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in