Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-01, 01:51
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tack för bilden, som mig veterligen inte har setts i tråden tidigare (?)

Konstigt ställe att placera hennes kropp. Ser ut som baksätet på personbil. Kanske i avvaktan på att ambulans ska anlända å hämta? Eller någon som vet hur det såg ut kring fyndplatsen och hämtandet av kroppen?

Öh... Om vi tittar på samma bild så antar jag det är MGM i baksätet på en polisbil, gömd under ett täcke. Inte Lisa....

Man kör inte runt på varken lik eller likdelar i baksätet på en polisbil. Det förstår du väl?
2015-07-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag förstår inte vad du ville säga med bilden du länkade till. Den har väl ingenting med BOs kropp att göra så på vilket sätt skulle det stoppa gore-wankers i deras spekulationer?

Han menade kanske artikeln som uppenbarar sig om du stänger bilden
2015-07-01, 01:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Precis så ja.

Och om hon var död på brottsplatsen eller om hon var vid liv när hon togs därifrån (vilket är ytterst osannolikt).

Jag har ju satt min lilltå på att ett slag mot huvudet med hjälmen är dödsorsaken.
Men ett slag behöver ju i sig inte vara dödsorsaken.

Ett dödligt slag mot huvudet innebär att det finns blödningar i hjärnan vilket inte är svårt att se vid obduktion. Hon kan ju ha blivit kvävd vilket är svårt att ange som säker dödsorsak.
2015-07-01, 01:56
Medlem
Citat:

Konstigt ställe att placera hennes kropp. Ser ut som baksätet på personbil. Kanske i avvaktan på att ambulans ska anlända å hämta? Eller någon som vet hur det såg ut kring fyndplatsen och hämtandet av kroppen?

Är inte den under filten MGM? Typ att MGM sitter i bak tillsammans med en polis?
Medlem
För att flytta hennes kropp utan att den hysteriska massan skulle storma bilen... Flytta henne lite snyggt till ett baksäte för transport efter den tekniska undersökningen på plats var avklarad.

För att bibehålla den respekt som alla inblandade kände inför konstaterat faktum...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FARBAUTE
Han menade kanske artikeln som uppenbarar sig om du stänger bilden

Som säger att hon inte blivit styckad?
2015-07-01, 01:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

En som säger sig ha varit där:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-01, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Som säger att hon inte blivit styckad?

Jag tror att han menade så. Delar inte själv den åsikten dock, att artikeln skulle bekräfta detta till 100%.
2015-07-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En som säger sig ha varit där:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Personen verkar avstängd. Men det har även kommit andra källor som säger tvärtom.
2015-07-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Under 50 meter sägs det här:

http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=37231&start=15

Tack det var intressant läsning. Det var från 2005. Tänk vad tekniken har gått framåt på dessa tio år. Idag finns teknik för total övervakning, det kanske är tur att det finns lagar som reglerar detta.
2015-07-01, 02:01
Medlem
Vad vet jag, postade bara en bild... I en tråd som jag tycker visar tydliga tecken på att folk har för mkt tid.
Jag har ingen aning om hur man flyttar lik.

Om ni vill fortsätta hoppas på styckning... ok

Igivesfucknill
2015-07-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Låter ganska vagt.

Vagt är bara förnamnet. Jag är övertygad om att det handlar om en olycka - mest troligt att hon blivit påkörd. Men å andra sidan, att den fullständiga rapporten drar ut så på tiden kan antyda att hon egentligen inte alls har några synliga skador (synliga för ögat, en CT eller en MR). Kanske misstänker man att hon blivit drogad och på något sätt fått i sig en överdos. Då kan analyserna ta lång tid. Mycket lång tid t.o.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in