Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Nu är detta min gissningar då jag helt enkelt inte orkar söka. I detta fall var polisen spaningsledare och hade så att säga kommandot. I fall polisen säger till MP att de ska ska igenom what ever så har de nog rätt att göra det....helt annat scenario om man gör eftersök på personer som försvunnit för ett år sen...där polisen inte är närvarande. MP vet rutinerna, vid fynd backar man för att minimera kontamination och tillkallar polisen...något inlägg tidigare hade en massa bra paragrafer

EDIT: har för mig att godsägaren gett sitt medgivande till att det kunde söka igenom allt..på Martorp.
vad tänkte du? Olaga sökning?

i stil med USA att det skulle inte hålla i domstol då? Jag tror inte att detta gäller svensk domstol...men kan ha fel.
Jag har funderingar kring fyndet, för allt kring AJ luktar ordagrant.. koskit.
Är han lika välvillig som han ger sken av?
Han är faktiskt den som likaväl har kopplingar från café (träffade den "förtjusande flickan" som skulle åka moped hem enligt egen utsago på söndag morgon) via ladan dagen efter (en av bröderna tar upp handsken han få syn på, den bär han iväg med med fingertopparna. Korkat eller smart?) och sen vidare till Martorp (som han då äger). Dess emellan via hans mark ligger fynden - fram till bröderna. Som det betonas har sånt förtroende och fri tillgång till hans ägor.
...Och nästa fynd ligger där MP kan ta sig in (min gissning via glipan i ladan) och ingen har sett detta tidigare. Och visst tusan är bröderna där just precis då?
Agata Christie behöver kopplas in, det är rena Orientexpressen..
Edit: Fallet är en enda röra. Finns det maskopi? Är AJ medspelare? Vet han nåt mer? Vet han nån som är skyldig? Skyddar han nån?