Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker at det videoklippet med Lisa är konstigt & läskigt

Utveckla.
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Svaret på gåtan finns i Lisas mobiltelefon,hitta den och ni har mördaren.

Vad menar du? Att hon kanske har tagit kort på något "olämpligt"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Tyvärr kan jag inte ge dig något svar där. Vi var bara inne i obebodda byggnader om man med obebodda menar bostadshus där ingen bor. Däremot var vi inne i trädgårdar som var bebodda och i deras uthus och dyligt.
Om ni såg live tvn från Expressen så var där en intervju med MPs gruppledare och han sa att de inte har några befogenheter alls utan går under allemansrätten
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag får intrycket att han tycker litauerna sitter säkrare inne än ute, innan det här blir utrett.

Visst, det är hans förklaring, men det är trots allt märkligt att säga att det är bra att någon sitter häktad om man tvivlar på att han är skyldig.
2015-06-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Svaret på gåtan finns i Lisas mobiltelefon,hitta den och ni har mördaren.
Tror du har rätt där
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Tyvärr kan jag inte ge dig något svar där. Vi var bara inne i obebodda byggnader om man med obebodda menar bostadshus där ingen bor. Däremot var vi inne i trädgårdar som var bebodda och i deras uthus och dyligt.
Tack.

Men ni öppnade alltså till uthus i privata trädgårdar? Ni hade lov till det? Av polisen alltså. Eller var ni tvungna att veta att ni hade lov från varje enskild uthusägare?
Om uthusen var låsta; antecknade ni det då? Eller hur gjorde ni då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Vad menar du? Att hon kanske har tagit kort på något "olämpligt"?
Eller träffat någon som var olämplig?
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, jag vet nog. Men de är stora i munnen bara.

Men visst borde litauerna sugit på en kopp kaffe inne på kaféet någon timme efter jobbet, eller en ledig söndag, om de var så sugna på småflickorna. De har jobbat där i åratal, och aldrig setts inne på kaféet.
Kafét har inte ens funnits på orten i åratal.
Är du så här jävla dum alltid eller låtsas du bara, kanske har du litauiskt påbrå rent av? Är det därför du vill rentvå dem?
2015-06-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror du har rätt där
Jag med, något har hon haft för sig.....
2015-06-22, 21:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst, det är hans förklaring, men det är trots allt märkligt att säga att det är bra att någon sitter häktad om man tvivlar på att han är skyldig.
Jag tror att han funderade lite högt; "om de är oskyldiga och släpps kanske det dyker upp någon pöbel".

Och inte vore det väl helt omöjligt? Denna tråd har ju visat att folk på vilka lösa grunder som helst bestämmer sig för att nästan-vem-som-helst är mördaren.
2015-06-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AJ:s uttalanden i intervjun är ju något ambivalenta. Å ena sidan tycks han tvivla på männens skuld eftersom de alltid skött sig exemplariskt. Å andra sidan säger han att det är bra att bröderna nu sitter häktade:

– De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är.

Det är ju ett lite märkligt argument om han tror att de är oskyldiga.

Förstår inte heller varför han betonar två gånger att bröderna kunnat röra sig helt fritt på gården.

Kan tolkas olika men det kan ju vara att han anser att om de sitter på hustaken och spikar så är det många som är ute efter deras skalp eller tycker han de ska sitta inne så allt lägger sig till ro igen i den lilla byn..
2015-06-22, 21:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokenbells
Jag vet inte, hoppas på det, vi får ju se imorgon iaf. Däremot tycker jag man lika gärna kan tolka det som att han är pressad. Klart han vill ha en lyckad utredning, men om han hade tydliga DNA-spår skulle han så klart gå ut med att det fanns teknisk bevisning, varför inte liksom? Att han svarar att han är nöjd med utredning, visst, men vad skulle han svarat? Det känns skit, jag tror vi har fel personer?

Tja om jag varit förundersökningsledare och tagit in bröderna för att fynden finns där de uppehåller sig och man vill höra dem grundligt om vad de sett där under dagarna, och stämma av det mot andra iakttagelser Och får veta att folk letar kring bostadshuset där de hämtades så hade jag nog blivit stressad. Därav kanske det hastiga gripandet. Även om misstanken mot dem var mycket vag utan man primärt och initialt faktiskt velat höra om de sett någon eller något kring platsen fynden fanns (som jag förstår längs den väg de tar sig till arbetsplatsen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in