Citat:
Ursprungligen postat av
Dasher
Du hävdar alltså (jag citerar dig nu) "Det är bara ni moskvatrogna fascistsupporters som säger "pro-Kiev"" ?
Med andra ord är alltså SVT m.fl. andra svenska medier, NY Times, Reuters etc. Moskvatrogna fascistsupporters enligt ditt sätt att se på konflikten?
Nej, bara ni.
Citat:
Du bad om svensk media som använder terminologin, jag gav dig den. Enligt dig är detta inte giltigt eftersom de är direktöversatta, och gamla.
Låt vara för direktöversatt (vad det nu har att göra med saken), men gammal var de inte när jag skrev ursprungsinlägget.
Du har inte hitta några nya artiklar där de använder "pro-Kiev". Det är Ryssland som anfaller Ukraina, att Kiev är Ukrainas huvudstad har inget med saken att göra egentligen, men du då vill använda huvudstäderna så är min bedämning på dig moskvatrogen.
Citat:
Fakta är följande, västmedia har använt och använder begreppet. Förmodligen för att belysa vilken av sidorna man menar. Enligt dig är det bara moskvatrogna som gör det.
Det är inte bara ni moskvatrogna som gör det, men färre och färre gör det då terminologin utnyttjas av kreml och anknytna fascister för att få det att låta som om det är en intern uppgörelse i Ukraina vilket det såklart inte är. Det har hela tiden varit ryska trupper, ända sedan ryske GRU-anställde "Strelkov" sprang runt och mördade civila i östra Ukraina till sitt stora nöje.
Jag antar att du noterat att han sagt att det varit ryska trupper från dag ett?
Alltså ska det heta pro-Ukraina och ni moskvatrogna ska heta något i den stilen, proryssar används men moskvatrogna duger för er.
Citat:
Ja det är jättebra att östblocket fått frihet och välja att tillhöra NATO och EU.
Vem har påstått något annat?
Du påstod i ditt inlägg att "väst inte ska lägga sig i östblocket". Är minnet dåligt eller ändrar du ståndpunkt som det passar dig?
Citat:
Var i mina inlägg får du det till att jag är imponerad av Putin? Hur lyckas du blanda in "våta drömmar" om folkmord etc. som svar på inlägg om att jag inte tvekar det minsta om att Ryssland och Putin är inblandade i konflikten?
Jag har inte sagt något om folkmord i inlägget du kommenterar, jag frågade dig om du är imponerad av Putin. Jag fick inget svar. Tycker du Putin är en bra ledare?
Kan du inte bemöta dina egna påståenden så du måste skriva sån sörja och avleda diskussionen på något som inte diskuterats (åtminstone med mig)?
Citat:
Du fick en chans att bemöta ditt påstående för jag vet inte hur många gånger i ordningen, du bad om länkar till svensk media.
De länkar du gav var över ett år gamla, du har påstått att du inte har talat om svensk media förut utan om utländsk media, nu utvidgar du det återigen till svensk media alltså. ok.
Citat:
Jag gav dig det, vilket du förklarade bort. Jag svarade på påståenden du smetat på mig som jag aldrig sagt. Du bad mig bemöta andra skribenters åsikter. Jag har gjort allt detta, medan du duckat.
Du är bevisligen ett troll och inget annat. Men som jag skrev, jag förstår dig till viss del. Jag hade också blivit förbannat om Sverige blev behandlat som Ukraina av Ryssland.
Du skrev som sagt i föregående inlägg att "väst ska skita i östblocket", underförstått att Ryssland ska få attackera östeuropa utan att vi icke moskvatrogna reagerar. Det kan du glömma. Ukrainas sak är vår.