Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Moskvatrogen är du. Du kallar det "kiev" fast det var privata banker som naturligtvis drog tillbaka service i östra Ukraina då värdetransporterna rånades ständigt. Det skyllde du på "Kiev". Då är du en moskvatrogen.
OK Xelious,
Du vill alltså inte bemöta ditt påstående om att enbart moskvatrogna använder begreppet pro-Kiev, fast jag länkade till västmedia? Du klarar inte att bemöta din egen lögn. Då vet jag.
Citat:
Att svensk media nämner något som inte existerar har du rätt i att det är konstigt. I övrigt har du som moskvatrogen fel. Och du påstod att svensk media säger pro-Kiev, jag vill att du visar var man ser "pro-Kiev" i svensk media.
Det behöver du inte inte, det räcker bra med din egna tjat om detaljer för att slippa tala om den ryska invasionen av Ukraina. Som moskvatrogen vill du väl inte erkänna ryska trupper i Ukraina? Vågar du säga att Putin ligger bakom krigföringen i östra Ukraina, som de små gröna gubbarna på Krim eller? Kan du som moskvatrogen försöka svara på frågorna istället för att försöka slingra dig?
Ja jag reagerade också på SVD's artikel. Det var en konstig benämning.
Exempel på svensk media som använder pro-Kiev:
Ang. tragedin i Odessa förra året (SVT samt Skånskan):
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/lavrov-europa-ignorerar-fascism
http://www.skanskan.se/article/20140507/TTUTRIKES/305079995/-/ryssland-europa-ignorerar-fascism
Benämningen Pro-Kiev används. Är dessa svenska medier också moskvatrogna som Reuters, NY times m.fl?
Nej Xelious, du smetar andras åsikter på mig, saker jag aldrig uttalat mig om. Därför "detaljerna" medan du duckar dina egna påståenden.
Men för ordningens skull, så ska jag svara.
Jag har aldrig betvivlat att Ryssland är inblandat i konflikten i östra Ukraina. Jag har aldrig betvivlat att Krim annekterades av ryska soldater.
Jag har aldrig skrivit att det inte skulle vara så, var du fått det ifrån fattar jag inte.
Vad
andra skrivit, påstått eller tyckt vill jag inte förknippas med.
Vill du förknippas med andras åsikter än dina egna?
Återigen, ditt tramsande om att man är moskvatrogen så fort man inte köper ett påstående är precis samma larv som pro-ryssarnas nazist.
Men är man troll så är man.
Förövrigt så är ju hela Östblocket en enda sörja av skit som väst borde lämna åt sitt eget öde.
Men för att inte vara dig helt emot, så jag har ändå förståelse för dig.
*Jag hade också blivit jävligt förbannad om Putin ställt till ett helvete med krig och elände i Sverige, och skickat hit gröna gubbar, fyllon samt understött lokala busar. Jag har dock svårt att se mig kalla alla med en åsikt som inte passade min för moskvatrogen. Men man vet ju aldrig hur man reagerat förran man utsätts för det själv. Så till den grad har jag förståelse.
*Notera att jag med min ovanstående mening inte betvivlar Rysslands och Putins inblandning. Men för den sakens skull sväljer jag inte all propaganda från Ukraina heller. Det första som förloras i krig i är sanningen.