2015-06-18, 15:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Nu var det inte DN artikeln jag refererade till. Du skrev att benämningen pro-Kiev var rysk, jag kontrade med länkar till västmedia som använde den terminologin, du har duckat det påståendet sedan dess. Skiftat fokus i frågan och bytt samtalsämne. Du vill helt enkelt inte stå för det du sagt.
Även svensk media har använt liknande terminologi, senast i den SVD artikel som jag länkade till igår. De använde Novorossiya. Vilket jag tyckte var konstigt, särskilt eftersom man delade upp konflikten i en Donbass del och en Novorossiya del. Är SVD också Moskvatrogna?

Medier som publicerar skräp? Jag har efterfrågat seriösa medier som inte är från väst eller öst som bevakar situationen.
Är du helt efterbliven eller låtsas du inte förstå? Jag har inte skrivit vad som ska stå i deras publikationer.
Jag är inte nöjd med hur konflikten i Ukraina bevakas av varken öst eller väst medier (jag vet att du kommer göra din egen sjuka tolkning av detta, och få det till att jag inte litar på västmedia, medan jag litar på öst, men så är det icke).
Många av oss förstod redan vid Rysslands annektering av Krim vad som hände. Vi hade inga funderingar om vilken stat de "små gröna gubbarna" tillhörde. Ni moskvatrogna försökte länge tramsa för att försöka göra oss osäkra. Ni kör fortfarande med samma gamla trams, nu om östra Ukraina då Putin för länge sedan erkänt att det var hans trupper på Krim. Jag har lite svårt att förstå hur du tror att vi ska luras av din "osäkerhet", jag ser det bara som intellektuell ohederlighet.
Trots allt har du tre trådar med tusentals inlägg och en verklighet att betrakta som borde räcka, eller har du ofta svårt att ta till dig fakta om omvärlden?

Att ni pro-Moskva kallar det pro-Kiev är ett faktum, speciellt uppenbart i sammanhanget som då var aktuellt. Jag sa att du skulle visa var i svensk media man sedan dess skrivit "pro_kiev" men jag fick av förklarliga skäl inget svar.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-18 kl. 16:00.
2015-06-18, 16:07
Medlem
V.Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Zakharchenko säger att han inte kan få stopp på den ukrainska elden och det har han ju rätt i.
Trams, folk säger ju i intervjun till Z att" låt bli o procovera fram ukrainsk eld!". Läs en gång till.
Han behöver bara ringa upp UA o säga att "kl 12 slutar vi skjuta", och efter kl 12 slutar garanterat också UA att skjuta. Det skulle nämligen spara ukrainska soldaters liv. UA har absolut inget att vinna på artilleribeskjutningen, annat än besvarandet av inkommande eld. Försök få in följande fakta i skallen: Ukraina har inte råd med kriget, medan Putin anser sig ha råd att hålla igång det. Z tar inte bara order av Moskva om offensiver utan om allt militärt agerande, nickedocka som han är.
2015-06-18, 18:48
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Kan det vara så att EU känner till Rysslands taktik, men bryr sig egentligen inte, eftersom man själva förlorar på sanktionerna och inte vill ha fler. D.v.s. man offrar Ukraina för sin egen ekonomiska vinnings skull?

Nej, det du missar är att Europa och USA kan vara uthålliga. Det kan inte Ryssland som kommer få göra eftergifter eftersom pengarna tar slut. Det kan ta längre tid men det är det som händer.

Idioten (Putin) ska ju nu rusta upp...

Samtidigt som olje priset ser u så här:
http://www.nasdaq.com/markets/crude-oil.aspx?timeframe=1y

Och Saudi arabien har sagt att de ska öka produktionen... Vad tror du händer då?

Valutan ser ut så här: http://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=RUB&view=1Y

Ukraina ekonomi ser inte bättre ut och de har ju Inga reserver men de har Europa och USA som de kan låna ifrån.

Vem tror du vinner långsiktigt? Tror du verkligen att Rysslnad kan dominera utan att ha pengar att göra det med?
2015-06-18, 21:36
Medlem
Jag har rapporterat flera ukrainska övergrepp och nu erkänns några av de ukrainska myndigheterna. Våldtäkter och tortyr.

Citat:
Ukrainian police arrested the commander and seven fighters separate company MIA "Tornado", which are suspected of kidnapping and torturing local residents on the outskirts of Lisichansk Lugansk region.

Soldiers division, in particular, have been convicted of imprisonment of some local residents, who were tortured. In particular, in the basement of the school, where they were procured funds for torture, gang rape occurred male members of the group in a perverted form latching process on video.

Also collected the results of medical examination, which proves the facts of torture.
Chief Military Prosecutor had to turn to the head of the Interior Ministry Arsen Avakov due to the fact that the police unit - 170 men armed with armored vehicles, said that in the case of approximation task force, as well as means of enhancing allocated the National Guard under the servicemen company may open fire .

http://www.anna-news.info/node/36654
2015-06-18, 21:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag har rapporterat flera ukrainska övergrepp och nu erkänns några av de ukrainska myndigheterna. Våldtäkter och tortyr.
Fler lögner från vedhuggare. Anna News från Abchazien, ett av ryssarna ockuperat område i Georgien. Stora likheter med vad som skett i Moldavien (Transnistrien) och nu i Ukraina. Bara erkänt av en handfull skurkstater, lydstater till fascisterna i Kreml. Moskvatrollens trovärdighet illustrerad av "vedhuggare".

Översättningen suger, jag tror du kan översätta bättre själv från ditt eget språk ryskan.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-18 kl. 21:46.
2015-06-18, 22:02
Medlem
Citat:

http://www.anna-news.info/node/36654
Tänk bara tanken att ryssarna skulle erkänna våldtäkter och tortyr i Ukraina. Nu sker ju inte det eftersom Putin ser genom sina fingrar men ändå. Varför hela tiden ljuga och förneka inblandning i Ukrainas inre angelägenheter när alla utan undantag vet vad som sker. Njuter Putin av tagelskjortan måntro eller tror han, gud bevare, att han är smart. Vad tror du. Är Ukrainaäventyret beviset på Putins tilltagande vansinne fast än så länge maskerat med ytlig fernissa av normalitet.
2015-06-18, 22:28
Medlem
Det har tidigare talats om koncentrationsläger för Donbass-bor. Då talades om "filtration camps". Nu tas saken upp av en ukrainsk TV kanal:

Citat:
According to him, the Ukrainian army would act as the Americans during World War II - to bomb residential neighborhoods and to arrange for the Russian camp.

"Our teachers democracy - Americans during World War II saved the democratic system, but have created concentration camps for its citizens of Japanese descent, because war with Japan, they bombed residential neighborhoods in Germany in order to demoralize the morale of the German soldiers. In Ukraine, should be the most extensive level of freedom, but in the front region and the occupied territories, we must act according to the American way. If we can not return the territory they have become uninhabitable. If not us, then no one "- said Korchinskiy.

http://www.anna-news.info/node/36669
2015-06-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Trams, folk säger ju i intervjun till Z att" låt bli o procovera fram ukrainsk eld!". Läs en gång till.
Han behöver bara ringa upp UA o säga att "kl 12 slutar vi skjuta", och efter kl 12 slutar garanterat också UA att skjuta. Det skulle nämligen spara ukrainska soldaters liv. UA har absolut inget att vinna på artilleribeskjutningen, annat än besvarandet av inkommande eld. Försök få in följande fakta i skallen: Ukraina har inte råd med kriget, medan Putin anser sig ha råd att hålla igång det. Z tar inte bara order av Moskva om offensiver utan om allt militärt agerande, nickedocka som han är.

Zakharchenko lyssnar på berättigade klagomål under demonstrationen och svarar bra. Det är rätt, som du säger, att några vill att NAF drar sig tillbaka, de tror att de drar till sig ukrainsk eld, men det är ingen garanti alls, enligt min mening. Områden där NAF inte finns attackeras också och civila dör. Zakharchenko säger att han inte kan få stopp på ukrainsk eld och att den måste besvaras. Han förklarar att det har gjorts framgångsrikt flera gånger.

Folk vill ha rinnande vatten och lokala affärer. Zakharchenko lovar el och ingripande mot kriminella. Han lyssnar och ingriper. Där står han på torget med värk i en hel timme och talar med folket.

Folk vill ha stopp på kriget och vad annat kan man vänta efter alla ukrainska överfall? Det är min uppfattning att folk i västra Ukraina också vill ha stopp på kriget.

Tryck på undertexter för engelska, om den inte kommer upp automatiskt:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xuigrTcq2b0
2015-06-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fler lögner från vedhuggare. Anna News från Abchazien, ett av ryssarna ockuperat område i Georgien. Stora likheter med vad som skett i Moldavien (Transnistrien) och nu i Ukraina. Bara erkänt av en handfull skurkstater, lydstater till fascisterna i Kreml. Moskvatrollens trovärdighet illustrerad av "vedhuggare".

Översättningen suger, jag tror du kan översätta bättre själv från ditt eget språk ryskan.

När du inte tycker om ett inlägg så attackerar du källan eller budbäraren, som du gör nu. Ett klassiskt propagandatrick.

Du får stå ut med yandex och google. Min ryska är enkel, vad du än säger och vill få folk att tro.
2015-06-18, 23:02
Medlem
Pavlossons avatar
Så intressant att höra vad Propaganda makarna i tråden säger. Det finns liksom ingen substans längre.

Putin, och hans capo, har just hotat Sverige. De vill antagligen ta Finland:
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/vladimir-putin-wants-to-regain-finland-for-russia-adviser-says-9224273.html

Och det finns idioter som försvarar detta på ett svenskt forum. Hur dum får man bli?

Well, det finns ju ganska många landsförädare i historien men hur många har publicerat sig i ett forum och trott att folk ska hålla med dem?

Europa, Japan och USA står enade:

http://www.nytimes.com/aponline/2015/06/18/us/politics/ap-us-russia-sanctions.html?_r=0
2015-06-18, 23:25
Medlem
Lucas, jag hatar övergrepp på civila, speciellt våldtäkter och tortyr. Det spelar ingen roll vem, som begår brotten. Ryss, ukrainare, svensk spelar ingen roll i det här fallet. Såg du mitt gamla inlägg om den 17-åriga flicka som gruppvåldtogs av ukrainska frivilligsoldater? Morfadern och mormodern tvingades lämna sitt hus och bära iväg den medvetslösa flickan. Mormodern hann först placera ut gift på några ställen. De som åt grönsakerna i källaren dog och när nästa gäng kom, så dog de av förgiftat salt. Omkring tjugo ukrainska frivilliga dog och morföräldrarna, så gamla de var, gick genast med i NAF (Novorossiya armed forces). Flickan var ett vrak och sändes till Ryssland för psykologhjälp. Inbördeskriget är det grymmaste av alla krig.

Lucas, jag tror faktiskt att du menar vad du säger. Du har din åsikt, jag min och så får det vara. Jag har inte fullständig information och kan bara säga vad jag tror. Ryska armén är inte på plats i Donbass, men där finns frivilliga. En rysk kristen oligark verkar ha finansierat "voentorg", en marknadsplats, där vapen till republikerna kan köpas. Ryska soldater, "gröna män", sändes till Krim, men antalet soldater överskred inte överenskommelsen med Ukraina och Krimborna formade egna självförsvarsenheter med konstiga olika uniformer från olika länder efter Korsun-massakern. Tillbaka till Donbass. VP arbetar fortfarande på att rädda Minsk2. Han vill inte alls ha det här inbördeskriget och det får han mycket skit för i Ryssland och även i Donbass.

Jag tror att Ukraina kan vara en sorts fälla för örnarna, om du förstår referensen till Bibeln. En lyftessten, som ingen mäktar med. Likt Jerusalem.
2015-06-18, 23:26
Medlem
Situationen i Ukraina är så absurd att den inbjuder till satir. Här har man lyckats ganska bra:

https://www.youtube.com/watch?v=T4RokHOK-aA#t=174

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in