2015-06-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Nä det var väldigt väntat, då kanske det är nån forward på väg in snart. Truppen skulle vara klar innan 3 juli. Det har ju varit snack om Bobby Butler men jag är tveksam till fler Nordamerikaska spelare till Modo, de har inte varit direkt lyckade om man ska vara snäll.
Välkommen hit! Bra första inlägg måste jag säga även om jag inte håller med helt. Tycker våran satsning ser intressant ut som känslan är just nu, mycket tack vare värvningen av Welch förstås. Sedan är jag precis som du tveksam med för många transatlanter i samma lag men å andra sidan så tror jag det kan vara en fördel av att vi ju har en kanadick i båset också. Så förhoppningsvis så kommer det här bygget bli bra på sikt. Gällande Butler har det varit tyst länge men Modo är ju kända för att mörka så det är ju inget konstigt i sig. Men det vore skönt att få det bekräftat snart. Vore kul om du nämnde nån icke transatlantisk spelare du önskar istället för Butler?
Citera
2015-06-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Trist, det är ju en riktig Modo-legend.

Vår andrakedja måste verkligen bli bättre. Vi kan inte gå en säsong till med endast en bra kedja...
Skämtar du nu eller? Han var ju i Timrå en sväng innan han kom till Modo
Citera
2015-06-22, 12:57
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Välkommen hit! Bra första inlägg måste jag säga även om jag inte håller med helt. Tycker våran satsning ser intressant ut som känslan är just nu, mycket tack vare värvningen av Welch förstås. Sedan är jag precis som du tveksam med för många transatlanter i samma lag men å andra sidan så tror jag det kan vara en fördel av att vi ju har en kanadick i båset också. Så förhoppningsvis så kommer det här bygget bli bra på sikt. Gällande Butler har det varit tyst länge men Modo är ju kända för att mörka så det är ju inget konstigt i sig. Men det vore skönt att få det bekräftat snart. Vore kul om du nämnde nån icke transatlantisk spelare du önskar istället för Butler?
Tack Azdz Jag tycker också det ser intressant ut, speciellt på backsidan med Welch och Heshka som ersättare för Anhelöv och sopan Roche. Jag tror som du att Huras kan få fart på laget och ställa lite krav. Nu är även några juniorer ett år äldre och så verkar vi fått in stabila centrar. Det stora frågetecknet för mig är målvakterna nu när Ullmark lämnat så känns det inte lika tryggt även om Riedeborn gjorde det bra stundtals så vet man ju inte hur det blir nu när de har en ny målvaktstränare. Jag skulle vilja ha tillbaka Morten Madsen som spelade VM med Danmark men han har väl säkert kontrakt. Kanske nån från Huras gamla klubb i Tyskland?
Citera
2015-06-22, 13:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Skämtar du nu eller? Han var ju i Timrå en sväng innan han kom till Modo
Äntligen är den lille glade tillbaka. Skönt med ngn på forumet som kan hålla Lulefansen i scahck lite grann.
Citera
2015-06-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Tack Azdz Jag tycker också det ser intressant ut, speciellt på backsidan med Welch och Heshka som ersättare för Anhelöv och sopan Roche. Jag tror som du att Huras kan få fart på laget och ställa lite krav. Nu är även några juniorer ett år äldre och så verkar vi fått in stabila centrar. Det stora frågetecknet för mig är målvakterna nu när Ullmark lämnat så känns det inte lika tryggt även om Riedeborn gjorde det bra stundtals så vet man ju inte hur det blir nu när de har en ny målvaktstränare. Jag skulle vilja ha tillbaka Morten Madsen som spelade VM med Danmark men han har väl säkert kontrakt. Kanske nån från Huras gamla klubb i Tyskland?
Huras kan säkert locka med sig lite kontakter från Tyskland men problemet är ju att truppen nästan är spikad så då får han ju ligga i i så fall. Men överlag är jag mer positiv än på länge. Jag är också tveksam till målvakterna men det var man ju för ett par år sen också när vi hade seriens yngsta målvaktspar och då låg vi etta av alla lag när grundserien summerades. Det som dock är positivt är att Skröder nu äntligen fått sin "lekkamrat" i form av Ritchie så han kommer nog vara mer taggad än på länge. Något topplag blir vi inte men får vi en bra start och kan hålla en jämn nivå hela säsongen bör vi kunna undvika kval. Tanken med Huras är ju dels att vi ska bli agressivare men också betydligt jobbigare att möta.
Citera
2015-06-22, 13:21
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Huras kan säkert locka med sig lite kontakter från Tyskland men problemet är ju att truppen nästan är spikad så då får han ju ligga i i så fall. Men överlag är jag mer positiv än på länge. Jag är också tveksam till målvakterna men det var man ju för ett par år sen också när vi hade seriens yngsta målvaktspar och då låg vi etta av alla lag när grundserien summerades. Det som dock är positivt är att Skröder nu äntligen fått sin "lekkamrat" i form av Ritchie så han kommer nog vara mer taggad än på länge. Något topplag blir vi inte men får vi en bra start och kan hålla en jämn nivå hela säsongen bör vi kunna undvika kval. Tanken med Huras är ju dels att vi ska bli agressivare men också betydligt jobbigare att möta.
Om jag minns rätt så hade ju Ullmark ståt i och gjort det bra mot Färjestad i några kvartsfinaler innan den säsongen så jag var inte lika orolig då som jag är nu. Jag tror Skröder kan lyfta sig den här säsongen, han behöver ju en center som kan lägga bra passningar och Ritchie och Kyle Wilson kan vara det Skröder saknat sen Sundström lagt av. Vem tror du blirlagkapten nu när både Påhlsson och Anhelöv är borta?
Citera
2015-06-22, 16:28
Medlem
Nu har åtminstone Brynäs och LHC strukits som alternativ för Bill Thomas, blir intressant att se var det landar. Och vad händer med Rasmussen egentligen, känns som att de sa "nästa vecka" för flera veckor sedan. Kan det ha skitit sig med Örebro där och att det är så att Thomas hamnar där? Rightare som producerar bra och är van att spela i Europa. Lik Ryan på det sättet i alla fall.

Annars är det väl Malmö, Modo, Växjö, Skellefteå kanske och HV71 nu efter Ridderwall kvar som ska ha in stora kanoner på forwardssidan? Där Malmö väntar på Pääjärvi och Modo på Bobby Butler.
Citera
2015-06-22, 17:00
Moderator
vfs avatar
Regel 1.06 är vi jävligt anala med så lägg ner skitsnacket. Har raderat en massa skit. Vill ni klia
ryggar på varandra får ni använda pm, inte S&S-tråden/Mod
Citera
2015-06-22, 17:30
Medlem
Mikojans avatar
Intressant så ointressant denna vanligtvis intressanta tråd varit. Desperat-Osten tog spelmiljonerna och tvärköpte tidigt allt som fanns på marknaden (och som Skellefteå AIK sa nej tack till). Dom har nu ett höhö-lag framför den förminskade kassen.

Welch i Modo kan vara helt ok men behöver nån som styr och ställer.

Väldigt många gäspningar hittills annars. Kanske Djurgården kan bli nåt?
Senast redigerad av Mikojan 2015-06-22 kl. 18:03.
Citera
2015-06-22, 17:35
Medlem
Fijks avatar
Med alla norrmän som vi får nu förväntar jag mig att looben announcar Zuccarello innan försäsongen börjar
Citera
2015-06-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Nu har åtminstone Brynäs och LHC strukits som alternativ för Bill Thomas, blir intressant att se var det landar. Och vad händer med Rasmussen egentligen, känns som att de sa "nästa vecka" för flera veckor sedan. Kan det ha skitit sig med Örebro där och att det är så att Thomas hamnar där? Rightare som producerar bra och är van att spela i Europa. Lik Ryan på det sättet i alla fall.

Annars är det väl Malmö, Modo, Växjö, Skellefteå kanske och HV71 nu efter Ridderwall kvar som ska ha in stora kanoner på forwardssidan? Där Malmö väntar på Pääjärvi och Modo på Bobby Butler.
Rögle ska också ha in en förstecenter.
Citera
2015-06-22, 19:22
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Rögle ska också ha in en förstecenter.

Bandyklubben skall ha in ett lag. Den här sillyn bär direkt tillbaka till kvalserien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in