2015-06-22, 20:01
Medlem
Karol.s avatar
Bill Thomas klar för Modo enligt sportbladet, det börjar se bra ut nu.
Citera
2015-06-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Bill Thomas klar för Modo enligt sportbladet, det börjar se bra ut nu.
Med detta borde väl det innebära att det inte blir någon Butler i Modo och att truppen är klar eller?
Citera
2015-06-22, 20:22
Medlem
Moroten89s avatar
Håkan Åhlund aktuell som ass.coach i HV71.
Vad tror ni om det, är det bara ett intressant namn, eller har man något på G här?

http://www.jnytt.se/nytt-namn-i-hv71s-tranarjakt
Citera
2015-06-22, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Håkan Åhlund aktuell som ass.coach i HV71.
Vad tror ni om det, är det bara ett intressant namn, eller har man något på G här?

http://www.jnytt.se/nytt-namn-i-hv71s-tranarjakt
Slarvar de två J:na bort Stillman och Olausson så blir jag verkligt kinkig. Förstår faktiskt inte varför de där två "sportcheferna" har jobbet kvar idag.
Citera
2015-06-22, 20:37
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Med detta borde väl det innebära att det inte blir någon Butler i Modo och att truppen är klar eller?
Med tanke på att Smolenak nu är borta så det finns ju åtminstone en plats till att fylla på forwardssidan, tveksam dock till att det är Butler skulle vara tänkt, men helt fantastiskt om det är han. Däremot så vill jag verkligen se en till bra back.
Citera
2015-06-22, 20:38
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Slarvar de två J:na bort Stillman och Olausson så blir jag verkligt kinkig. Förstår faktiskt inte varför de där två "sportcheferna" har jobbet kvar idag.

Jag tog AJ:s parti innan han avgick, men nu vet jag inte vad jag ska tro längre.
Det har ju blivit som tre läger i hela soppan nu, de som står bakom AJ, de som skyller på J&J och de som kräver att styrelsen avgår.

Jag tror bara det här kan vara bra på ett sätt, HV kommer gå in i säsongen 15/16 som underdogs tack vare turbulensen och jag tror fortfarande att vi bärgar SM-titel nr.5 i vår.

Det verkar iaf som att spelarna har förtroende för J&J och det kommer förhoppningsvis leda till att de får ro och kan spela bra, men samtidigt så är frågan om den nya tränaren kommer vara hård eller inte? Kommer den nya tränaren spela Tedenby och Thörnberg i förstakedjan pga deras namn, eller kommer de bli behandlade utefter hur de presterar? Det är upp till bevis nu, ryker vi i kvarten i år igen så är det dags för både styrelse och sportchefer att avgå.

Vad har HV kvar för platser att fylla i spelatruppen, ett par forwards? En ersättare åt Petrasek?
Jag tror HV kommer gå enade och starka ur den här krisen.
Citera
2015-06-22, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Jag tog AJ:s parti innan han avgick, men nu vet jag inte vad jag ska tro längre.
Det har ju blivit som tre läger i hela soppan nu, de som står bakom AJ, de som skyller på J&J och de som kräver att styrelsen avgår.

Jag tror bara det här kan vara bra på ett sätt, HV kommer gå in i säsongen 15/16 som underdogs tack vare turbulensen och jag tror fortfarande att vi bärgar SM-titel nr.5 i vår.

Det verkar iaf som att spelarna har förtroende för J&J och det kommer förhoppningsvis leda till att de får ro och kan spela bra, men samtidigt så är frågan om den nya tränaren kommer vara hård eller inte? Kommer den nya tränaren spela Tedenby och Thörnberg i förstakedjan pga deras namn, eller kommer de bli behandlade utefter hur de presterar? Det är upp till bevis nu, ryker vi i kvarten i år igen så är det dags för både styrelse och sportchefer att avgå.

Vad har HV kvar för platser att fylla i spelatruppen, ett par forwards? En ersättare åt Petrasek?
Jag tror HV kommer gå enade och starka ur den här krisen.
Gnället på styrelsen var ju bara så löjligt. De bär inget ansvar för att J&J är så egofixerade att de inte kunde ge med sig en milimeter åt AJ. Tro fan oxå att styrelsen med ansvaret för ekonomin blir lite småkinkig när J&J först förlänger kontraktet med AJ och tre veckor senare inte vill ha honom kvar. Det har ju för fan kostat minst en miljon spänn. En miljon helt jävla bortkastade riksdaler på grund av ren inkompetens och inget annat. Patetiskt av HV-fansen att döda budbäraren! Nu verkar nollorna kosta oss Stillman och Olausson. Fattar du STILLMAN???
Senast redigerad av Skogsrök 2015-06-22 kl. 20:51.
Citera
2015-06-22, 20:48
Medlem
Karol.s avatar
Officiellt http://www.modohockey.se/artikel/67459/
Citera
2015-06-22, 21:42
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Ryan Whitney ryktas nu till SHL.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9399
Citera
2015-06-22, 23:02
Medlem
B-Dawks avatar
Upp med nivån nu för fan. Det tramsas ju som barnungar här.
Har raderat en hel massa OT och tjafsande.

/Mod
Citera
2015-06-22, 23:10
Medlem
Blir spännande att se vad Bill Thomas kan åstadkomma i Nolaskogs. Hade aldrig hört talats om honom innan det dök upp att han var klar för SHL. Men när det stod klart att det blev vi som tog honom så läste jag på om killen. Han verkar ju faktiskt ganska bra. Sedan om han kommer få tillräckligt mycket istid återstår ju att se. Men nu börjar det faktiskt vattnas i munnen på riktigt känner jag. En Butler på det här så...
Citera
2015-06-23, 08:16
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Blir spännande att se vad Bill Thomas kan åstadkomma i Nolaskogs. Hade aldrig hört talats om honom innan det dök upp att han var klar för SHL. Men när det stod klart att det blev vi som tog honom så läste jag på om killen. Han verkar ju faktiskt ganska bra. Sedan om han kommer få tillräckligt mycket istid återstår ju att se. Men nu börjar det faktiskt vattnas i munnen på riktigt känner jag. En Butler på det här så...
Vilka spelare skulle ta den istiden ifrån honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in