Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 00:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
du som är jägare, vet du om det finns de som jagar ensamma? Tänker på de som är yrkesjägare exempelvis, vem är yrkesjägare anställda av? Ber om ursäkt men jag har ingen kunskap alls om det här.

De är nog inte anställda utan kanske tar uppdrag från polis eller kommun vid eftersök efter olyckor sjuka vilda djur eller kanske från länsstyrelsen där vilda djur i tätbebyggt område hotar folk och fä. Typiskt sett björnar som börjar komma så nära att de rotar i soptunnor och dylikt. Fågelsvärmar vid flygplatser etc...
2015-06-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Alla pratar om grisar. Dom verkar spela en väsentlig roll i Lisa Holm fallet.

- Är det någon som kan länka bilder på aggressiva hungriga grisar?

På A svarar jag ingen aning, på B svarar jag nej.
Dock allmänt känt bland kriminella som vill göra sig av med kroppar, att man lämpar av dem på grisfarmar. Mindre nogräknade grisfarmare tar tacksamt emot en extra slant för besväret.
Skröna eller ej, har hört dte på många håll oberoendes av varandra.

Observera att jag ICKE påstår att så har skett i detta fall.
2015-06-22, 00:37
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
På A svarar jag ingen aning, på B svarar jag nej.
Dock allmänt känt bland kriminella som vill göra sig av med kroppar, att man lämpar av dem på grisfarmar. Mindre nogräknade grisfarmare tar tacksamt emot en extra slant för besväret.
Skröna eller ej, har hört dte på många håll oberoendes av varandra.

Observera att jag ICKE påstår att så har skett i detta fall.

Ok, så vi har alltså ett gäng mindre nogräknade grisfarmare i Sverige som tar emot döda kroppar mot en liten extraslant. Detta är dessutom välkänt i kriminella kretsar?

Har jag fattat detta korrekt?

Hur lång tid kan det ta för låt oss säga 5 grisar att mumsa upp en människa? Finns det några youtube klipp på detta fenomen?
Senast redigerad av massepojken 2015-06-22 kl. 00:39.
2015-06-22, 00:37
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rätt ruggigt tycker jag. Vet du om utrymmet brukar vara låst?
Såhär skrev personen: I övrigt är det inget speciellt med ladugården. Stor, hög och förvaras halm i stora delar av året.står öppen året runt så vem som helst kan gå igenom.

Vet inte om man ska tolka det som att just slaktrummet stod öppet för vem som helst eller endast övriga ladugården.

Såhär skrev personen i ett annat pm(vi diskuterade området lite fram och tillbaka): I ladan vid caféet har det pågått renoveringar under ett år och har från norra delen innehållit renovering av tork, sedan halmlager från golv till tak så Man knappt kunnat åla sig förbi på sidorna och sedan i södra ändan två mini rum för kontor läkemedelsförvaring för djur, mjölkrum och utrymme för tanken som nu är slaktrum med metallkrokar i taket att hänga djur i.
2015-06-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt Bilregistret är fordonet registrerat på en privatperson i Falköping, och som nämns i den här artikeln. http://www.expressen.se/administration/han-greps-rattfull-33-ganger/ Knappast relaterat till trådens ämne.

Premiärinlägg...någon gång ska vara den första.

I min värld kan detta vara väldigt relaterat till tråden.
En person som suttit inne och är dömd för olovlig körning, rattfylla och drogbrott, vars bil hittas gömd i skogen 5 mil från Blomberg, dessutom modifierad på olika sätt.

Lägg till citat från artikeln; "En orolig själ som inte kan hålla sig lugn" och hans bilkörning innebär "en fara för allmänheten" så... varför inte??
Medlem
boqpods avatar
Har läst i princip hela tråden och stundtals blir man mörkrädd.
Finns helt uppenbart folk som har skev verklighetsuppfattning och som fantiserar ihop saker som är skrämmande.

Teorierna som stundtals presenteras är så bisarra och rent av korkade att man skäms å författarens vägnar.

Man pratar om "utplacering av föremål", för att leda polisen åt det ena eller andra hållet. - Kan det inte bara vara så enkelt att GM slängde ut dem på åkern i tron om att de skulle förbli liggandes och inte hittas. ("Vad är oddsen att bonden i traktorn ser dem vid nästa skörd").
Krångla inte till saker så förbannat.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Vid eftersök av viltolyckor då? Ringer man vilken jägare som helst då? Eller finns det någon som har ansvaret för ett visst område?

För att få jaga så måste du vara inbjuden eller själv som markägare ha rätt att jaga på området, jägarexamen enbart räcker nog inte såvitt du inte får djuret alldeles vid vägen (men då är det inte eftersök). Har du ett skadat rådjur i diket behöver du inte ringa jägare utan själv slå ett.fälgkors bak nackkotan tänker jag (för att den ska slippa lida).

Jag hade ett dött rådjur på tomten en gång (antagligen trafikskadad med inre blödningar) jag kontaktade en granne som ringde till någon som kom och hämtade det i en säck. Samma gubbe har fått avliva ett par gamla katter också.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-06-22 kl. 00:42.
2015-06-22, 00:42
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har läst i princip hela tråden och stundtals blir man mörkrädd.
Finns helt uppenbart folk som har skev verklighetsuppfattning och som fantiserar ihop saker som är skrämmande.

Teorierna som stundtals presenteras är så bisarra och rent av korkade att man skäms å författarens vägnar.

Man pratar om "utplacering av föremål", för att leda polisen åt det ena eller andra hållet. - Kan det inte bara vara så enkelt att GM slängde ut dem på åkern i tron om att de skulle förbli liggandes och inte hittas. ("Vad är oddsen att bonden i traktorn ser dem vid nästa skörd").
Krångla inte till saker så förbannat.
Hur hade det varit om man grävt ned om på 1 plats istället, hade inte det varit smartare?
2015-06-22, 00:45
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaffafan
Premiärinlägg...någon gång ska vara den första.

I min värld kan detta vara väldigt relaterat till tråden.
En person som suttit inne och är dömd för olovlig körning, rattfylla och drogbrott, vars bil hittas gömd i skogen 5 mil från Blomberg, dessutom modifierad på olika sätt.

Lägg till citat från artikeln; "En orolig själ som inte kan hålla sig lugn" och hans bilkörning innebär "en fara för allmänheten" så... varför inte??

Härligt! Du har väntat på rätt läge i tolv år. Detta måste följas upp. Har man undersökt bilen eller varifrån kommer infon om denna?
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Nej, sannolikt inte.

Det fanns väl inte ens grisar där hon hittades?
Var väl nötdjur. ...om det nu ens fanns djur där.
lokalerna ser inte ut att vara för djur.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Såhär skrev personen: I övrigt är det inget speciellt med ladugården. Stor, hög och förvaras halm i stora delar av året.står öppen året runt så vem som helst kan gå igenom.

Vet inte om man ska tolka det som att just slaktrummet stod öppet för vem som helst eller endast övriga ladugården.

Såhär skrev personen i ett annat pm(vi diskuterade området lite fram och tillbaka): I ladan vid caféet har det pågått renoveringar under ett år och har från norra delen innehållit renovering av tork, sedan halmlager från golv till tak så Man knappt kunnat åla sig förbi på sidorna och sedan i södra ändan två mini rum för kontor läkemedelsförvaring för djur, mjölkrum och utrymme för tanken som nu är slaktrum med metallkrokar i taket att hänga djur i.

Svårt att greppa om det fortfarande ser ut så, vilka rum är kvar? Slaktrummet och läkemedelsrummet är intressanta tycker jag. Fanns det möjligtvis medicinska preparat i rummet, en spruta med något lämpligt medel kan ju golva vem som helst.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
både pilgrimsleden och kinnekulleleden finns i direkt närhet
sedan är det inte helt ödebygd utan folk rör sig i området både till fots, med moped, ATV, bil, traktor och andra fortskaffningsmedel.

på vad hade du tänkt att det skulle finnas fingeravtryck?

att frakta en kropp osedd beror väl vilken tid på dygnet man gör det och med de flesta fordon är det fullt möjligt att köra omkring på lik ganska långt
- Jag tycker att det borde finnas en förklaring till att någon kommer in bakom kafeterian strax efter stängning.
- Fingeravtryck på mobildelarna borde finnas om gm inte haft handskar.
- Ingen kanske kan se ett lik i ett fordon, men många skulle upptäcka ett främmande fordon med konstig körning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in