Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 00:46
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Orkar inte läsa igenom nästan 3000 sidor, men det stod tydligen en yngre kille och pratade i telefon vid fiket på kvällen samma dag Lisa Holm försvann, Det var väl ett par som uttalade sig i tidningen att dom hade åkt förbi och sett det.

Det kan man tycka är lite skumt.
2015-06-22, 00:46
Medlem
joppepis avatar
Jaktspåret är intressant. Var väl fler än jag som fick associationer redan när man såg jaktlaget på Facebook.
Enstörig, personlighetsstörd jägare. ( Obs. Antyder inte att jägare generellt är såna .)
2015-06-22, 00:48
Medlem
Nymphahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ok, så vi har alltså ett gäng mindre nogräknade grisfarmare i Sverige som tar emot döda kroppar mot en liten extraslant. Detta är dessutom välkänt i kriminella kretsar?

Har jag fattat detta korrekt?

Hur lång tid kan det ta för låt oss säga 5 grisar att mumsa upp en människa? Finns det några youtube klipp på detta fenomen?

Tja, filmen "Snatch" är nog somligas bästa källa till detta...

Men det finns en kanadensisk seriemördare som hade grisfarm och påstods ha låtit grisarna käka upp offer och någon kvinna i USA som hade grisar skulle ha mördat två personer och låtit grisarna äta upp dem. Också ett fall i Italien ifall ni googlar.

Något mer utvecklat samarbete mellan kriminella och grisfarmer har nog ingen lyckats leda i bevis...
2015-06-22, 00:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Jaktspåret är intressant. Var väl fler än jag som fick associationer redan när man såg jaktlaget på Facebook.
Enstörig, personlighetsstörd jägare. ( Obs. Antyder inte att jägare generellt är såna .)

Ja det är ett intressant spår med tanke på slaktrummet. Jag vågar knappt fråga, men kan kasserade bakverk kanske hämtas upp av jägare, åtlar? Japp, det är ofrånkomligt, gris?
2015-06-22, 00:55
Medlem
massepojkens avatar
Enligt rykten i tråden skall det röra sig en totalpsykotisk jägare hemmahörande i närheten av Kinnekulle som troligtvis är GM. Kan någon kunnig i Lisa Holm ärendet bekräfta att det finns rykten av dessa slag?

Vore dessutom uppskattat om någon kunde sammanfatta "Jägarspåret" samt "Teorin om de aggressiva grisarna" ,, pallar inte dunka alla 3 tusen sidor

Tack på förhand, Massepojk
2015-06-22, 00:56
Avslutad
Bara en 1 liten bild på Martorp. Hur det såg ut när polisen trängde sig in mellan skjutporten.
http://i.imgur.com/8Y5Zwg3.png
2015-06-22, 00:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det är ett intressant spår med tanke på slaktrummet. Jag vågar knappt fråga, men kan kasserade bakverk kanske hämtas upp av jägare, åtlar? Japp, det är ofrånkomligt, gris?

Ja om vildsvinsjakt pågår så klart.
2015-06-22, 00:57
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Bara en 1 liten bild på Martorp. Hur det såg ut när polisen trängde sig in mellan skjutporten.
http://i.imgur.com/8Y5Zwg3.png

Är det där grisarna håller till?
2015-06-22, 00:58
Medlem
Citat:
Enligt rykten i tråden skall det röra sig en totalpsykotisk jägare hemmahörande i närheten av Kinnekulle som troligtvis är GM. Kan någon kunnig i Lisa Holm ärendet bekräfta att det finns rykten av dessa slag?

Vore dessutom uppskattat om någon kunde sammanfatta "Jägarspåret" samt "Teorin om de aggressiva grisarna" ,, pallar inte dunka alla 3 tusen sidor

Tack på förhand, Massepojk
Menar du det jag skrivit och frågat om gällande jägare eller menar du att du hört andra rykten?
2015-06-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Härligt! Du har väntat på rätt läge i tolv år. Detta måste följas upp. Har man undersökt bilen eller varifrån kommer infon om denna?

Precis. Har man inget vettigt att säga, så ska man hålla käft - även om det tar ett drygt decennium.

På bilderna som lagts upp på Facebook så syns ju att nummerplåtarna är borttagna, dessutom ser man att baksätet är nedfällt för att göra bagageutrymmet större.

Ägaren bor i Falköping, ca 3 mil från där Mercan hittades.

Något är lurt...
2015-06-22, 01:00
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Menar du det jag skrivit och frågat om gällande jägare eller menar du att du hört andra rykten?

Det florerar mycket rykten. Men din teori är uberintressant. Hade varit bra om någon kan länka bilder på olika varianter av grisar. Lättare om man kan visualisera.
2015-06-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ok, så vi har alltså ett gäng mindre nogräknade grisfarmare i Sverige som tar emot döda kroppar mot en liten extraslant. Detta är dessutom välkänt i kriminella kretsar?

Har jag fattat detta korrekt?

Hur lång tid kan det ta för låt oss säga 5 grisar att mumsa upp en människa? Finns det några youtube klipp på detta fenomen?

Ja.
Därmed DEFINITIVT inte sagt att så är fallet här. För det tror jag inte ett dugg på. Men att det förekommer i andra sammanhang, jodå.

Har ingen aning och jag har svårt att tänka mig att detta läggs ut till allmän beskådan på youtube...
Senast redigerad av julusa 2015-06-22 kl. 01:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in