Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-21, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Oerhört intressant. Enligt inlägg tidigare i tråden ska alltså bilen stå endast 30 km från kaféet. Någon har försökt dölja bilens existens med diverse granris och småträd.
Polisen ska vara underrättad. Hoppas de prioriterar detta och inte "öhh, vi har ju häktat folk för mordet och har inte tid med varenda skitgrej folk anmäler"
Nej, högsta prio, full jävla fart ut med tekniker och kolla upp mercan. Det är helt klart skarpt misstänkt läge.

Årsmodellen är runt 2002-2004.

Ser ut som någon som har försökt sno julgranar i vintras men kommit på att det är enklare att köpa en plastgran.

Om en gärningsperson med koppling till det här fallet har bemödat sig med att köra bilen dit, varför hittades inte Lisa och hennes tillhörigheter där i så fall?

Finns det någon efterlysningen på en sådan bil, någon som har sökt på nätet? Bilen var låst, kanske rädd om den?
2015-06-21, 20:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Ja det var ju tänkvärt, 4 dagar skall det då vara. hela grisen försvann.
Men om det var utomhus borde det gått ännu fortare, samt att det har ju inte varit varmt ute.

Det har blåst mycket under perioden men om det varit lä så har det varit skapligt de dagar solen tittat fram en kropp som befinner sig på marken med högt fgräs och kanske lite buskar hamnar i lä.
2015-06-21, 20:48
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jävligt långsökta teorier om att bröderna fått en kulting som betalning för ett jobb och att de sedan byggt upp en illegal grisfarm med uppfödning som de sedan ska ha ha hämtat mat till vid cafét, haha, att sådana här teorier lyfts upp och bekräftas av idioter i den här tråden kommer leda till att den här tråden dör ut.
Visst, om du tycker det. Men jag spekulerar i hur hon kunde försvinna så omärkligt, stronzo.

Men när jag tänker efter, för mig är en traktor på landsbygden helt anonym, men de folket på bygden kanske är väldigt nyfikna på vem som är ute och åker?
2015-06-21, 20:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad ska hon till Skövde å göra hon bodde i Källby.
Hon bodde i Skövde.
2015-06-21, 20:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Initialt var det (kommer inte ihåg exakt) men typ bortrövande. Allt såg ut som man kunnat förväntad sig vid mopeden, förutom att Lisa var borta. Detta alltså 1,5 timme från att hon SMS:at hem, och man genomsökt närområdena. Kanske stämde det. Att Lisa bortfördes direkt.

Alla spår som sedan återfanns efter hand kan har varit planterade.

Men då måste det funnits ett klart syfte med det. Oklart vilket.

Om fynden vore planterade så borde de återfinnas där de är avsedda att kunna hittas – inte vid en i princip helt otrafikerad intern väg. Nej det handlar nog ändå om GMs reträttväg - och sedan fortsatt mot Martorp.
2015-06-21, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som jag ser det så finns det ingenting i eller utanför caféet som är värt att döda för, inte ens för gästarbetarna på säteriet. Dölja annat brott, till exempel våldtäkt låter troligare i mina öron.
Mitt emot fanns: Där hade bl.a. byggnadsställningar och diesel stulits. Men att de här bröderna som gm sitt arbete visste precis när kaféet stängde, osv, skulle ha slagit till med en stöld i så nära anslutning till att flickorna låst kaféet förefaller inte så sannolikt. Annars skulle man t.ex. kunna tänka sig att LH fått syn på dem och då upplevts som ett reellt hot. - Hur skulle dessa bröder ha agerat om de fått klart för sig att deras arbetsgivare skulle få reda på att de stal? - Vad skulle de riskera som var så farligt att de känt sig tvungna att döda ett farligt vittne?

När bröderna tas av polisen kommer kvinnan (den enes hustru) springande, iklädd förkläde och med en skjorta i högsta hugg till sin man. Samtidigt ber hon en granne att kontakta arbetsgivaren: Man vet inte hur lång tid förhören ska ta; dagen därpå är det måndag och ny arbetsdag; arbetsgivaren behöver veta att man inte uteblir utan skäl. - För vad kan då hända? Kommer lönen att frysas inne och de riskerar bli av med sitt boende, osv.
2015-06-21, 20:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ser ut som någon som har försökt sno julgranar i vintras men kommit på att det är enklare att köpa en plastgran.

Om en gärningsperson med koppling till det här fallet har bemödat sig med att köra bilen dit, varför hittades inte Lisa och hennes tillhörigheter där i så fall?

Finns det någon efterlysningen på en sådan bil, någon som har sökt på nätet? Bilen var låst, kanske rädd om den?

Bilen ser blank och fin ut. Eller är riset där för att kolla om någon gått fram och snoka kring den, riset döljer från fotograferingsvinkeln plåtarna. Men jag tycker de liknar de bilar som folk från FM ibland åker omkring i
Dock osäker på om de kör med Mercedes.
2015-06-21, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det finns ju en lite göl eller sjö precis i anknytning till Cafet på baksidan.
Är det möjligt att det finns fisk i den lilla?
Bröderna gillar ju att fiska, kanske de sitter där och metar och BO dyker upp och det spårar ur,,,,

Intressant med bilen för övrigt, ovanligt klantigt att inte elda upp den om den skulle vara inblandad i detta.

Kanske där de fiskar, inte tänkt så långt, det stämmer det finns vatten där. En naturlig anledning för någon att befinna sig kring caféet. Kan ju ha sett två tjejer dundra iväg med bilen, de hade bråttom, men såg strax innan att Lisa rundade husknuten helt själv.
2015-06-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
precis, och inte fan skulle man släpa en flicka över en väg in i en lada när man har ett sådant skyddat läge... och det skulle nog vara säkrast att hämta en eventuell kropp därifrån också jämfört med att stanna vid en lada synlig från vägen. en sak som oroar mig är att det inte verkar finnas några säkrade spår från baksidan av kaffet, eller har det varit några tekniker där och plockat med sig något? är det någon som har koll på det?

Till synes verkar hon inplockad i en bil som bara tyst försvann i tomma intet. Sedan dyker prylar bara upp lite slumpmässigt här och där ... Då måste det varit en person som kan har rört sig legalt i området.

Kan Lisa bara varit en bricka i ett större spelbord?

Om vi för en stund bortser från Lisas nära och kära, Lisa själv naturligtvis.

Vem drabbas då?

Jag undrar om makt, girighet och pengar är involverat. Till syvende och sist är det en vanlig drivkraft.

Ett hugskott.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bodde i Stöpen.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad ska hon till Skövde å göra hon bodde i Källby.

Nej BO bodde inte i Källby utan i Stöpen omkring 4 mil från Blomberg. Orten Stöpen ligger i Skövde kommun.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vadå? Att de hade ihjäl Lisa för att mata grisar istället för att nalla ett par skäppor pellets hos bonden dit de hade tillträde om det nu var kris? Eller sätta grisen i koppel och låta den böka upp lite rötter?
Nej, pga grisarna brukade de låna traktor med släp för att hämta mat, och passade kanske då på en del andra lönande extraknäck? Som LH blev vittne till?
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Visst, om du tycker det. Men jag spekulerar i hur hon kunde försvinna så omärkligt, stronzo.

Men när jag tänker efter, för mig är en traktor på landsbygden helt anonym, men de folket på bygden kanske är väldigt nyfikna på vem som är ute och åker?

När du bott på landet ett tag kan du höra på ljudet vem det är som kommer körande med en traktor eller bil utanför huset. Ibland vaknar man på natten av att ett okänt fordon kör förbi och när man slänger sig upp och tittar ut så är det då en skogsmaskin eller liknande som normalt inte kör förbi.

En gång var det dieseltjuvar med en äldre pickup som jag vaknade av. Klantarna körde ytterst långsamt förbi på vägen och då reagerade man direkt av att de boende som kommer hem sent på natten kör inte så långsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in