Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Rånteorin är möjlig. Många ställen blir rånade precis vid stängning.
Men då tror inte jag på lituaerna, utan jag tror likt GW på nån i flickans ålder med ett tidigare kriminellt förflutet.
Där har du ju faktiskt en poäng. Att hon snubblat på ett inbrott vid den där tiden tror jag inte på, men däremot är det mer tänkbart att någon väntat på att bara en person ska bli kvar på plats för att sedan tvinga denne att öppna.
Men samtidigt: På en sån liten plats tror jag ingen lokal förmåga, inklusive Litauerna, skulle göra något sådant. Igenkänningsrisken är ju helt enorm. Att det är en lokalt förankrad gärningsman är ju i princip givet med tanke på var kroppen hittats.
Tror inte heller att Litauerna skulle vara skyldiga till andra stölder runt om i trakten. De ska ju tydligen ha jobbat där i sex år och man skiter väl inte där man äter, plus att de ju lätt skulle kännas igen och åka dit så det sjunger om det om någon observerar dem eller deras fordon. Sånahär stölder på landsbygden brukar det väl mest vara kringresande ligor och pundare/småkriminella från nån relativt närliggande ort som sysslar med. Möjligen att Litauerna skulle kunna vara tipsare åt landsmän.