Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 20:38
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Mercedes som hittats ute i skogen: tråden dränks i inlägg så jag hjälper till att sprida länken igen .

https://www.facebook.com/pages/Ängslyckan/121404814675112

Ni som är duktiga på bilar kan ni se årsmodell? Det ser ut som att man fällt ner baksätena iaf för att transportera något.

Jag la även upp bild på Mercedesen ifall den försvinner

se länk

http://forumbilder.com/image/rAv
2015-06-21, 20:38
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo där är nog något slags förråd för saker som bör vara under tak men för dörren hänger en presenning (som typ en rullgardin likt man brukar ha på vedboda) men det ser inte ut som man förvarar något särskilt stöldbegärligt där, på sin höjd en större grill och eller gräsklippare? Då borde de väl tagit Lisas moped också om detta var så pass värt att slå ihjäl för, och skulle någon gått och rotat i förrådet där medan folk rörde sig i och precis utanför fiket? Det händer då och då härikring att folk märker att någon varit i deras olåsta uthus utan att de finner att något stulits, exempelvis trädgårdsmöbler som varit hopfällda är plötsligt några stolar utfällda som om någon suttit där. Tonåringar som röker hasch eller dricker?
Men detta är en uteplats för personalen. Det borde finnas en bakre ingång till kafeterian. Trappan leder till den norra flygeln av byggnadskomplexet men på flygbilder ser man att "förrådet" sträcker sig bort till den södra flygeln. Kanske finns det en dörr bakom det gallerförsedda förrådet, som säkert är en lastplats. För man konkar väl inte mjölsäckar från framsidan.
2015-06-21, 20:39
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Skulle i så fall vara vid den lila dammen/sjön, har mått avstånder ca 600m

http://www.hitta.se/kartan!~58.54005,13.35762,16z/tr!i=Kh1rXXIl

Du kan ha helt rätt hittades hennes kropp här finns det mycket som stämmer med uppgifter som kommit fram.
2015-06-21, 20:40
Medlem
Tror dem flesta här inne att det är bröderna? Tidigare ostraffade. Eller finns det annan mgm?
2015-06-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Relationsdrama som urartat lägger jag min röst på. Förövaren kan vara en svartsjuk kvinna. Flera inblandade som känner varandra väl, och absolut tillhörande runt omkring Blomberg rent geografiskt.
Jag kan ju inte skriva rakt ut vem jag misstänker. Men gillar inte caféet, deras hemsida och de som uttalat sig i media.

Jag har också en teori. Jag tror att det är fråga om en fel offer. Mer törs jag inte säga.
2015-06-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Spontant finns det brytmärken?

Spontant, finns det larm?
2015-06-21, 20:44
Medlem
Om Lisa åkt moped åker hon förbi Litauernas hus och vidare genom skogspartiet och förbi där hon hittades!
Kanske hon blev tagen på vägen där i skogspartiet och därifrån bortförd. Mopen tillbakakörd...

Litauerna och eventuellt annan GM såg henne även på morgonen på väg till cafeet.

Se här: (förstora kartan och följ vägen från cafeet [Blomberg 2]
https://www.here.com/directions/walk/Sk%C3%B6vde,-Sverige:58.3914,13.84729/Blomberg-2,-SE-531-95-G%C3%B6tene,-Sverige:58.547779,13.33314?map=58.53562,13.37321,1 5,satellite
2015-06-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Föreställ er hur en kropp ser ut när den har legat i eller bredvid ett fuktigt och varmt stall i fem dygn, nu tänker jag närmast på husflugan vars larver kläcks inom ett dygn.

Jag varnar känsliga tittare, ett exempel som åskådliggörs med en död gris:

Fortfarande någon som undrar varför en polis skakade och grät, en tekniker som är vitblek och någon som borrar in fejset i sin hunds päls. Föreställ er att se denna flicka i ett sånt här skick så förstår man att reaktionerna inte måste bero på en styckning. Jag tror att om kroppen var styckad så skulle det inte upplevas på samma obehagliga vis, faktiskt.

EDIT;Det här förutsätter att kroppen hittades inomhus.

Ja det var ju tänkvärt, 4 dagar skall det då vara. hela grisen försvann.
Men om det var utomhus borde det gått ännu fortare, samt att det har ju inte varit varmt ute.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Där har du ju faktiskt en poäng. Att hon snubblat på ett inbrott vid den där tiden tror jag inte på, men däremot är det mer tänkbart att någon väntat på att bara en person ska bli kvar på plats för att sedan tvinga denne att öppna.

Men samtidigt: På en sån liten plats tror jag ingen lokal förmåga, inklusive Litauerna, skulle göra något sådant. Igenkänningsrisken är ju helt enorm. Att det är en lokalt förankrad gärningsman är ju i princip givet med tanke på var kroppen hittats.

Tror inte heller att Litauerna skulle vara skyldiga till andra stölder runt om i trakten. De ska ju tydligen ha jobbat där i sex år och man skiter väl inte där man äter, plus att de ju lätt skulle kännas igen och åka dit så det sjunger om det om någon observerar dem eller deras fordon. Sånahär stölder på landsbygden brukar det väl mest vara kringresande ligor och pundare/småkriminella från nån relativt närliggande ort som sysslar med. Möjligen att Litauerna skulle kunna vara tipsare åt landsmän.

Litauernas bostad kan vara en ankarplats. Agerat mellanhänder.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/operation-gunvor-stoppar-utforsel-av-stoldgods
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Det är inte ett helt osannolikt scenario således att de hade grisar undangömda någonstans som de behövde mat till.

Vadå? Att de hade ihjäl Lisa för att mata grisar istället för att nalla ett par skäppor pellets hos bonden dit de hade tillträde om det nu var kris? Eller sätta grisen i koppel och låta den böka upp lite rötter?
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det finns ju en lite göl eller sjö precis i anknytning till Cafet på baksidan.
Är det möjligt att det finns fisk i den lilla?
Bröderna gillar ju att fiska, kanske de sitter där och metar och BO dyker upp och det spårar ur,,,,

Intressant med bilen för övrigt, ovanligt klantigt att inte elda upp den om den skulle vara inblandad i detta.
2015-06-21, 20:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
Om Lisa åkt moped åker hon förbi Litauernas hus och vidare genom skogspartiet och förbi där hon hittades!
Kanske hon blev tagen på vägen där i skogspartiet och därifrån bortförd. Mopen tillbakakörd...

Litauerna och eventuellt annan GM såg henne även på morgonen på väg till cafeet.

Se här: (förstora kartan och följ vägen från cafeet [Blomberg 2]
https://www.here.com/directions/walk/Sk%C3%B6vde,-Sverige:58.3914,13.84729/Blomberg-2,-SE-531-95-G%C3%B6tene,-Sverige:58.547779,13.33314?map=58.53562,13.37321,1 5,satellite
Vad ska hon till Skövde å göra hon bodde i Källby.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in