Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jaaa, Skjutningen i Uddevalla för inte så länge sen. Där sitter två bröder häktade på sannolika, och ingen av dem har erkänt.

Men det fallet handlar väl om en uppgörelse i den kriminella världen där även BO ingår i. Vilket är lite osannolikt i detta fall. Om någon av litauerna är GM så tror jag inte att de två andra kommer att hålla ut. De kommer att berätta vad de vet även om de skulle fällas för att ha skyddat GM.
2015-06-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Tyvärr anser jag du har fullständigt fel, BO har inte gått en meter från sin arbetsplats på egna ben.
Antingen mördades hon på plats (mest troligt) eller blev bortförd med fordon (bil, traktor/lastmaskin)

Det tror inte jag. Man dödar inte någon på ett öppet plats när man har en lada med fyra väggar och ett tak bara några meter ifrån. Man drar sig till ladan som verkar vara öppet och ge skydd för insyn.
2015-06-21, 20:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej, jag tror att det är en:

Mercedes E 270 CDI, stationcar av något slag

https://www.facebook.com/pages/%C3%84ngslyckan/121404814675112 bilder på den upphittade bilen

Är det små granruskor lutade mot bilen eller är det bara som det ser ut? Synd man inte ser plåtarna om de påstås vara utländska. Men min tanke när jag såg uppgiften om bilen att kanske hennes faders kollegor från Försvarsmakten är ute och letar, den bilen ser väl ut lite som den typen av bil (om den dessutom har svartgula plåtar).
2015-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Den absolut troligaste förklaringen till Lisas försvinnande är att troligtvis två personer lurpassat på caféet till efter stängning.

När bilen med jobbarkompisarna lämnat platsen trodde man att det var grönt ljus för ett inbrott.

Sedan har tjuvarna upptäckt Lisa, eller blivit upptäcka av henne.

Därefter har det spårat ur på något sätt, och man har slagit ihjäl henne!

Rent allmänt är väl ett avbrutet inbrott en inte så tokig idé... Men strax efter sex på kvällen, innan det ens blivit mörkt, bara minuterna efter att personalen gått och kunnat komma tillbaks när som helst för att de glömt något?
2015-06-21, 20:10
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kan inte utläsa detta i hans uttalande.

Jag tror inte på teorin att något styckats, jag tror att den var hel.
Självklart riktigt jobbigt att hitta en avliden person som man letat efter i nästan en vecka.
2015-06-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Mordet på Helena Bering var länge ett mysterium men så småningom så klarnade det.. många likheter..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10487788.ab

Vilket ser du likheten med den ekonomiska biten? Den enda likhet är dock att det är Litauer
2015-06-21, 20:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Mercedes som hittats ute i skogen: tråden dränks i inlägg så jag hjälper till att sprida länken igen .

https://www.facebook.com/pages/Ängslyckan/121404814675112

Ni som är duktiga på bilar kan ni se årsmodell? Det ser ut som att man fällt ner baksätena iaf för att transportera något.
99-2003 E-Klasse S210 karossen
http://www.autoevolution.com/cars/mercedes-benz-e-klasse-t-modell-s210-1999.html
2015-06-21, 20:12
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det tror inte jag. Man dödar inte någon på ett öppet plats när man har en lada med fyra väggar och ett tak bara några meter ifrån. Man drar sig till ladan som verkar vara öppet och ge skydd för insyn.
Det verkar vara insynsskyddat där mopeden stod. Sommargrönskan verkar även hindra insyn från gården bakom kafeterian.
2015-06-21, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Du har rätt, men en traktor med släp förklarar varför ingen har lagt märke till något. LH försvann på någon minut och ingen tycks ha sett något mystiskt.

Men om man trots allt funderar över motivet, om det nu var ett olyckligt sammanträffande, så vad kan ha hänt som trappade upp en bagatellartad förseelse, att ha kommit med fordon där bakom kafeterian, till ett bortrövande eller mord?

I bakgrunden på övre bilderna i https://www.dropbox.com/s/w9lh1qyqokdrga3/kafeterian.jpg?dl=0 syns ett utrymme som liknar en lastplats försett med galler. Antag att LH märkte att någon var där inne när fordonet kom. Då borde ett inbrottsscenario ha framstått som ganska uppenbart för LH som plötsligt blev ett farligt vittne.

Eller vad hände dessa få minuter som fick gm att mörda?

Är det vanligt att tjuvar gör inbrott hos grannen? Jag menar bara att det vore direkt korkat av bröderna att riskera sina jobb genom att ertappas med att sno Lenas finporslin, nej det ser jag som ytterst osannolikt. Vad på caféet är värt mer än tjugotusen kronor i månaden samt friheten att få röra sig var man vill?
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det fallet handlar väl om en uppgörelse i den kriminella världen där även BO ingår i. Vilket är lite osannolikt i detta fall. Om någon av litauerna är GM så tror jag inte att de två andra kommer att hålla ut. De kommer att berätta vad de vet även om de skulle fällas för att ha skyddat GM.
Vad vet du om dessa litauers ev. brottslighet? Inte ett dugg förstås.
Det har stulits friskt i närområdet på senare tid, det har gjorts inbrott, det har försvunnit saker tom från kafét ( sannolikt kvinnan ) kaffekoppar osv.
Det mesta talar för att dessa litauer är tjuvpack som stjäl så fort de får tillfälle, rekordeligt folk verkligen.
Tjuvar, våldtäktsmän, mördare, fy fan.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Blånekade inte Anders Eklund in i det sista?
Ulf Ohlson bedyrande sin oskuld trots fällande dom med fingeravtryck och med DNA från åtminstone ett av offren. Detta nekande var tom långt efter domen och medans han satt i fängelse.

Anders Eklund erkände när han överbevisats – det samma gällde inte för Ulf Ohlson.
2015-06-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Rent allmänt är väl ett avbrutet inbrott en inte så tokig idé... Men strax efter sex på kvällen, innan det ens blivit mörkt, bara minuterna efter att personalen gått och kunnat komma tillbaks när som helst för att de glömt något?

Ja, en inbrottstjuv med en viss yrkesstolthet hade givetvis koll på öppettider och när personal har gått hem om han bevakar stället. <Sen hade han väntat ytterligare en stund för den händelse någon skulle komma tillbaka o hämta något kvarglömt precis som du sa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in