Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Ledsen, men det är inte litauerna om ni frågar mig. Ostraffade och oerfarna brottslingar menar jag skulle polisen lyckas klämma ett erkännande ur. Dessutom saknas det teknisk bevisning.

My two cents...

Hela tiden kommer det in folk i tråden som säger att det saknas teknisk bevisning, jag undrar hur vet du det?
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Någon annan kanske kan förklara om det verkar rörigt. Jag lägger inte mer tid på icke konstruktiva ifrågasättande kommentarer.

jag jobbar inte inom polisen, men inte heller långt ifrån å även om det infe ska vara så så hör man en del, lite hintar hit å dit inget konkret givetvis det vore helt fel, men jag tror du hittar på. Som någon skrev att kvinnan inte överklagar säger det mesta.
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Någon annan kanske kan förklara om det verkar rörigt. Jag lägger inte mer tid på icke konstruktiva ifrågasättande kommentarer.

Hahaha, där fick jag förklaringen, tack!

Anser du att jag inte är konstruktiv för att jag ifrågasätter din motsägelsefullhet, ja, då kan du inte vara så mycket annat än ett troll.
Det här är ett diskussionsforum, vill du att vi ska ta dina ord som absolut sanning, så ta det någon annanstans.
2015-06-17, 19:46
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Avfärdad som ett fett jävla troll.
Han såg honom fiska på fredagen tidigare samma kväll de blev gripna. Ganska ointressant information egentligen, men trollande är det inte.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
När ska han in i hovrätten då?

Han ska nog inte in utan de avgör ärendet på handlingarna men om överklagandet är inne under morgondagen kommer vi med största sannolikhet få hovrättens beslut under morgondagen.
Medlem
Bouchets avatar
Kinnekulle Ring ligger ju bara ett stenkast från Martorp. Var där på lördagen i samband med Saabfestivalen. Fyfan.
2015-06-17, 19:47
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
H*n trollar. Om nu personen i fråga såg dem fiska, särskilt under den aktuella tidpunkten, då är h*n deras bästa alibi och borde höra av sig till polisen.

Om nu inte detta troll redan blivit hörd, vilket då inte borde resultera i att bröderna grips. Så mata inte trollet!

Jag kan ha fel men tycker att svaren är sansade och sakliga.
Har jag fel bjuder jag på en öl till hösten, när allt är klart.
2015-06-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Hela tiden kommer det in folk i tråden som säger att det saknas teknisk bevisning, jag undrar hur vet du det?
Det finns ju i nuläget ingen verifierad teknisk bevisning, utan svaret på det dröjer ett tag till. Tror att många har missuppfattat det som att det är helt tomt på bevisfronten.
Missing People är en ideell organisation medlem borde vara reggad.
Offentligt register?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89

Åklagaren har själv sagt att just nu finns ingen teknisk bevisning som binder de misstänkta till brottet. Detta finns emellertid teknisk bevisning men än så länge vet vi inte vad den avser och hur stark den här samt vilka eller vilken den binder till brottet.
2015-06-17, 19:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
GWs teori är alltså att GM är i LH:s ålder. Tror jag inte ett ögonblick på. Litauerna är de skyldiga.

GW avfärdar litauerna eftersom det avviker från statistiken. Men någon gång gör det ju det.

GW är förvisso en trevlig prick – men är främst romanförfattare. Som kriminolog hade han nästan ”inga” uppdrag. Dock duktig på statistik. Det här brottet kommer inte att lösas med statistik.

Rätt folk är f.ö. inplockade, även om nu frun inget har där att göra.
2015-06-17, 19:49
Medlem
Wildsomes avatar
Jag har tänkt samma sak som GW sa idag. Det är väldigt statistiskt otroligt att tre personer utan kriminell bakgrund är involverade i ett mord av den här typen. Det är betydligt mycket troligare att det är någon i Lisas ålder som hon känner sedan tidigare, och även om jag gissade på kollegorna (och hade fel) så kan vi inte utesluta att det finns en sådan gärningsman på fri fot där ute.

Polisen verkar ju ha dålig teknisk bevisning mot litauerna, det förstår jag inte varför de skulle ha med tanke på hur klumpigt litauerna gjort allt annat (med de tappade bevismaterialen) i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in