Citat:
Ursprungligen postat av
David-Hume
Hur hade du som polis tolkat det om arbetsgivaren rapporterar att de arbetare som arbetat i ladan där BOs handske hittades helt plötsligt tog sitt pick och pack och stack och slutade dyka upp på arbetet?
Detta hade varit det dummaste de kunde ha gjort. Det bästa de kunde göra var bara och stanna kvar och invänta "bättre tider".
Återigen så upprepar jag detta, att allt kom att gå mycket snabbt. Betydligt snabbare än vad de hade tänkt sig. Enbart ca 2½ timme efter att Lisa hade skickat sitt SMS till fadern, så är denne på plats. Att det redan under söndagskvällen kom att letas efter den försvunna är jag övertygad om att detta inte ens fanns i deras sinnesvärld. Först tidigt måndag morgon var nog det GM trodde.
Inte kom det att bli "bättre" ur GM synvinkel framöver. Ett stort antal poliser kom att delta i sökande efter henne. Under onsdagen utökades sökandet även med MPS, som kom att bli deras största engagemang någonsin hittills.
Det måste ha rått en stor panik hos de inblandade på ett mycket tidigt stadium.
Detta resonemanget bygger jag alltså på att de båda häktade är de skyldiga. Om de sedan är det vet jag naturligtvis lika litet som alla andra deltagande i tråden.
Under veckan som nu kommer, så kommer vi sannolikt att få reda på något mera. Tycker dock att det är bra att polis och åklagare inte läcker utan behåller det de vet tills vidare. Tids nog kommer vi att få reda på en hel del.