Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 04:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det jag tycker är det mest häpnadsväckande i detta fall är att allt är så tyst.
Nu menar jag inte att polisen inte går ut med uppgifter.
Men var är alla vännerna? Vi pratar om en 17åring som borde ha fullt av vänner som media borde vara sjukt intresserade att intervjua? Det verkar inte finnas någon pojkvän? Inte alls konstigt men nog när det är en sån söt tjej att det skall finnas väninnor och hon har väl en massa hobbys?
Är det bara jag som reflekterar över att det är märkligt att inte fler nära och kära vill berätta om denna fantastiska tjej?
De kan ju knappast ha fått förbud att snacka.......munkavel?

Tycker som du, at det är märkligt att det är så tyst.
2015-06-21, 04:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLmm
De kanske inte vill prata med media det första de gör efter att de fått höra om hennes död?

tja det är många som brukar känna det som ett sorgearbete att få prata om det. Är ju det media är bra på att fånga sorg i stunden.
Tror inte ett dugg på att just detta fallet är annorlunda, finns alltid mänskor som vill prata. Men här är det väldigt tyst
2015-06-21, 04:25
Medlem
Citat:
Men var är alla vännerna? Vi pratar om en 17åring som borde ha fullt av vänner som media borde vara sjukt intresserade att intervjua? Det verkar inte finnas någon pojkvän? Inte alls konstigt men nog när det är en sån söt tjej att det skall finnas väninnor och hon har väl en massa hobbys?
Är det bara jag som reflekterar över att det är märkligt att inte fler nära och kära vill berätta om denna fantastiska tjej?

Det har dom ju redan försökt. Bland annat Expressen försökte ju få sig en intervju av Lisas vänner, vilket de absolut inte ville.
2015-06-21, 04:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tycker som du, at det är märkligt att det är så tyst.

tack för det! Jag började känna mig jävligt ensam om den känslan. Men jag tycker den är så påtaglig och jag undrar om BO kanske var en väldigt ensam tjej
2015-06-21, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Kolla kvitton?
Om hon tanka fullt dagen innan, hur fan ska de veta hur långt hon kört sen dess?

Om dom vet hur mycket hon tankade för så kan dom räkna ut hur mycket som fanns i tanken.
Troligtvis tankar man då när bensinen börjar ta slut.
Betalade antingen med ett eget kort eller med pappans kort.
Dom kan ju inte räkna exakt men dom kan få ett hum om hur mycket hon kört.
2015-06-21, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jag tror de hade hittat henne snabbare om det luktat myrsyra där man inte förvarar ensilage.

Är det ngt konstigt med att de luktar myrsyra på en gård?
Och nej, de luktar inte över hela bygden!
2015-06-21, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Om dom vet hur mycket hon tankade för så kan dom räkna ut hur mycket som fanns i tanken.
Troligtvis tankar man då när bensinen börjar ta slut.
Betalade antingen med ett eget kort eller med pappans kort.
Dom kan ju inte räkna exakt men dom kan få ett hum om hur mycket hon kört.

På den teorin kan de inte få fram ngt, för det vet inte hur mkt hon hade kört innan hon parkera på jobbet på morgonen! Tror du på de du säger sj?
2015-06-21, 04:33
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:

Det verkar som om Lisas kompisar inte vill prata: http://nyheteridag.se/sa-trakasserar-expressen-lisa-holms-kompisar-respekten-ar-valdigt-lag/

Men håller med om att det är skumt att ingen närmare uttalat sig. Hennes arbetskompis intervjuades ju, men hon var några år äldre och mest troligt inte så nära Lisa. Vid minnesstunden intervjuades folk som inte kände henne personligen men kände till henne.
2015-06-21, 04:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollsan
Det har dom ju redan försökt. Bland annat Expressen försökte ju få sig en intervju av Lisas vänner, vilket de absolut inte ville.

okej det är inget jag hört om. Men du menar att du på fullt allvar tror att expressen ger upp om de säger nej en gång till en intervju?
Så arbetar sällan media
2015-06-21, 04:34
Medlem
Citat:
tack för det! Jag började känna mig jävligt ensam om den känslan. Men jag tycker den är så påtaglig och jag undrar om BO kanske var en väldigt ensam tjej

Det finns en ex pojkvän.
Han är avförd, spelade fotboll i den vevan Lisa försvann.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Är det ngt konstigt med att de luktar myrsyra på en gård?
Och nej, de luktar inte över hela bygden!
Om man arbetar på gården och det börjar lukta myrsyra från utrymmen där det inte ska så reagerar man ja.
Medlem
Citat:
Kanske har de hörsammat polisens uppmaning till medierna (den som framställdes under presskonferensen förra helgen) att lämna familjen ifred. Eller så är det helt enkelt så att LH:s vänner eller bekanta har en god fostran och karaktär och inte pladdrar likt oss idioter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in