Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 01:21
Medlem
Har det framkommit något nytt om vad som hände Lisa ? Hur hon dog ?

Har det framkommit något nytt om dom misstänkta GM ?
2015-06-22, 01:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Varför skulle en empatilös jägare med mord i sinnet röra sig på åkrarna kring Kinnekulle? Går han runt och skjuter sork och möss eller?
Och varför skulle han uppehålla sig vid cafébyggnaden just precis när det är stängningsdags?
Skulle han därefter ha dragit omkring i ladorna i full gång med att göra sig av med kroppen och samtidigt hoppats att ingen skulle se honom? Hur kunde GM veta att det var fritt fram på den plats där BO hittades? (Det tog trots allt några dagar innan kroppen hittades).

Man kan väl vara jägare trots att man jobbar på Martorp?

Och varför vara vid caféet? Ja kanske för att hämta gammalt bröd till en åtel, långsökt?
2015-06-22, 01:22
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Någon gjorde det.

Det sitter två häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
2015-06-22, 01:24
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Tack! Det ska jag göra.
Jag tror Länsstyrelsen har koll på jaktvårdsområden och jaktledare.
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
camilla läckbergs deckare handlar väl om den trakten???

ingen sannolikhet att nån dåre fått inspiration från böckerna?
Jag hade för mig att de utspelade sig i Fjällbacka i Bohuslän, men nu när du säger det så kan det ju vara Fjällbacka på Kinnekulle.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Varför skulle en empatilös jägare med mord i sinnet röra sig på åkrarna kring Kinnekulle? Går han runt och skjuter sork och möss eller?
Och varför skulle han uppehålla sig vid cafébyggnaden just precis när det är stängningsdags?
Skulle han därefter ha dragit omkring i ladorna i full gång med att göra sig av med kroppen och samtidigt hoppats att ingen skulle se honom? Hur kunde GM veta att det var fritt fram på den plats där BO hittades? (Det tog trots allt några dagar innan kroppen hittades).

Underbart inlägg. Kan jägaren ha gömt sig i någon av brunnarna i ladan i väntan på sitt offer? För en jägare är det ju normalt att ligga och lurpassa i typ grävlingsgryt och större fågelbon.
2015-06-22, 01:25
Medlem
Citat:
Det sitter två häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
De är dessvärre inte dömda än
2015-06-22, 01:25
Medlem
Frågan är ju om detta slaktrum var låst eller ej. Är det inte jaktsäsong så är det nog
olåst. Jägarna låser troligtvis rummet när de har djur hängandes där inne.

**
2015-06-22, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Jag hade för mig att de utspelade sig i Fjällbacka i Bohuslän, men nu när du säger det så kan det ju vara Fjällbacka på Kinnekulle.

Nej, Bohuslän.
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan väl vara jägare trots att man jobbar på Martorp?

Och varför vara vid caféet? Ja kanske för att hämta gammalt bröd till en åtel, långsökt?

Om det nu fanns såna rutiner att "gammalt bröd" skulle säljas/skänkas till jägarna i trakten så är jag övertygad om att caféföreståndarinnan kände till dessa och såklart hade polisen informerats, varpå hela den skjutglada klubben hade blivit föremål för förhör. Men nu sitter ingen jägare häktad och därmed är teorin ytterst långsökt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jag tror Länsstyrelsen har koll på jaktvårdsområden och jaktledare.
Ska ringa dit och kolla i morgon. Tack!
2015-06-22, 01:28
Medlem
Citat:

Att vapen skulle vara aktuellt har vi inte sagt utan vad det är för typ utav person vi söker. Lisa körde moped själv första gången den dagen och någon i området kan ha fått reda på det. Pratet går fort i små byar. Personen är med all sannolikhet från området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in