Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 17:09
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De skulle väl kunnat sagt det redan nu?! Det är just det som ä är en egenhet jag finner märkligt. Ingen har sagt något under begäran att få uttala sig anonymt till någon journalist. Annars brukar det direkt komma någon kommentar från någon "som vill vara anonym". Alla har bara haft gott att säga utifrån det lilla som kan sägas (eftersom man inte känner litauerna närmare).

Kan väl kanske vara att någon sagt något till polis och man därför inte hört något. Men att eljest komma långt efteråt och påstå att de gjorde det och det låter ju inte annars så trovärdigt. Folk vittnar ibland om sådant de tycker eller tror har hänt. Vilket inte nödvändigtvis är sant.. Lika lite som det är någon absolut sanning att genuint trevliga människor aldrig skulle begå ett grovt brott. Otroligt många psykopaterär utåtriktade och trevliga.
Vi minns fallet med fröken Krantz som brutalt mördades av den etiopiske invandraren Yohannes i sept. 2010.
Denne Yohannes var på jakt framkom det senare, förföljde tjejer, tillfället gavs då fröken Krantz satt ensam kvar på spårvagnen på morronkröken.
Skulle inte förvåna om det småningom framkommer samma här, cafét var ju dock ganska nyöppnat på orten och L.H hade endast sommarjobbat i 3 veckor.
Bröderna höll koll, noterade kanske att L:H den här dagen kom ensam för första gången på moped och lurpassade.
Det triggade igång bröderna, har väl redan antytts från vissa håll, stirrande på tjejerna på kafét.
Det här är nog inte så komplicerat som vissa vill ha det till.
Tillfället kom för bröderna precis som det kom den där gången för etiopiern på spårvagnen i Göteborg i sept. 2010.
Senast redigerad av krackelerar 2015-06-21 kl. 17:11.
2015-06-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackLarsen
Första posten här, innehållandes ett eventuellt långskott:

Hjälmen: Om LH vid ankomsten till jobbet lämnade den hängande på ex vis styret på mopeden, är det väl inte omöjligt att någon under dagen medvetet tagit den, med uppsåt att fördröja hennes avresa?

När LH skall åka hem blir hon därför tvungen att leta efter den. Först inne på cafét, om det var möjligt, men sedan i en vidare cirkel då hon misstänker att någon kanske jävlats med henne. Kanske fanns den inne i ladan?

Resten kan man spekulera vidare i.

Det var väl allt jag hade att komma med.

Men nu är det ju så att vittnen (hennes arbetskamrater) sagt att hon bar sin hjälm i handen när de sa "hej då" efter stängningsdax.
2015-06-21, 17:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jo då är det kanske möjligt att det är där den yngre brodern har varit och "fiskat".

Som sagt, det har varit uppe tidigare, bäcken heter Martorpsbäcken om jag inte är helt felunderrättad, men det kanske jag är.

Hur som helst, det kan finnas bra förklaringar till att bröderna eller någon av dem har synts nära Martorp.

Jag har funderar en del på det där med kontakten mellan MPS och bröderna men även att de sägs att bröderna inte har kunnat ge en förklaring till vad de gjorde nära en fyndplats.

Seriöst, de kan inte uttrycka sig ordentligt på svenska, jag skulle vilja ha konversationen med MPS på band, föreställ er taggade prisjägare konfrontera de här två männen, haha, tillåt mig skratta.

Jag kan inte glömma grannen, språkförbistring sa han.
2015-06-21, 17:11
Medlem
sillynamnams avatar
Det jag inte fattar är varför de stannade kvar, satt och drack kaffe, åkte och fiskade, eller var hemma när polisen knackade på, o.s.v. i stället för att åka därifrån så snabbt som möjligt. Men det är bara en undran. Jag vet inte vad jag tror faktiskt.
2015-06-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som sagt, det har varit uppe tidigare, bäcken heter Martorpsbäcken om jag inte är helt felunderrättad, men det kanske jag är.

Hur som helst, det kan finnas bra förklaringar till att bröderna eller någon av dem har synts nära Martorp.

Jag har funderar en del på det där med kontakten mellan MPS och bröderna men även att de sägs att bröderna inte har kunnat ge en förklaring till vad de gjorde nära en fyndplats.

Seriöst, de kan inte uttrycka sig ordentligt på svenska, jag skulle vilja ha konversationen med MPS på band, föreställ er taggade prisjägare konfrontera de här två männen, haha, tillåt mig skratta.

Jag kan inte glömma grannen, språkförbistring sa han.

Och du tror inte den förklaringen i så fall har kommit fram under en vecka tillsammans med tolk?
Språkförbistring existerar ju inte längre.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vi minns fallet med fröken Krantz som brutalt mördades av den etiopiske invandraren Yohannes i sept. 2010.
Denne Yohannes var på jakt framkom det senare, förföljde tjejer, tillfället gavs då fröken Krantz satt ensam kvar på spårvagnen på morronkröken.
Skulle inte förvåna om det småningom framkommer samma här, cafét var ju dock ganska nyöppnat på orten och L.H hade endast sommarjobbat i 3 veckor.
Bröderna höll koll, noterade kanske att L:H den här dagen kom ensam för första gången på moped och lurpassade.
Det triggade igång bröderna, har väl redan antytts från vissa håll, stirrande på tjejerna på kafét.
Brödernas stirrande var det någon som nyss hittade på i tråden. Snart är det en trådsanning.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tillfället kom för bröderna precis som det kom den där gången för etiopiern på spårvagnen i Göteborg i sept. 2010.

Kan du nämna ett fall i Sverige där 2 europeiska bröder våldtagit en flicka tillsammans?
2015-06-21, 17:13
Medlem
Jag har två idéer vad det gäller
1. kroppen
2. motivet.

1. Kroppen.
Då kroppen påträffades i en "troligen" stor lada, är det inga problem med att köra en stor kombi eller van i. Sen är det bara att köra därifrån med kroppen i.
2. Motivet.
Om man utgår ifrån att en av bröderna gjorde det (eller npgon annan)
och det skulle vara en olyckhändelse (påkört av bilen? traktor?) har denna person störst chans att inget säga. Då blir det inga påföljer.
Hittar man någon bevisning och kan bevisa skuldfrågan, blir man fälld för dråp. Mycket lindrigare straff än vid mord.
Klart de erkänner inte. De har inget att förlora.
2015-06-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det jag inte fattar är varför de stannade kvar, satt och drack kaffe, åkte och fiskade, eller var hemma när polisen knackade på, o.s.v. i stället för att åka därifrån så snabbt som möjligt. Men det är bara en undran. Jag vet inte vad jag tror faktiskt.

Enkelt svar på den frågan.

Att åka därifrån så fort som möjligt och försvinna är detsamma som att erkänna gärningen.

När de också lämnade DNA redan första dagen så var de fast på sin plats.

De visste såklart att de aldrig skulle komma särskilt långt genom att fly.
Bättre strategi att stanna och leka oskyldig.
Mycket bättre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jo då är det kanske möjligt att det är där den yngre brodern har varit och "fiskat".

ja, jag undrar dock hur bred denna ån / bäck kan vara för att det skall vara rimligt att säga att man fiskade där, för mig är det en perfekt plats att gömma någon ( något på, men även ett självklart ställa att leta på.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Hur hade du som polis tolkat det om arbetsgivaren rapporterar att de arbetare som arbetat i ladan där BOs handske hittades helt plötsligt tog sitt pick och pack och stack och slutade dyka upp på arbetet?
2015-06-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Det meddelades under liverapporteringen, så därför kan det vara svårt att hitta i skrift.
Det var en silvrig skåpbil. Först stod den där, sen var den borta. Det kan man se på bilder från platsen den aktuella kvällen. Men reportern sa i livesändningen att bilen hade bogserats bort.

Men MGM är inte ens skrivna i Sverige. De kan förstås ända äga en bil men jag tycker inte att det framgått att så är fallet. Min poäng är i alla fall att om det funnits så mycket som ett fingeravtryck eller hårstrå från Lisa i den bilen som kanske bogserades bort, så skulle åklagaren vid häktningen inte varit tvungen att erkänna att det inte finns teknisk bevisning mot MGM. Det tar inte så lång tid att få fingeravtryckträff eller DNA-träff som många här påstår. Och jag tar för givet att polisen hade prov på DNA och fingeravtryck från Lisa redan innan hon hittades död, med tanke på vem Lisas far är och med tanke på att utredningen handlade om människorov och beskrevs som en särskild händelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in