Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
De skulle väl kunnat sagt det redan nu?! Det är just det som ä är en egenhet jag finner märkligt. Ingen har sagt något under begäran att få uttala sig anonymt till någon journalist. Annars brukar det direkt komma någon kommentar från någon "som vill vara anonym". Alla har bara haft gott att säga utifrån det lilla som kan sägas (eftersom man inte känner litauerna närmare).
Kan väl kanske vara att någon sagt något till polis och man därför inte hört något. Men att eljest komma långt efteråt och påstå att de gjorde det och det låter ju inte annars så trovärdigt. Folk vittnar ibland om sådant de tycker eller tror har hänt. Vilket inte nödvändigtvis är sant.. Lika lite som det är någon absolut sanning att genuint trevliga människor aldrig skulle begå ett grovt brott. Otroligt många psykopaterär utåtriktade och trevliga.
Om det kommer långt efteråt kan det handla om suggestion och masspsykos, "ja just det när jag tänker efter, har han inte tittat lite lystet på mig?"
Det kan vara så att det är så här tyst, och inga läckor, för att ingen vet ett skvatt.
Det gick kanske lite väl fort att gripa litauerna, men det framkommer nog vad det var som gjorde dem misstänkta.