2018-02-25, 20:43
Medlem
Amandishs avatar
En enda gång har det hänt att en snubbe har behövt använda våld när jag har varit med. Vid tillfället var hans förmåga att försvara mig bra. Men det är ingenting som är nödvändigt, inte ens i närheten.
Citera
2018-02-25, 20:57
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Men det är ingenting som är nödvändigt, inte ens i närheten.

Nej, det är det lyckligtvis inte. Men det ändrar inte det biologiska, att mannen självklart är den som skall ta ansvar för sin familjs säkerhet och dö för att försvara den om det behövs och att det för kvinnor på en instinktiv nivå känns bra om sin man har den förmågan.
Citera
2018-02-25, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Vid tillfället var hans förmåga att försvara mig bra.

I see. Dagsformen var fin men hans uppercut hade kunnat slipats lite på. Det är ofta där dessa unga fighters fallerar tyvärr!
Citera
2018-02-26, 08:52
Medlem
Jag gillar att min man kan slåss, men jag uppskattar ännu mer att han bara gör det under ordnade former.

Efter att ha varit tillsammans med en lättprovocerad kille som hamnade i slagsmål såpass ofta att det var mer regel än undantag att jag gick hem själv när vi var ute tillsammans (jag gick direkt om han slogs), så var det otroligt skönt att bli tillsammans med en svårprovocerad man som aldrig startar ett bråk, men som har kapacitet att avsluta bråk.
Citera
2018-02-26, 09:23
Medlem
Provocative2.0s avatar
Kul topic det här.
Självklart vill en kvinna ha en man som kan slåss. Man lär sig att slåss av två anledningar.
Den första o ovanliga är att han satsat på kampsport.
Den vanligaste är ändå att de lärt sig det på gatan då de inte lärt sig att argumentera o prata sig ur situationer utan i stället väljer att ta till nävarna så fort något går emot dem.

Japp. Det låter som rena drömkillarna. Tjejerna måste verkligen drömma om att leva med en kille som kan slå fram sin vilja än att kunna diskutera.
Citera
2018-02-26, 11:37
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Hej! många kvinnor nu för tiden säger att de tycker det är löjligt med killar som slåss. Är det verkligen så att dem tycker det? Naturligt sätt borde det vara en fördel med killar som kan slåss för att försvara familjen, och det borde väl kvinnors reptilhjärna gå igång på? Så varför säger vissa kvinnor att de inte gillar killar som kan slåss? Eller är det bara för dessa kvinnor aldrig haft nån pojkvän som KAN slåss och därför låtsas de inte lägga nån större tyngd över det?

Att kunna slåss är väl alltid bra för alla att kunna. Men man vill ju inte ha en kille som som är någon slags muckmupp och hamnar i slagsmål varje helg.
Citera
2018-02-26, 14:21
Medlem
Krongjorts avatar
Det viktiga kan möjligen vara ordet kan, tar du bort det ordet ur trådrubriken samt frågeställningen, så förändras innebörden av det hela.
Citera
2018-02-26, 14:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kul topic det här.
Självklart vill en kvinna ha en man som kan slåss. Man lär sig att slåss av två anledningar.
Den första o ovanliga är att han satsat på kampsport.
Den vanligaste är ändå att de lärt sig det på gatan då de inte lärt sig att argumentera o prata sig ur situationer utan i stället väljer att ta till nävarna så fort något går emot dem.

Japp. Det låter som rena drömkillarna. Tjejerna måste verkligen drömma om att leva med en kille som kan slå fram sin vilja än att kunna diskutera.

Dock blir man idag nästan nödgad att som man se till att iallafall ha ett någorlunda våldskapital, med "det spännande Sverige". Var för någon helg sedan på besök på Ågatan, och bara på några hundra meters gångsträcka blev tjejerna i sällskapet gång på gång antastade av både afrikaner och afghaner som antingen slet i dem, försökte sälja droger, eller försökte (bokstavligt talat) dra iväg dem upp mot kyrkoparken (frågan är vad de ville göra där?).

Även vi killar blev aggressivt utsatta för försök till drogförsäljning och fick motta hot med stryk (knolla ditt mamma!) när vi avböjde, och tvingades näst intill jaga iväg afrikanerna med våld för att freda oss. Att det knappt 50 meter bort stod inte mindre än 4 st polisbilar i korsningen vid Yngves/Platå verkade inte röra dem i ryggen...

Kan inte vara kul för den ensamma kvinna (eller man helt utan våldskapital) som försöker passera där till fots en mörk kväll...
Senast redigerad av frange 2018-02-26 kl. 14:33.
Citera
2018-02-26, 14:33
Medlem
Femme.Fatales avatar
Det är ju aldrig fel att kunna försvara sig om det skulle behövas. Dock är det sjukt trashigt att söka bråk. Sånt går fetbort!
Citera
2018-02-26, 18:24
Medlem
Det här är en anledning att jag har svårt med tjejer tror jag, jag är för snäll får jag höra rätt ofta.
Det kanske inte är så attraktivt ? Men samtidigt är jag så som person, svårt ändra på det.

Nog skulle jag kunna slåss om jag blir tvungen försvara mig , det är jag övertygad om, men det vet ju inte tjejerna jag träffar haha.
Citera
2018-02-26, 19:56
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Det viktiga kan möjligen vara ordet kan, tar du bort det ordet ur trådrubriken samt frågeställningen, så förändras innebörden av det hela.

Precis, och det verkar som rätt många medvetet (eller omedvetet) tänker bort detta KAN och låtsas att det står "killar som slåss".
Citera
2018-02-26, 20:06
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Dock blir man idag nästan nödgad att som man se till att iallafall ha ett någorlunda våldskapital, med "det spännande Sverige". Var för någon helg sedan på besök på Ågatan, och bara på några hundra meters gångsträcka blev tjejerna i sällskapet gång på gång antastade av både afrikaner och afghaner som antingen slet i dem, försökte sälja droger, eller försökte (bokstavligt talat) dra iväg dem upp mot kyrkoparken (frågan är vad de ville göra där?).

Även vi killar blev aggressivt utsatta för försök till drogförsäljning och fick motta hot med stryk (knolla ditt mamma!) när vi avböjde, och tvingades näst intill jaga iväg afrikanerna med våld för att freda oss. Att det knappt 50 meter bort stod inte mindre än 4 st polisbilar i korsningen vid Yngves/Platå verkade inte röra dem i ryggen...

Kan inte vara kul för den ensamma kvinna (eller man helt utan våldskapital) som försöker passera där till fots en mörk kväll...
Självklart är det bra att kunna försvara sig. Är mest trådstarten jag är irriterad på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in