2015-06-21, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Så det är avskyvärt att uppskatta en man som kan skydda en, men nobelt att önska att andra ska bli misshandlade?

En logisk följd av att ni uppskattar våld och "den starkes rätt" vore att ni borde älska att få stryk, bli våldtagna och mördade. Men så långt når inte er förmåga att löpa linan ut logiskt.
Citera
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Så det är avskyvärt att uppskatta en man som kan skydda en, men nobelt att önska att andra ska bli misshandlade?

Det där försvaret kvinnor har emot ord som innebär fakta som hotar dem på något sätt - där de bemöter det genom att avsiktligt misstolka för att skapa förvirring och spåra ur hela diskussionen är rätt irriterande.

"NÄ DE GÖR JA INTE"
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsMind
Det har vi inte sagt!
Det är just det att du blir kåt av killar som misshandlar andra vi ogillar!
inte att dom försvarar i nödfall!

Och jag ogillar din debatteknik som består av att hitta på åsikter åt mig som jag aldrig uttryckt och sen förkasta dem. Så kallad halmgubbe. Det är så man saboterar en diskussion. Du får gärna citera var jag sagt att jag blir kåt av killar som misshandlar andra.
Citera
Medlem
DevilsMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dianoia
Vad är det du inte förstår din desillusionerade Blue Pill gubbjävel, kan du inte man-up och svälja Red Pill och acceptera depressionen som följer med det i början för att du är rädd och vill inte acceptera världen för det den ÄR?

Här är listan på vad du kommer gå genom om du nu INSER ATT AWALT = ALL WOMEN ARE LIKE THAT, alltså även din mor, syster, mormor osv.. Det finns ingen NAWALT = NOT ALL WOMEN ARE LIKE THAT. Du kommer aldrig hitta en Unicorn för det finns ingen, alla kvinnor är programmerade på ett visst sätt, precis som vi män är programmerade på ett visst sätt.
Här är listan;
1. Denial – Still Plugged -In: “These game guys are a bunch of clowns, there’s no way this works on women. Women aren’t stupid. What a bunch of misogynists.”

2. Anger – Post-Red Pill: “This is ridiculous! Why should I have to jump through all these hoops for women? I just want to be myself. Why couldn’t I have been a Natural Alpha®? I blame my parents/siblings/teachers/God/liberals/feminists/media/society, maybe George Sodini, Andres Breivik, James Holmes wasn’t so crazy after all.”

3. Bargaining – Unplugged: “Well maybe it does have some good points…but, forget the hot girls, they’re way outta my league. I’ll give it a try if it can help me get around the bases with a plain Jane. Do I have to wear the fuzzy hat and black nail polish?”

4. Depression – Bitter Taste of the Red Pill: “Wow, women really respond to this puffed-up act? And guys spend big bucks on it and wind up with more ass than a toilet seat? And I just joined up for this? The world is sad and so am I…”

5. Acceptance – Game Awareness: “Maybe this IS the way things really work. I guess I should give up the gender relations mythology I’ve been holding onto…hey, what do you think of these negs I came up with?”

Det finns något som heter SEXUAL MARKET VALUE - SMV, dessa killar som är ''taskiga'' mot sina tjejer behåller ett högre SMV through out så att säga, ifall de vill ha ett långvarigt förhållande med dem. Genom att alltid ta hand om sig själva, vårda sig själva, och aldrig låta sig bli kontrollerade av kvinnor, de klarar alla SHIT-tests, alltså det kvinnor använder för att HELA TIDEN, kontrollera så att mannen är det han försöker uppvisa sig att vara, ifall han är det så fortsätter relationen som vanligt, ifall inte så börjar kvinna se ned på mannen, och det är precis så det ska vara, det är så naturen fungerar, hon vill alltid hitta en bättre man som är kapabel att stå upp för sig själv och inte bli uppkörd av andra, särskild av en kvinna. NOTERA, du ska aldrig sätta en kvinna på en piedestal, hon är ingenting, målet som du har i livet är det du ska prioritera, alltså att uppnå något med ditt jobb, se så bra ut som möjligt osv.

Kvinnan är bara ett bonus som kommer med när du har ett högt SMV, hon ska aldrig vara målet, för kom ihåg kvinnor gillar bilden av dig, aldrig dig. Därav gör de slut så fort du inte uppfyller bilden de hade om dig, alltså ifall du börjar söla på soffan och inte ta hand om dig, förlorar ditt jobb, eller det går dåligt för företaget, du låter henne bestämma osv..

Now, med det sagt, ska du aldrig ta kvinnor seriöst, det är löjligt hur många MÄN fortfarande tror att Kvinnan är priset,
Kvinnan är aldrig priset, mannen är priset, när det går bra för dig i livet kommer kvinnor flockas runt dig, du behöver inte ens gå ut och ragga.
Det här hollywood hjärntvättade idén om att kvinnan är priset bakom tunneln är skrattretande, och är en Blue Pill mentalitet som måste dö.

Vad är det som är så speciellt med kvinnor säg mig? När det går bra för dig i livet, och du knullat några kvinnor, så kommer du inse. Det finns inget speciellt med dem, det är bara din kemiska obalans som kräver ständigt att du ska reproducera, och din osäkerhet för att du inte kan belägra kvinnor.

Kvinnor och feminister har makten just nu helt enkelt för att samhället har hjärntvättat män att Kvinnan är priset, så fort du inser att kvinnan är en bi-produkt av hur lyckad du är i livet så kommer du inte ha något problem även om du skulle gifta dig med en kvinna.
Förr i tiden så visste kvinnor att det kan inte leva utan sina män därav hade männen högre SMV, även om de inte såg bra ut, helt enkelt för att de försörjde kvinnorna.
Idag är det lite annorlunda, men det är fortfarande samma regler, kvinnor behöver oss mer än vi behöver dem, så fort vi män går on our own way- alltså MGTOW, kommer feminismen dö, därav har vissa kvinnor börjat hata feminism och neka att de är feminister, för att de inte vill förlora High value män, med hög SMV.

Ett av de bästa inlägg jag läst på Flashback gällande hur kvinnans psyke fungerar!
Citera
2015-06-21, 15:11
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
En logisk följd av att ni uppskattar våld och "den starkes rätt" vore att ni borde älska att få stryk, bli våldtagna och mördade. Men så långt når inte er förmåga att löpa linan ut logiskt.

Öh... nej det är inte en logisk följd någonstans? Då är det ju lika logiskt att säga att om man uppskattar att äta vill man bli uppäten. Så med samma argument borde du sluta hyckla, löpa linan ut och låta lejonet äta upp dig.

Brutal misshandel av ordet "logiskt" är en form av våld jag inte uppskattar.
Citera
2015-06-21, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Det där försvaret kvinnor har emot ord som innebär fakta som hotar dem på något sätt - där de bemöter det genom att avsiktligt misstolka för att skapa förvirring och spåra ur hela diskussionen är rätt irriterande.

"NÄ DE GÖR JA INTE"

Haha, precis. Min egen mor gör det. Så fort otrevliga fakta kommer fram ska något helt ovidkommande blandas in.

Jag: "Är det inte ett faktum att du i situation X gjorde handling Y, som bevisligen var fel?"

Min mor: "När jag gjorde handling Y var månen i nedan."

Ungefär.
Citera
2015-06-21, 15:15
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Var har jag skjutit in moral i den här diskussionen?

Men givetvis kommer inte någon som skadar en man som jag älskar få något "upphöjt attraktionsvärde" för mig på grund av det. Kanske för andra kvinnor, det kan ju inte jag styra...

Överallt. Du insisterar på våldspotential och rättfärdigat våld när det i slutändan fortfarande bara är förklädda former av styrka. Din sexualitet har inte förmågan att ta hänsyn till några moraliska parametrar.

Han hade definitivt fått ett upphöjt attraktionsvärde hos andra kvinnor och din man ett sänkt sådant, och om det inte vore för det faktumet att han var din man utan istället någon random så hade antagligen samma princip gällt även för dig.

Jag ska inte utesluta att kärlek kan röra till det hela men att ditt attraktionsvärde skulle påverkas negativt att se honom bli misshandlad och förnedrad tvivlar jag inte en sekund på. Sedan så kanske det händer igen, och ännu gång, i fortsättningen kanske främst genom förolämpningar och liknande. Låt oss ponera att din man helt enkelt inte kan värja sig mot dessa påhopp. Jag kan sätta mitt huvud på att ditt attraktionsvärde för honom kommer att bli mindre och mindre ju längre det fortlöper.

Även om du inte vill tro det om dig själv och det hade gett dig skuldkänslor så tror jag faktiskt att du hade blivit tänd på förövarens förmåga att trycka ned din man. Det är trots allt den biologiskt mest rimliga reaktionen för en kvinna när det kommer till svaga män.
Citera
2015-06-21, 15:18
Bannlyst
Citat:
Öh... nej det är inte en logisk följd någonstans? Då är det ju lika logiskt att säga att om man uppskattar att äta vill man bli uppäten. Så med samma argument borde du sluta hyckla, löpa linan ut och låta lejonet äta upp dig.

Brutal misshandel av ordet "logiskt" är en form av våld jag inte uppskattar.

Nej, det är inte samma sak. Jag gillar inte att ätande så att säga premieras. Du däremot gillar att våld premieras. Men vi vet ju nu att du:

1. Inte kan eller inte vill förstå Schopenhauers filosofi.
2. Tänder på män med våldspotential rent känslomässigt.
3. Har skaffat barn.

Inga bra tecken att en person tänker särskilt logiskt.
Citera
2015-06-21, 15:23
Medlem
MuscleSharks avatar
Jag har faktiskt aldrig hört från någon tjej jag träffat att detta skulle vara attraktivt på så vis att det kommit på tal, och då har jag när jag va yngre sysslat med Thaiboxning och Bjj. Kanske något som det talas om bland tjejer och deras väninnor, vad vet jag.
Citera
2015-06-21, 15:23
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Överallt. Du insisterar på våldspotential och rättfärdigat våld när det i slutändan fortfarande bara är förklädda former av styrka. Din sexualitet har inte förmågan att ta hänsyn till några moraliska parametrar.

Han hade definitivt fått ett upphöjt attraktionsvärde hos andra kvinnor och din man ett sänkt sådant, och om det inte vore för det faktumet att han var din man utan istället någon random så hade antagligen samma princip gällt även för dig.

Jag ska inte utesluta att kärlek kan röra till det hela men att ditt attraktionsvärde skulle påverkas negativt att se honom bli misshandlad och förnedrad tvivlar jag inte en sekund på. Sedan så kanske det händer igen, och ännu gång, i fortsättningen kanske främst genom förolämpningar och liknande. Låt oss ponera att din man helt enkelt inte kan värja sig mot dessa påhopp. Jag kan sätta mitt huvud på att ditt attraktionsvärde för honom kommer att bli mindre och mindre ju längre det fortlöper.

Även om du inte vill tro det om dig själv och det hade gett dig skuldkänslor så tror jag faktiskt att du hade blivit tänd på förövarens förmåga att trycka ned din man. Det är trots allt den biologiskt mest rimliga reaktionen för en kvinna när det kommer till svaga män.

Du får gärna citera var jag lagt in MORAL i detta? Att jag inte uppskattar en kille som vevar ner folk i krogkön som hostade på honom eller nått har inte med moral att göra. Det beror på:

1. En kille som tar varje chans, för att inte säga skapar chanser, att med våld hävda sig gör så för att han inte lyckats hävda sig på andra sätt i livet. Det är en fördel att killen kan slåss, men det räcker inte. En man som BARA har knytnäven att komma med i livet är en förlorare, särskilt i ett samhälle som vårt. Dessutom lär han inte attrahera mig eftersom jag framförallt tänder på andra saker.

2. En kille som skapar bråk var han går ökar risken att jag kommer att hamna i farliga situationer och komma till skada, även om han råkar vara bra på att slåss.

Att jag inte gillar en kille som muckar i onödan handlar således inte om moral.

Och ja, det är klart att om vi skulle leva i ett samhälle där våld var vardagsmat, och min man kontinuerligt misslyckades med att skydda mig så att jag upprepat blev misshandlad, våldtagen och så vidare så skulle det säkert över tid minska min attraktion till honom. Jag har inte påstått nått annat.

Däremot tror jag INTE att jag skulle bli kåt på förövarna. All skada de åsamkat mig och min familj skulle vida överstiga den lilla positiva aspekten att de tydligen var bra på att slåss. (De behöver ju inte ens vara bra på det, de kanske bara var fler).
Citera
2015-06-21, 15:25
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej, det är inte samma sak. Jag gillar inte att ätande så att säga premieras. Du däremot gillar att våld premieras. Men vi vet ju nu att du:

1. Inte kan eller inte vill förstå Schopenhauers filosofi.
2. Tänder på män med våldspotential rent känslomässigt.
3. Har skaffat barn.

Inga bra tecken att en person tänker särskilt logiskt.

I så fall är det ju fruktansvärt tragiskt för dig att till och med en sån imbecill som mig ser hur du missbrukar ordet logiskt. Kolla upp vad det betyder på wikipedia så kanske du iaf får en uppfattning av innebörden bättre än den du har nu. Kom igen, det tar bara fem minuter och kräver inte så hög intelligens.
Citera
2015-06-21, 15:31
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Du får gärna citera var jag lagt in MORAL i detta? Att jag inte uppskattar en kille som vevar ner folk i krogkön som hostade på honom eller nått har inte med moral att göra. Det beror på:

1. En kille som tar varje chans, för att inte säga skapar chanser, att med våld hävda sig gör så för att han inte lyckats hävda sig på andra sätt i livet. Det är en fördel att killen kan slåss, men det räcker inte. En man som BARA har knytnäven att komma med i livet är en förlorare, särskilt i ett samhälle som vårt. Dessutom lär han inte attrahera mig eftersom jag framförallt tänder på andra saker.

SVAR: Du har ju skrivit i tråden att du tänder sexuellt på en kille som kan slåss!
Hur ska vi tolka det förutom att du blir kåt av våld?

2. En kille som skapar bråk var han går ökar risken att jag kommer att hamna i farliga situationer och komma till skada, även om han råkar vara bra på att slåss.

SVAR: Du vill inte hamna i farliga situationer, men du blir sexuellt upphetsad när din kille försvarar dig eller när han slåss även om det är i nödfall, och du säger att han då får göra vad han vill med dig sexuellt så länge han har muskler och kan bruka våld!

Och ja, det är klart att om vi skulle leva i ett samhälle där våld var vardagsmat, och min man kontinuerligt misslyckades med att skydda mig så att jag upprepat blev misshandlad, våldtagen och så vidare så skulle det säkert över tid minska min attraktion till honom. Jag har inte påstått nått annat.

Däremot tror jag INTE att jag skulle bli kåt på förövarna. All skada de åsamkat mig och min familj skulle vida överstiga den lilla positiva aspekten att de tydligen var bra på att slåss. (De behöver ju inte ens vara bra på det, de kanske bara var fler).

Sammanfattning:
Du kan ju bemöta de svar jag skrivit på dina påståenden ovan och bemöta dom sakligt.
Nu försöker du bara förtydliga att du enbart tycker det är attraktivt om killen försvarar dig i en nödsituation! När du skrivit att du blir kåt av att kille slåss och kan försvara dig, du sätter alltså våld + sexualitet under samma fack!

Hur ska vi tolka dig!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in