2015-06-21, 15:08
Medlem
challiss avatar
Herre vad jag överskattade Broner. Det var inte ens nära. Trots två knockdowns var denna fight mycket mer ensidig än fighten mot Maidana. Porter gick ut och körde över Broner fullständigt. Vart ska Broner ta vägen nu? Jag tycker nästan synd om honom

Men, här är iallafall ett par anledningar jag har knåpat ihop på varför han förlorade:

Gameplan

Fanns det någon överhuvudtaget? De visste Shawns plan. Att försöka kväva Broner med aktivitet och att vara fysiskt och inte låta honom röra sig. Det borde vara tämligen enkelt att iallafall lägga upp en gameplan för den taktiken. Jag läste någonstans att någon hade räknat. Broner clinchade 89 gånger under fighten.

Broners Corner

Dags att droppa Mike Stafford nu va? Noll auktoritet över Broner och verkar inte kunna få honom att göra som han vill. Ärligt talat vet jag inte om Broner har kvar Stafford bara för att han känner sig lojal mot honom. Han behöver någon som kan pusha honom och få honom i rätt mindset inför camps och fighter

Fotarbete

Noll fotarbete från Broner. När Porter slungar sig in och öppnar sig totalt. Ta ett par steg bakåt eller åt valfritt håll. Broner stod bara kvar där och lät Porter kväva honom fullständigt. Blev dessutom ordentligt frustrerad.

Viktklassen

Broner gick upp i viktklass alldeles för snabbt enligt mig. Hans power var väldigt tydlig i 130 och 135 men över 140 märks den nästan inte av. Ja, han droppade Porter i tolfte, men det var inte för att Porter på något sätt var skakad, utan bara för att han var ur balans när Broner landade. All cred till Broner för den KDn dock.

Aktivitet

Man kan tycka att han borde lärt sig efter fighterna mot Malignaggi, Maidana och Ponce de Leon att han måste slå fler slag om han vill vinna. Han GER i princip bort en tredjedel av ronderna till att bara springa runt och vara inaktiv. Här kommer också tränaren in i bilden. Han MÅSTE kunna få Broner att vara mer aktiv.

Vad händer med Broner nu, då? Kommer Floyd fortsätta orka jobba med honom? I post fight-intervjuerna lät han otroligt besviken på Broner. Kommer Errol Spence få ta Broners "Lil bro"-plats? Haha. En förlust, fine. Folk överdriver förlusten mot Maidana. Så ensidig var den inte. Den här fighten dock. Broner hade inte en chans alltså. Jag tror jag hade två ronder eller nåt till Broner när vi var inne i den tionde eller elfte. Jag såg att en domare hade det typ 114-112 vilket är en jävla skam för sporten, men det är som vanligt.

Som sagt så tycker jag nästan synd om Broner. Han kan bara inte hålla sig ur vägen för sig själv, eller vad man ska säga.

EDIT: För övrigt läste jag lite rykten om att Al Haymon och det gänget är trötta på Broners skit och att de inte tänker skydda honom längre. Att Shawn Porter-fighten var ett elddop för Broner och att det var dags att slänga ut honom mot riktiga fighters och att det antingen fick bära eller brista. Så det ska bli ytterst intressant att se vad som händer nu. Som tur är för Broner är hans namn fortfarande säljbart, men antagligen bara för att folk vill se honom få mer stryk. Risken är att han bara blir en parodi och en clown.
Senast redigerad av challis 2015-06-21 kl. 15:27.
Citera
2015-06-21, 15:37
Medlem
nickoruts avatar
Jag tycker Broner har massor av talang vilket märks när matcherna går i lågt tempo men som jag sagt tidigare så är hans stora problem hans slagfrekvens. Floyd nyper till så hårt och precist att motståndarna blir passiva men Broner träffar ju inte sina kontringar så han står mest och ser dum ut med sina 10 slag/rond medan han förlorar fighterna. Om man inte slår, inte flyttar på sig, clinchar tills man får poängavdrag och inte slår ut motståndare med ett slag så vinner man ju helt enkelt inte. Jag tycker dessutom Broner såg fräsch ut i tolfte ronden, vilket han brukar göra, så han verkar dessutom ha kondisen för en högre aktivitet dessutom. Jag såg också fighten som 10-2 eller 9-3 någonstans, inga 114-112.

Broner behöver en ny tränare helt klart om han ska vara relevant.

Jag hade nästan glömt hur skarp Ward är! Underbart att se honom tillbaka. Jag umgicks med tanken att GGG skulle ta Ward men det känns ju helt omöjligt när man blev påmind om hur träffsäker och varierad Ward är. GGG skulle aldrig kunna cutta av ringen mot Wards jabbar och fotarbete.

Ward kommer krossa Kovalev också och Adonis känns som han börjar ta slut.

Kul helg ändå, alltid kul att se Broner då däng!
Citera
2015-06-21, 15:58
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag tycker Broner har massor av talang vilket märks när matcherna går i lågt tempo men som jag sagt tidigare så är hans stora problem hans slagfrekvens.
Förstår vad du menar. Men jag har börjat tvivla mer och mer hur mycket talang det egentligen var vi såg. Jag kommer ihåg när Broner var nere i 130/135 pounds och då lovordade jag honom mycket, då måste jag ha sett en del talang. Men tror bara att hans talang aldrig kommer funka i 147-klassen, inte i 140 heller. Vi kan hålla med om att Broner inte utvecklats mycket alls senaste fighterna trots att han är i en bra ålder att göra det.

Fotarbetet är non-existant. Floyd är så mycket mer naturlig och rör sig så smooth och är som en ål/katt vilket djur som helst som kan applicera i det här fallet. Broner lägger alldeles för mycket vikt på framfoten.

Han har bra slag typ hans left hook, men känner att hans slag är så obvious. Jag ser vad han kommer slå innan han gör det, då lär motståndarna också göra det. Han varierar inte mycket och är inte någon som kör många kombinationer. Floyd är mycket bättre på att variera, olika typer av jabbar, hans rörelsemönster etc.

Broner har ganska bra syn tycker jag, han är accurate och när han timeat någon så träffar han ofta rent. Men det är alldeles för lätt att få honom obekväm och han hanterar inte pressure på ett bra sätt. Han borde ha blivit av med fler poäng.

Tror Broner är lite som Chavez Jr. Han behöver viktövertaget, han har lite skill men klarar inte det när han möter motståndare som Maidana och Porter. Och jag hypeade både Broner och Chavez Jr. i början av deras karriärer, de har inte det där extra.

Errol Spence är en beast.
Citera
2015-06-21, 23:49
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Grym fight i Montreal, N'Dam visade hjärta som få som vanligt i en tuff förlust. David Lemieux är en av mina absoluta favoriter men 12-rondaren ifrån Bell Center inatt visade förutom hans underbara Tyson-imitation fortfarande en hel del luckor i hans offensiva game. Han var en framgångsrik amatörboxare och jag hade gärna velat se han plocka fram lite av det mindsetet också i nästa fight och försöka vinna ronder emellan, en knockout är alltid en knockout men det blir lätt att man fastnar i den där homerun-stalkingen a la Curtis Stevens medans motståndaren plockar poäng. Visst kanske inte det spelar någon roll när du golvar dina motståndare om och om igen men jag hade gärna velat se han variera sina slagserier och kraften i dom lite mer inför eventuella matchups i framtiden med Canelo eller Golovkin. Och på tal om Curtis Stevens vem hade inte velat se det? Fighters som Lemieux och landskapet i mellanviktsdivisionen just nu är vad boxningen länge har behövt.
...

Har Lemieux den bästa vänsterkroken just nu? Fyra highlight knockdowns, som avgjorde när poängen räknades ihop. Jag gav faktiskt N'Dam -- vilken kämpe -- fler ronder, men det var ett par, tre stycken som var jämna och svårbedömda, och med fyra minuspoäng efter sjunde var det m.e.m. kört för honom att vinna. Men han försökte ändå och gjorde det bra. Som helhet tyckte jag att fighten påminde inte så lite om Adamek--Cunningham I, om nån minns den.

Håller med om att Lemieux borde jabba mer och inte "go for broke" hela tiden. Du har också en poäng när du jämför honom med Tyson (fast han rörde mer på överkroppen i sin prime).

Vill se mer av båda.
Citera
2015-06-23, 01:26
Medlem
analbastards avatar
Tim Bradley säger att han vill möta Golovkin för en femte titel på 160. Verkar som det var lite mer än en hjärnskakning han åkte på efter Provodnikov.

https://www.youtube.com/watch?v=E23JMljeEXw

"He put on his pants just like I do... If you gon' knock me out you gon' knock me out."

Haha tung!
Citera
2015-06-23, 01:46
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Tim Bradley säger att han vill möta Golovkin för en femte titel på 160. Verkar som det var lite mer än en hjärnskakning han åkte på efter Provodnikov.

https://www.youtube.com/watch?v=E23JMljeEXw

"He put on his pants just like I do... If you gon' knock me out you gon' knock me out."

Haha tung!

Bradley är ju för skön! Synd att han inte är lite, lite bättre bara, vi hade fått se fantastiska fighter då eftersom han aldrig bangar nån!

På tal om att aldrig banga nån, Andre Berto eller Karim Mayfield (!!!) blir Floyds fight i september. Dan Rafael frågade om Mayweather skämtade, Floyd svarade "shit happens". Tror det är BS från Floyd och han kommer möta Porter istället men hur som helst känns det som vi ÄNTLIGEN kan hälsa den nya eran, post-Mayweather-eran, välkommen!

Vågar vi hoppas på en värld där mästarna faktiskt bryr sig om sitt legacy nu?
Citera
2015-06-23, 11:48
Medlem
Zedoniuss avatar
Citat:
Bradley är ju för skön! Synd att han inte är lite, lite bättre bara, vi hade fått se fantastiska fighter då eftersom han aldrig bangar nån!

På tal om att aldrig banga nån, Andre Berto eller Karim Mayfield (!!!) blir Floyds fight i september. Dan Rafael frågade om Mayweather skämtade, Floyd svarade "shit happens". Tror det är BS från Floyd och han kommer möta Porter istället men hur som helst känns det som vi ÄNTLIGEN kan hälsa den nya eran, post-Mayweather-eran, välkommen!

Jag hoppas det är bullshit från Floyds sida men jag hoppas inte han möter Porter. Porter är för oteknisk och långsam, blir en ensidig och tråkig match. Hade hellre sett Brook eller Khan faktiskt. De har ingen chans att vinna matchen heller men det borde bli lite mer intressant. Hade Thurman haft ett par år till på sig så hade jag gärna sett honom möta Floyd men i dagsläget är det inte så intressant.
Vill bara att han skall gå i pension efter nästa match så ww-divisionen blir mer öppen igen.
Citera
2015-06-23, 13:19
Medlem
challiss avatar
Allt talar för en Khan-fight vid det här laget. Han har dem brittiska fansen i ryggen och kommer garanterat generera fler PPV:s och fans än vad Porter kan. Det är egentligen det enda som är rimligt just nu. Speciellt när det pekar mot att Brook av någon outgrundlig anledning kommer gå mot Rios.

Självklart är det ett skämt att Floyd snackar om Mayfield och Berto förresten, haha.
Senast redigerad av challis 2015-06-23 kl. 13:26.
Citera
2015-06-23, 18:14
Medlem
Citat:

Det är ju samma gamla taktik som han dragit förut, sänk förhoppningarna till 0, kom tillbaka med en motståndare som faktiskt är OK men som p.g.a de låga förhoppningar ses som en mer värdefull motståndare än vad den egentligen är. Hur tror ni Khan ser ut jämfört med Mayfield och Berto? Han ser ut som top #5 P4P i jämförelse.
Citera
2015-06-25, 10:55
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Leo Santa Snooze...

Det ryktas att denne Santa Cruz/Snooze ska möta Abner Mares härnäst. Håller nog på den senare där.

Vidare vill Lucas Matthysse ha en match mot Pacquiao. FOTY 2016? Men först ska han tydligen möta en Viktor Postol (27--0) från Ukraina.
Citera
2015-06-26, 22:36
Medlem
Gospodin.Njets avatar
I morgon väntar Timothy Bradley vs. Jessie Vargas. The fight of the featherdusters ... på 60 matcher tillsammans har de 21 KO. Törs man sätta en peng på att den går tiden ut? Bradley, bör vinna, Vargas (som går upp en viktklass) har aldrig mött nån på samma nivå, men man vet aldrig. Han är ju för god, Desert Storm, och har på sista tiden nästan alltid lyckats hamna i bra matcher. Hoppas att trenden håller i sig.

Den som bryr sig om flugvikt (något alla borde göra, enligt min mening) bör notera att Amnat Ruenrong försvarar IBF-titeln mot John Riel Casimero. Ruenrong såg bra ut senast mot kinesiske nationalhjälten Zou Shiming (2 OS-guld) och har andra fina skalper som Kazuto Ioka (som senare lagt beslag på WBA:s regular title) och en av bröderna Arroyo. Men Casimero (som går upp en viktklass, morgondagens tema, tydligen) är mycket meriterad, så det kan bli intressant. Absolut värt att googla efter en stream.

Ruenrong, för resten, blev proffs 2012, vid 32 års ålder. Tog (den vakanta) titeln ett och ett halvt år senare i sin 12:e match. Det är, om inte nån form av rekord, så i alla fall en anmärkningsvärd prestation. Kan inte komma på nån annan som i lika hög ålder gjort sån kometkarriär. Rigondeaux, kanske? Men han var "bara" 28 vid proffsdebuten ... och Lomatjenko var inte mer än 25.
Citera
2015-06-28, 13:59
Medlem
analbastards avatar
Synd att ännu ett fantastiskt framträdande av Bradley hamnar i skuggan av kontrovers. Det är mig utan tvekan att skulle så Vargas ha lyckats golva honom så skulle han fortfarande ha tagit sig upp för att ta hem en överlägsen poängvinst, vi snackar om snubben som reste sig med några sekunder kvar av den tolfte och en hjärnskakning emot Ruslan Provodnikov och ändå så står folk och buar. 2008 tog han sig till England för att besegra Junior Witter på sin hemmaplan med endast 12$ på banken. Men det verkar som om Bradley aldrig kommer att få den respekten han så väl förtjänar.

Förhoppningsvis så dominerar han Vargas ännu mer övertygande i en rematch, även om det suddar ut chanserna för en showdown med Golovkin i september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in