Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Att Arnstad nu länkar till ett flera månader gammalt omdöme på "enjoygram" om värdet på hans föreläsningar, i det här fallet från en ölande och tatuerad rockare, tyder på att han har allt svårare att finna uppskattning från mer etablerade debattörer:
Ja, Arnstad letar uppenbarligen med ljus och lykta efter positiva omdömen och han kan därmed knappast undgå att se all skit folk skriver om honom. Ibland tycker jag synd om Arnstad och tänker att jag borde sluta göra narr av honom... Men det är så svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det där är ju jävligt intressant. Har han kanske tillgång till någon Expo-lista över alla som någonsin uttryckt fel åsikt?
He he, möjligt, men jag betvivlar att jag skrivit något tillräckligt olämpligt (på Twitter) för att kvala in i Expos register. Som jag har förstått det kan man bli blockad lite på en höft av Arnstad och jag har förmodligen varit lite för raljant (fascistisk) mot någon i Henkes sfär.
Apropå blockningar: I mitt Facebook-flöde såg jag nyligen en ganska väletablerad svensk jurist (f.d. domare och lärare vid ett av de större universiteten) beklaga sig över vår hjälte. Arnstad hade tydligen kallat honom rasist och blockat honom i samband med en diskussion om invandring. Juristen i fråga är mysliberal, kallar regelbundet SD främlingsfientliga och har åtminstone tidigare varit försiktigt positiv till fri invandring. En rasist i Arnstads bok.