2015-06-19, 09:31
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Härligt, nu har Arnstad kommit igång!

Ivar Arpi ställer med tanke på bl.a. SD:s 22,1% i gårdagens Sentio-mätning den rätt uppenbara följdfrågan på den sistnämnda tweeten:

Pansargeneralen ger följande klargörande svar:

Ivar Arpi igen:

Arnstad använder sig av en klassiker:

Inte nog med att fascismen nu har flyttat fram frontlinjen ända fram till Sveriges gränser, samt att närmare en fjärdedel av svenska befolkningen är fascister, det är dåligt väder dessutom!

https://twitter.com/arnstad

Jag visste att Pansargeneralen skulle leverera.

Jag fattar inte att vi å ena sidan har en massa livslevande Arnstads i det här landet som bjuder på en massa absurd humor, men samtidigt verkar svenskarna närmast oförmögna att t.ex. producera roliga komediprogram för TV, d.v.s. att medvetet producera humor som är ens en bråkdel så roligt...

Arnstad kan skapa sig en karriär som spågumma och bluffmakare. Med hans egna profetior låter det som att Hitler har reinkarnerats i Jimmie Åkesson och att vi är på god väg att skapa det fjärde riket.
Citera
2015-06-19, 10:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Och denna man används som expert av statsminister Löfven. Socialdemokratin har ett par riktigt tunga år framför sig...
Citera
2015-06-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Härligt, nu har Arnstad kommit igång!

Ivar Arpi ställer med tanke på bl.a. SD:s 22,1% i gårdagens Sentio-mätning den rätt uppenbara följdfrågan på den sistnämnda tweeten:

Pansargeneralen ger följande klargörande svar:

Ivar Arpi igen:

Arnstad använder sig av en klassiker:

Inte nog med att fascismen nu har flyttat fram frontlinjen ända fram till Sveriges gränser, samt att närmare en fjärdedel av svenska befolkningen är fascister, det är dåligt väder dessutom!

https://twitter.com/arnstad

Jag visste att Pansargeneralen skulle leverera.

Jag fattar inte att vi å ena sidan har en massa livslevande Arnstads i det här landet som bjuder på en massa absurd humor, men samtidigt verkar svenskarna närmast oförmögna att t.ex. producera roliga komediprogram för TV, d.v.s. att medvetet producera humor som är ens en bråkdel så roligt...
Jag förstår inte hans jädra snack om "brun historia". Vad fan menas med det? Att länder som "stödde" Hitlertyskland inte har tagit avstånd från det och därför växer konservativa partier? Hur håller det med tanke på att det finns betydligt mer radikala högergrupper i Östeuropa (att de har tagit avstånd från Hitler på extremt nivå vet nog alla) än i Västeuropa? Kan inte någon ta och låna Skyldig till skuld på bibblan och förklara?!
Citera
2015-06-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och denna man används som expert av statsminister Löfven. Socialdemokratin har ett par riktigt tunga år framför sig...
inte då! alliansen lägger ju sig platt.
Citera
2015-06-19, 11:30
Medlem
WSEs avatar
Hans älskade Ryssland hade 200,000 frivilliga i wehrmacht
Citera
2015-06-21, 09:13
Medlem
Ringarnas avatar
Johan Westerholm (som är något så unikt som en vettig sosse) sätter bågskytten på plats med anledning av den senares Danmark-utspel: http://ledarsidorna.se/2015/06/regeringen-lofvens-framste-radgivare/

Jag upptäckte för övrigt att mitt sedan länge inaktiva twitterkonto blivit blockat av Arnstad. Såvitt jag vet har jag aldrig kommenterat hans förehavanden med den profilen, men kamrat Arnstad känner uppenbarligen igen en fascist när han ser den.
Citera
2015-06-21, 09:48
Medlem
Johan Westerholms presentation av Arnstad är bra:

Citat:
Regeringen Löfvens främste rådgivare Henrik Arnstad, med senast kända titeln ”vetenskapsjournalist”..

Att Arnstad nu länkar till ett flera månader gammalt omdöme på "enjoygram" om värdet på hans föreläsningar, i det här fallet från en ölande och tatuerad rockare, tyder på att han har allt svårare att finna uppskattning från mer etablerade debattörer:

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 11 tim
"Sjukt intressant föreläsning om fascism av Henrik Arnstad." http://www.enjoygram.com/m/967305706410061962_198764587 …
Citera
2015-06-21, 09:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
Jag upptäckte för övrigt att mitt sedan länge inaktiva twitterkonto blivit blockat av Arnstad. Såvitt jag vet har jag aldrig kommenterat hans förehavanden med den profilen, men kamrat Arnstad känner uppenbarligen igen en fascist när han ser den.
Det där är ju jävligt intressant. Har han kanske tillgång till någon Expo-lista över alla som någonsin uttryckt fel åsikt?
Citera
2015-06-21, 11:01
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Att Arnstad nu länkar till ett flera månader gammalt omdöme på "enjoygram" om värdet på hans föreläsningar, i det här fallet från en ölande och tatuerad rockare, tyder på att han har allt svårare att finna uppskattning från mer etablerade debattörer:

Ja, Arnstad letar uppenbarligen med ljus och lykta efter positiva omdömen och han kan därmed knappast undgå att se all skit folk skriver om honom. Ibland tycker jag synd om Arnstad och tänker att jag borde sluta göra narr av honom... Men det är så svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där är ju jävligt intressant. Har han kanske tillgång till någon Expo-lista över alla som någonsin uttryckt fel åsikt?

He he, möjligt, men jag betvivlar att jag skrivit något tillräckligt olämpligt (på Twitter) för att kvala in i Expos register. Som jag har förstått det kan man bli blockad lite på en höft av Arnstad och jag har förmodligen varit lite för raljant (fascistisk) mot någon i Henkes sfär.

Apropå blockningar: I mitt Facebook-flöde såg jag nyligen en ganska väletablerad svensk jurist (f.d. domare och lärare vid ett av de större universiteten) beklaga sig över vår hjälte. Arnstad hade tydligen kallat honom rasist och blockat honom i samband med en diskussion om invandring. Juristen i fråga är mysliberal, kallar regelbundet SD främlingsfientliga och har åtminstone tidigare varit försiktigt positiv till fri invandring. En rasist i Arnstads bok.
Citera
2015-06-21, 12:04
Medlem
Johan Westerholm utvecklar Arnstads destruktiva roll för att sabotera varje form av diskussion gällande svensk migrationspolitik, och vad det för med sig på det personliga planet. Mycket läsvärt:

Citat:
Ledarsidorna.se ‏@ledarsidorna_se 41 min
Skriver om fenomenet @arnstad . Hur mycket skada han åsamkat #svpol och sig själv.

http://ledarsidorna.se/2015/06/fenomenet-arnstad/ …

Vet inte om Arnstad i vanlig bemärkelse "tar skada" av det sk näthatet alternativt kritiken som riktas mot honom. Istället fungerar det som bränsle för att Arnstad ska få sin privata noja förstärkt, som handlar om att fascister håller på att ta över världen. Alla som har en avvikande uppfattning stämplas som fascister, vilket betyder att de nu förökar sig i en rasande takt i Arnstads skeva fantasivärld.

Klart att det inte är bra för hans hälsa, men det håller honom flytande ett tag till. Han kämpar för fullt för att stoppa fascisterna, han har ett uppdrag, han kan inte ta en paus och tänka efter.
Senast redigerad av Batuta 2015-06-21 kl. 12:07.
Citera
2015-06-21, 13:22
Medlem
Citat:
Statsministern hänvisar till hans bok ”Älskade Fascism” likt finansministern som även hon gärna hänvisar till den. I statsministerns fall kan jag ha viss förståelse för den. Inte i finansministerns. Hon är forskarutbildad vid Harvard och borde kunna veta bättre. Att slå hål på Arnstads teorier tar i regel något mindre än en kvart för en normalt påläst debattör eller forskarutbildad akademiker.

Inkompetens dras till inkompetens. Det blir svårt att släppa ned en kompetent och bildad person mitt bland inkompetensen. Denne borde omedelbart och instinktivt börja leta efter utgången. Jag tvivlar på att Andersson läst Arnstad utan följer kadern för att få vara med i något så fint som en vänsterregering. Man kan inte alltid vara så noggrann med vad man sväljer.

Anekdotisk referens; vid utnämningen av Andersson väcktes viss förvåning i min närhet av någon med viss erfarenhet av personen. Underförstått att kompetensen inte var i nivå med ämbetet. Partibok och lojalitet trumfar alltid kompetens.
Citera
2015-06-21, 14:21
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Noterade du att han dessutom samtidigt länkade till omdömet från båda sina personliga twitter-konton?
https://twitter.com/fascismtweet/status/612354691486380032
https://twitter.com/arnstad/status/612354638457765888
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in